Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vuokramökeillä jätteiden lajittelu nollassa

Vierailija
14.10.2022 |

Kismittää, kun vuokramökeillä on yksi ainoa jätesanko, ja pihalla yksi jäteastia, jonne kipataan kaikki jäte, muovipusseista homeleipään, säilykerasiasta perunankuoriin ja lasipurkkeihin.
Eikö mökkejä koske jätteiden lajittelu.?
Tietenkin voin ottaa jätenyttyrät mukaan kauppareissulle 20 km päähän ja viedä kunnan jätepisteeseen, mutta vähän hankalaa.
Olin juuri viikon vuokramökillä, ja tilanne oli tuo, minkä kirjoitin.
Kaupungissa lajittelen joka rippusen omaan laatikkoonsa, näin sekajätettä tulee tosi vähän.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä olen minäkin taivastellut. Esim. Lapin hiihtokeskuksissa, joissa on tuhansia talouksia ja keräyspisteitä, ei ole järjestetty jätteiden keräilyä lajeittain. Pahaa tekee laittaa kaikki jätteet samaan, mutta ei niitä kyllä ole kohtuullista roudata kotiinkaan.

Vierailija
2/6 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä sekajäteroskis on ollut Etelä-Suomen lomapaikoissakin, olen ihmetellyt tätä Hangossa ja Tammisaaressa parina kesänä. Ja nämä olleet ihan keskellä kaupunkia olevia kohteita, vanhoista huviloista lohkottuja loma-asuntoja. Eikö näillä pikkupaikkakunnilla kierrätetä ollenkaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah. Mitä oikein luulette sillä lajittelulla saavuttavanne? Jo pelkästään ruokakaupat heittävät joka päivä tuhansia kiloja elintarvikkeita sekajätteeseen.

Vierailija
4/6 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No poltettavaksi tuo sentään menee eikä mihinkään kaatikselle. Jossain Espanjassa ottaa enemmän silmään sikäläinen kierrätyskulttuuri.

Vierailija
5/6 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan asunut sellaisessa taloyhtiössä, jossa olisi mitään mahdollisuutta lajitteluun.

Ja olen kuitenkin 50v ja asunut n. 30:ssa osoitteessa.

Vierailija
6/6 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän omalta mökiltäkin täytyy itse kuskata ne lajiteltavat jätteet sinne 20km päähän lajittelukippoihin. Mutta voit toki jättää vuokramökille palautetta, että muuten oli mukavaa, mutta lajiteltaville jätteille omat astiat olisi parantanut kokemusta.