Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kotivaran hankkiminen mahdotonta

Vanhaa ruokaa
14.10.2022 |

Ainakin meidän lähikaupoissa tuotteiden päiväykset ovat nykyään korkeintaan parin kuukauden päähän.

Tuoretuotteissa vielä surkeampi tilanne. Ostin eilen litran purkin jogurttia, jonka päiväys oli tälle päivälle. Pakko käydä useammin kaupassa ja ostaa vain pieniä eriä kerrallaan.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tästä yhteiskunnasta on tullut tälläinen että kkukaan ei osaa eikä tajua mitään. Sen jogurtin voi tehdä kotona ihan itse. Kuivamuonaa voi varata pitemmäksi aikaa. Tuoretuotteet voi pakastaa.

Vierailija
22/33 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse kun mulla on auto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ei tarvitse, kun sulla on auto?

Vierailija
24/33 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

72 tuntia pärjää hyvin kun ostaa kolme 24 packia bisseä. Ei tartte vettä, eikä ruokaa erikseen. Jotain hernaria pari purkkia voi olla jos hiukoo. Ja käteistä että saa rullakebabin darraan.

Ehei,  24 pack joka påivälle ja pullo kirkasta . 

https://www.emergencyfoodstorage.co.uk/products/6-months-complete-solut…

ja tuommonen

Vierailija
25/33 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tästä yhteiskunnasta on tullut tälläinen että kkukaan ei osaa eikä tajua mitään. Sen jogurtin voi tehdä kotona ihan itse. Kuivamuonaa voi varata pitemmäksi aikaa. Tuoretuotteet voi pakastaa.

Se on aika vaikeaa ilman sähköä, ja tuoretta maitoa siihenkin tarvitaan, tai ainakin vettä ja maitojauhetta.

Oikeasti kotivara on sitä samaa ruokaa, mitä kaapeissa on muutenkin. Sitä on vaan sen verran enemmän, että ei lopu kolmessa päivässä. Tavallisesti siihen sisältyy myös pitkään säilyviä kuiva-aineita ja säilykkeitä, mutta meillä ne ovat pikemminkin hätävara kuin kotivara.

Vierailija
26/33 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Ruuan ja juoman pitäisi olla kuulemma heti syötävää, ei hellalla laitettavaa. Eikös kuivalihakin ole todella kallista, mitä proteiinia voi olla tai ruokia? Siis se 72h pakkaus. Vahingossa tullut hankittua jotain hankalasti laitettavia halpatuotteita, joita ei ehkä osaa edes käyttää tai jaksa jos tulisi heikotus. Ja mitä 2 viikon tai 3kk pakkaukseen. 

Vierailija
27/33 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syötkö se auton silloin, jos jostakin syystä et saa kaupasta ruokaa , etkä muualtakaan?

Vierailija
28/33 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sitten viitsinyt vilkaista vaikka näkkileipien, kuiva-aineitten, keksien ja säilykkeitten päiväyksiä.

Ei tarkoitus ole jemmata samaa pakettia viikkoja tai vuosia vaan ostaa uusi ennen kuin edellinen on lopussa.

Oliko se yksi jugurtti tosiaan sen kaupan ainoa, jossa oli niin lyhyt päiväys? Olipa sitten todella pieni kauppa, kun yleensä niissä on kymmeniä eri laatujakin.

Näkkäreissä ja muissa kuiva-aineissa se päiväys on ihan turha. Ei ne vanhaksi mene eikä pilaannu.

Vierailija
29/33 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa huomioon ennen muuta ne mahdolliset pitkät sähkökatkot. Ei silloin niistä jauhoista saa leivottua ja pakasteet menee aikalailla heikkoon kuntoon.

Tietty parvekkeella voi sit grillata jos on grilli, ok-taloissahan usein on takka ja pihalla vaikka joku grillikota.

Vierailija
30/33 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syötkö se auton silloin, jos jostakin syystä et saa kaupasta ruokaa , etkä muualtakaan?

Hän ajaa hirven päälle ja syö sen.

Vierailija
31/33 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

72 tuntia pärjää hyvin kun ostaa kolme 24 packia bisseä. Ei tartte vettä, eikä ruokaa erikseen. Jotain hernaria pari purkkia voi olla jos hiukoo. Ja käteistä että saa rullakebabin darraan.

ja iso satsi vessapaperia... vetää nimittäin tuo "dieetti" ruikulille

Koiran kuivamuonaa kun rouskuttelee kourallisen muutaman pullon jälkeen niin hyvin toimii vatsa. Parempaa mitä näkkileipä, se raapii kurkkua syödessä ja oksennettaessa.

Vierailija
32/33 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pitää alkaa selviytyä kotivaralla, niin mä en ajatellut todellakaan alkaa kokata mitään.

Aivan, kotivaraan turvaudutaan tilanteessa, jossa kokkaaminen ei edes ole välttämättä mahdollista (sähkö ja vedet saattavat olla poikki).

Vierailija
33/33 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai jos ei pommituksen jäljiltä ole edes sitä autoa tai ehjää tietä?