G: Kauheimmat/ huonoimmat ruoat mitä olet syönyt, esim. lapsena pakotettu?
Tulee mieleen heti:
makaronivelli
mykyrokka (savolainen perinne" herkku" )
leipäpuuro ( vanhoista leivistätehtyä puuroa, mössöä)
Yök... taidan tehdä tänään jotain herkkiruokaa tämän kirvoittamana, en ikinä voisi kuvitella näitä syöttäväni lapsilleni :)
Kommentit (33)
Aina kenties ruoka ei täytä omia makumieltymyksiä, mutta aina ei voi syödä pelkkiä lempruokiaan. Huonoa ruokaa on vain pilaantunut ruoka ja olen siinä onnellisessa asemassa, etten moista ole koskaan eteeni saanut. Eikä varmaan suurin osa suomalaisista.
Toinen inhokki oli inkoonpuuro.... !!!! Kaikki inkoolaiset tietää... :P
- tilliliha (ei se tilli, vaan ne sitkeät lihanpalat)
- veripalttu ja rössypottu
- pinaattikeitto, jossa jostain käsittämättömästä syystä lilluu puolikkaita keitettyjä kananmunia (en koskaan ole tajunnut tuota ruokaa)
- lapsena koulussa oli aina jotain ällöä munalaatikkoa(?) veripaltun kanssa, oli siellä seassa joku hassu nakinpalaki, mut pääasiassa vaan kananmunaa, ei sit syöty muuta ku näkkäriä sinä päivinä.
-yleensäki kaikki ruoat, joissa sitkeitä lihanpaloja, joiden reunassa rasvakaistale
koulussa oli omenakaurapuuroa ja ohrasuurimopuuroa ja ne ovat saaneet minut inhoamaan puuroja. Ihan hirveitä.
Sellainen uunijuusto tai mikä liekin, sitä tarjottiin kun menin ensimmäistä kertaa käymään appivanhempien luona. Se oli kamalaa, söin sitä väkisin ja melkein oksensin joka suupalalla ja vesi valui silmistä. Se on kamalinta mitä olen syönyt. Se oli siis sellaista uunissa laitettua ternimaitojuustoa. HYIHYIHYIHYIHYI YÖKYÖKYÖK
Yleensäkin kaikki epämääräisen näköinen ja makuinen ruoka..enkä ihan tosiaan ole mikään nirso, mutta kyllä pitää tietää mitä syö..
Nimi on naurettava ja maku ihan järkyttävä.
Mutta maksalaatikkoa olen oksentanut koulussa, kiitos ope! Vihaan sitä vieläkin. Samalle opelle kiitos myös sienikastikkeen syöttämisestä, ei mene minkään sortit tatit alas.
Olin töissä 2 kk veripalvelussa,sen jälkeen en ole syönyt veriruokia...
Kalakukko, tuo savon lahja muulle maailmalle ei hotsita. Mieluummin syön kalan kalana.
Koulussa oli kammottavaa tomaattikeittoa, jossa lillui rasvaisia makkaranpalasia YÄK! Kesäkeitto mahtuu myös inhokkilistalle.
Luulen, että näiden ruokien inho perustuu nimenomaan näiden ruokien hajuun. Ruokailua pelkäsi jo 1-2 tuntia ennen ruokatuntia kun ruoan haju alkoi leijua pitkin koulua ja sitten opettaja vielä kyttäsi vieressä, että varmasti tuli lautanen tyhjäksi.
Voihan sitä tietysti ajatella, että huonoa ruokaa on vain pilaantunut ruoka, mutta monissa maissa tarjoillaan syötäväksi ruokaa, joka suomalaisittain on pilaantunutta (esim. japanilainen natto on käynyttä soijaa). Lampaanaivot jäivät myös minulta maistamatta.
sitkeitä maksanpaloja ja ruskea kastike yök
Makaronivelli ja rössypotut olivat tosi maistuvia lapsena. Sen sijaan siskonmakkarakeitto ja lihakeitto, jossa oli " niljakkeita" olivat aivan kamalia.
Porokäristys ei ollut lapsena suokkari, mutta nykyään herkkua, samoin kuin maksakastike.
Veripalttu ja siihen puolukkahillo!
Kouluruoka, joka oli syötävä.
Kotona äiti teki, ja pakotti syömään.
On sitä muutakin inhottavaa tullut maistettua mutta tuosta on jäänyt oikea trauma:-(
ruskea poronlihakastike, jossa purukumimaisia lihanretaleita. Oksennus tuli.
ala-asteella opettaja pakotti maistamaan, ei enää sen jälkeen, kun oksensin kaiken takas lautaselle.