Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverin lapset ovat miljonäärejä!

Vierailija
16.11.2006 |

Sain kuulla että kaverin lapset (2 ja 4v) ovat saaneet isovanhemmiltaan rahaa yli 300.000 eur / nuppi!! (=miljonäärejä siis mummonmarkoissa...)Mitä järkeä tuollaisessa on?? Miksi ei anneta lasten olla lapsia ja sitten jos perintö (tms) tulee jos on tullakseen? Onko tervettä?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

no lapsilla ainakin on turvattu tulevaisuus ja eivät he saa niitä rahoja ennen kuin ovat 18v joten tyhjää kiroat

Vierailija
2/16 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä varakkaammat jakavat aika hyvin omaisuuttaan myös lapsille ja lapsenlapsille. Ketään muuta se tuskin haittaa paisti juuri sinun kaltaisia ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä kautta että vanhempien omaisuus on kymmeniä tai jopa satoja miljoonia euroja. En kuitenkaan tiedä, miten paljon lapsilla ontileillään tms., mutta tuskinpa niillä rahahuolia kuitenkaan tulee olemaan :)

Vierailija
4/16 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajtelkaa mitkä opiskelurahat pesämunat ja korot noihin tulee kun oikeasti rupeavat tarvitsemaan rahaa.

olipas ihanat isovanhemmat!! Sääli kun omani ovat niin köyhiä samoin miehen vanhemat ettei edes perintönä moisia rahoja ole toiveissa meidän lapsille.

Vierailija
5/16 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai minä tietyllä tavalla olen vähän kateellinenkin, mutta oikeastaan tarkoitin sitä, että miksi pitää noin nuorille lahjoittaa? Kyllä he nopeasti sitten oppivat että ovat " rikkaita" ja sitten alkavat leveillä sillä, tai ehkä sitäkin että eikö nuoruuteen " kuulu" tietynlainen köyhyys, ainakin siis niin että oppii rahan arvon, ettei mikään tule ilmaiseksi jne? Tarkoitan siis myöhemmin, kun lapset ovat esim. 15-20v.

Vierailija
6/16 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä, miten rahaan ja omaisuuteen kotona suhtaudutaan. Vain juntit nousukkaat leveilevät rahoillaan/omaisuudellaan.

Ja missä vaiheessa vanhemmat sitten lapsilleen kertovat näiden olevan " rikkaita" ? Tuskin ainakaan nuo 2 ja 4-vuotiaat tietävät asiasta mitään.

Ja kun on rikas, niin on rikas, vaikka varakkaat vanhemmat eivät lahjoittaisi lapsilleen penniäkään, nämä kyllä riittävän vanhoina tietävät itsekin että tulevat ainakin perimään melkoisia omaisuuksia. Sen kanssa vain on elettävä.

Vierailija:

? Kyllä he nopeasti sitten oppivat että ovat " rikkaita" ja sitten alkavat leveillä sillä, tai ehkä sitäkin että eikö nuoruuteen " kuulu" tietynlainen köyhyys, ainakin siis niin että oppii rahan arvon, ettei mikään tule ilmaiseksi jne? Tarkoitan siis myöhemmin, kun lapset ovat esim. 15-20v.

Vierailija
7/16 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

(ap:lle) oppiiko leuhkimaan rahoillaan vai ei ja ihanat isovanhemmat kyllä tuttavasi lapsilla on kun takaavat tulevaisuuden oman asunnon tai jonku muun isomman ostoksen tai vaikka koulun käynnin, ei tarvi olla heti ottamassa lainoja, tollanen raha menee helposti elämiseen. Ja voihan heillä olla ehto että minkä ikäisenä lapset rahansa saavat.

Vierailija
8/16 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuskinpa niistä heille haittaa on, jollei kukaan sinun kaltaisesi suhtaudu heihin jotenkin kummasti asian takia.

Meidänkin lapsi sai isosisän kuollessa jonkin verran perintöä, mutta emme tarkoituksella ole kertoneet asiasta kenellekkään, lapselle itselleen kaikista vähitän.

Isoisän kuoltua kerroimme, että hän on saanut perintöä jonkun verran ja että voi nyt sillä rahalla ostaa sen noin 15 euroa maksavan lelun, jota on jo pitkään toivonut. Maistraatti valvoo lapsen rahojen käyttöä, tiliotteet ja tiedot siitä, mihin rahoja on käytetty, jos niitä on käytetty, pitää lähettää sinne kerran vuodessa. Joskus huvittaa, kun olemme itse aika pienituloisia, että lapsemme on rikkampi kuin me yhteensä.

Vierailija
9/16 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on asia jonka vanhemmat opettaa ja jostain kumman syystä (juuri mies aihetta käsittelevää kirjaa lueskeli jossa asiaa siis oli tutkittu laajemmaltikin) " rikkaiden" lapsilla on parempi käsitys rahan arvosta kuin " köyhien" lapsilla.

Olisko syynä se, että varakkaat tietää mistä raha tulee ja että sen eteen joutuu oikeesti töitä tekemään ja osaavat siten myös opettaa asian lapsilleen. Tukien varassa eläväthän saa osan tuloistaan ihan lahjana ja jos töitä tekevät maksavat siitä ihan vaan nimellsesti veroa, saavat palveluita halvemmalla jne. jne.

Vierailija
10/16 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä välttämättä kertois niistä lapsille vaan tulisivat sitten yllätyksenä kun ajankohtaista.

Vierailija
11/16 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on yksi oikeasti rikas ystävä siis niinkuin todella varakkaasta perheestä. Eikä ikinä ei koskaan ole rahoillaan leveillyt. Ihan on ollut niinkuin me muutkin.

aika harvoin ns. syntymärikkaat leveilevät rahoillaan, kunovat niihin tottuneet ne leveilijät löytyy näistä nousukkaista. äkkirikastuneista ym.

Vierailija
12/16 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

roa...Ja kun lapset eivät kuitenkaan saa rahoja käyttöönsä/haltuunsa ennen kuin täysi-ikäisinä, mitäköhän järkeä on ollut siirtää niin paljon heille näin nopeasti? Eikö isovanhempien olisi kannattanut mieluummin laittaa joka vuosi lasten tileille se ilman lahjaveroa sallittu maksimi ja kerryttää näin lasten omaisuutta vuosien varrella ilman hirveitä verosiivuja?

Periaatteessa ymmärrän kuitenkin hyvin, jos todella varakkaat isovanhemmat haluavat toimia tuolla tavalla, eli jakaa perintöänsä etukäteen ja vieläpä niin, että myös lapsenlapset hyötyvät nuorella aikuisiällään heidän omaisuudestaan, eivät vain lapset, joille perintö suoraan menee. Itse kuitenkin antaisin heidän asemassaan vähitellen, enkä varmaan antaisi rahoja lapsille käyttöön ennen kuin tyyliin 21-vuotiaana. 18 vuotias on mielestäni vielä aika kakara tekemään noin isoja summia vastaavia päätöksiä. Lisäksi omalle lapselleni tai lapsenlapselleni ainakin haluan opettaa rahan arvoa ja ansaitsemista; en lahjoittaa kaikkea kerralla.

Itsellänikin on varakkaat vanhemmat ja olen hyötynyt siitä monella tavalla esim. opiskeluaikoina, mutta en koskaan ole voinut tai edes halunnut elää vanhempieni varallisuuden varassa. Vanhempani olisivat omaisuutensa puitteissa ihan hyvin voineet vaikkapa lahjoittaa/siirtää miehini ja minun nimiin huoneiston, jossa nyt asumme (vanhempieni omistama n. 250 000 euron asunto), mutta sen sijaan ostamme sitä itse vähitellen heiltä nimiimme tuntuvalla kuukausilyhennyksellä. Periaatteessahan kaikki vanhempieni omaisuus, myös tämä asunto, jää joku päivä todennäköisesti meille (ja vanhempani ovat myös jo aika iäkkäitä). Maksamallamme kuukausilyhennyksellä ei myöskään ole heidän eläkepäivien taloudellensa huomattavaa merkitystä. En kuitenkaan voisi edes kuvitella, että minulle annettaisiin tarjottimella moinen omaisuus, ja niin kauan kun vanhempani elävät, heidän omaisuutensa on HEIDÄN omaisuuttaan. Itse olen ikionnellinen jo siitä, ettei meidän nuorena perheenä tarvitse koskaan koskea pankin kalliiseen asuntolainaan. Jo se on minusta aikamoinen kultalusikka suussani! Minä olen iloinen siitä, että vanhempani ovat aina opettaneet minua tekemään töitä, opiskelemaan ja maksamaan omat laskuni, sekä myöskin ymmärtämään ettei raha kasva puissa eikä aina edes riitä niihin laskuihin...

Vierailija
13/16 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkäpä tässäkin tapauksessa isovanhempien omien lasten toimeentulo on jo niin vakaata, että he eivät perintöä tule varsinaisesti tarvitsemaan, jolloin tuplaverojen välttämiseksi siirtävät perinnön suoraan toiselle sukupolvelle. kätevää =)

Vierailija
14/16 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se yleensä mene niin että siitä puhe mistä puute Eli jos rahaa on niin ei siitä tarvitse olla koko ajan kertomassa!

Vierailija
15/16 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen perintöverotus on niin p:stä, että rikkaiden isovanhempien kannattaa jakaa omaisuutta erissä. Siinä on kuitenkin mitalilla toinenkin puoli... ajatelkaa esim. sitä porvoon kirkon polttajaa. Poika humalapäissään aika ajattelematta aiheutti itselleen elinikäisen velkavankeuden. Jos olisi ollut perintöjä taskussa, ne menisi ensin.

Nythän perintöverotusta ollaan muuttamassa järkevämpään suuntaan ainakin pienehköjen perintöjen osalta. Olen alkanut harkita että en enää säästä lasten nimissä jatkossa. Kun näen että rahat menee tarpeeseen, voi sitten jakaa omissa nimissä olleita säästöjäkin.

Kaveri oli säästellyt lapsilisiä lapsen nimissä. Lapsi joutui vakavaan onnettomuuteen ja niinpä vanhemmat maksoivat perintöveroa omista antamistaan rahoista saadessaan ne takaisin.

Vierailija
16/16 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä saa edes kovin hienoa uutta taloa. siis toki raha on iso ja sen tienaamisessa kova homma, mutta silti ei tuo sellainen summa ole, että rikas varsinaisesti olisi. En laske niitäkään rikkaiksi, joilla on velaton ja uusi talo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan