Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä elämässään epäonnistuneita mammoja joiden lapset ovat kuitenkin onnistuneita yksilöitä?

Vierailija
08.05.2022 |

Itse olen lisääntynyt kolmen eri miehen kanssa, eikä kenenkään kanssa heistä ole ollut kuin parin kuukauden tuttavuus. Luottotiedotkin on mennyt aikoinaan, oma nuoruus laitoksessa, sossusta pummittu rahaa, vuokralla asutaan jne. eli kaikki kliseiset wt-merkit! Lapsi pääsi kuitenkin opiskelemaan yliopistoon arkkitehdiksi. Hoitaa hienosti asiansa, ei käytä päihteitä ollenkaan ja harrastaa aktiivisesti urheilua. Asuu omillaan nätissä asunnossa, käy töissä opintojen ohessa, matkustelee.. ja on ennen kaikkea aivan mahtava ja lämmin persoona!

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun paskat geenisi hyppäsivät hänestä yli! Onnea!

Vierailija
2/29 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on keksitty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä! Olen sanoinkuvaamattoman onnellinen että lapsi on äitiään paljon viisaampi. Olenkin häntä siitä kiitellyt miten upeasti on asiansa hoitanut. 

Ap

Vierailija
4/29 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus on keksitty.

Sinä olet keksitty.

Ap

Vierailija
5/29 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jokainen on silti yksilö ei kaikki ole toosatv sosduäidit tyyppiä. Moni köyhä on sielulta rikas ja monen köyhän kohtalona on ollut tulla muiden kautta huonosti kohdelluksi mutta heillä on silti hengellistä viisautta.Monen spurgun lapsi onkin insinööri tai menestynyt autokauppias.Riippuu miten on koulussa kohdeltu paljon koulukiusatuilla on vaikeinta mihin moni kristitty joutuu kouluissa usein muu uskontoiset käy päälle.

Vierailija
6/29 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa ap. Lapsesi on halunnut jotain muuta, kuin vanhempansa. Niin se menee.

Vierailija
7/29 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se silti harmittaa että lapsella tuskin on mitään kehuskeltavaa äidistään. Olenkin mahdollisimman paljon koittanut astua sivuun ja antaa lapsen muodostaa omaa elämäänsä omista lähtökohdistaan. Toki kehun ja kannustan, annan rahaa yms. Tässä on vielä kaksi muuta pienempää lasta jotka asuvat vielä luonani, toivon että heille käy yhtä hyvin kuin vanhimmalle.

Ap

Vierailija
8/29 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, meillä lapset on vain keskenämme, eli miehen kanssa neljä lasta.

Mutta olemme työttömiä ja isojen traumojen kyllästämiä. Ja luottotiedot sössitty jo ennen lapsia.

Sehän tarkoittaa joillekin että kyvyttömiä vanhemmiksi.

Vanhin lapsi 20v, jo yli 2v parisuhteessa ja vakituisessa työssä, maksanut itse ajokortin ja ulkomaan reissut ym.

Toiseksi vanhin sai enemmän kesätyötarjouksia kuin pystyy tekemään, joihinkin ei edes hakenut vaan pyydettiin eikä kyse meidän vanhempien suhteista. Eikä kyse esim. puhelinmyynnistä.

Kaksi seuraavaa hyvin samalla tiellä.

Vaikka me vanhemmat ollaan mitättömiä niin meillä on silti todella läheiset ja kannustavat suhteet keskenään.

Se on tärkeintä.

Vierailija
9/29 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa hienoa, että lapsi halusi parempaa ja katkaisi ylisukupolvisen siirtymän kohdallaan. Luultavasti lähtökohdat ovat saaneet hänet haluamaan parempaa omassa elämässään ja on tempperamentiltaan sellainen, että haluaa ja jaksaa nähdä vaivaa menestyäkseen päätöksen tehtyään. Toivottavasti nuoremmat lähtevät isosiskonsa jalkojen jäljissä pyrkimään myös parempaa elämää kohti. Aina on ilo lukea näitä tarinoita, joissa heikommista lähtökohdista huolimatta on mahdollista valita myös se parempi elämä. Ylisukupolviset ongelmat kun jatkuvat helposti seuraavissakin sukupolvissa tutkitusti.

Vierailija
10/29 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi lapsiraukkoja miten hirveää elämää ovat joutuneet elämään, ei tuollaista lapsuutta soisi kellekkään. Oletko aatellut että kotona olevien lasten olisi parempi kasvaa jossain muualla?

Vierailija
11/29 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että jollain onnistuu. Ei ole täällä näkynyt mitään tuollaista. Täysin toivottomalta näyttää. 

Vierailija
12/29 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos positiivisista viesteistä! Olen itsekin ryhdistäytynyt viime vuosien aikana. Suoritan töiden ohella loppuun yliopistotutkintoani ja velat olen saanut maksettua kaikkineen. Säästöönkin on jäänyt. Näistä olen hyvin onnellinen.

Ap

Vierailija
13/29 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä aina halua olla samanlainen mulkku kuin vanhempansa, vaikka periytyvää se weetee-meininki tuppaa olemaan...

Vierailija
14/29 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokralla asuminen ei kerro epäonnistumisesta.

Vierailija
15/29 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa hienoa, että lapsi halusi parempaa ja katkaisi ylisukupolvisen siirtymän kohdallaan. Luultavasti lähtökohdat ovat saaneet hänet haluamaan parempaa omassa elämässään ja on tempperamentiltaan sellainen, että haluaa ja jaksaa nähdä vaivaa menestyäkseen päätöksen tehtyään. Toivottavasti nuoremmat lähtevät isosiskonsa jalkojen jäljissä pyrkimään myös parempaa elämää kohti. Aina on ilo lukea näitä tarinoita, joissa heikommista lähtökohdista huolimatta on mahdollista valita myös se parempi elämä. Ylisukupolviset ongelmat kun jatkuvat helposti seuraavissakin sukupolvissa tutkitusti.

Miksi tämä tulkitaan niin, että on vain lapsen omaa ansioita haluta parempaa, vaikka vanhemmat on mitä on, mutta jos ei halua, SE on vanhempien syytä?

Vaikka vanhemmilla on mennyt huonosti, se ei tarkoita sitä etteikö lapsia tuettaisi ja kannustettaisi.

Kyllähän koulutettujen vanhempien koulutetuista lapsistakin voi tulla rikollisia.

Ei köyhät työttömät vanhemmat ole automaattisesti lasta passivoivia.

Vierailija
16/29 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä aina halua olla samanlainen mulkku kuin vanhempansa, vaikka periytyvää se weetee-meininki tuppaa olemaan...

Millä perusteella työtön vanhempi on mulkku?

Vai kerrotko tarkemmin määritelmäsi?

Vierailija
17/29 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellisuudessa APn lapsi tälläkin hetkellä piikki hihassa lepäilee jossain ruttopuiston yleisessä käymälässä vaatteet omassa oksennukseen perse kipeänä kun on joutunut myymään sitä rahoittaakseen elämänkoulun opinnot.

Hyvää äitienpäivää AP:lle!

Vierailija
18/29 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkyys ei periydy suoraan, joten yliopistoissa ja korkeakouluissa on hyvin erilaisista taustoista lähteneitä opiskelijoita. Kyse on kaikkien periytyvien ominaisuuksien pyrkimyksestä kohti keskiarvoa.

Jos keskimääräistä tyhmemmällä äidillä on neljä lasta on todennäköistä että kaksi näistä on huomattavasti vanhempiaan fiksumpia, yksi suunnilleen samaa tasoa ja yksi mahollisesti lahjattomampi.

Sama toimii myös toisin päin. Lahjakkaiden vanhempien lapsista puolet ovat vanhempiaan lahjattomampia, yksi mahdollisesti vähän lähjakkaampi ja yksi suunnilleen samaa tasoa.

Nykyinen tehokas koulutus ja yleisen älykkyyden tason nousu voi vähän tasoittaa tätä.

Vierailija
19/29 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon on vaikutusta sillä kodin henkisellä ilmapiirillä. Jos kotona huolehditaan ja kannustetaan opiskelemaan ja tekemään töitä se merkkaa paljon enemmän kuin se paljon vanhemmilla on rahaa ja saako tukia jne. Sitä paitsi kuulostaa siltä että ap on kuitenkin myös omalla esimerkillä näyttänyt hyvää mallia (työnteko ja opiskelu). Vuokralla asuminen eikä luottotiedottomuuskaan tee huonoa vanhempaa.

Vierailija
20/29 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äidillä on myös lapsia useammalle miehelle, tosin niin on kyllä mun isälläkin lapsia useammalle naiselle. Olen ainoa äitini ja isäni yhteinen lapsi, muut sisarukset ovat ns puolisisaruksia. Äitini oli myös aikoinaan menettänyt luottotietonsa ja ekan lapsensa sai jo teininä ja kamppaili koko lapsuutemme rahallisten vaikeuksien kanssa ja oli aluksi kouluttamaton, mutta kävi jossain vaiheessa amiksen. Äiti ei koskaan juonut paljoa alkoholia, mutta tupakoi kyllä. Oma aikuisuuteni ei mennyt lainkaan noin. Itse kouluttauduin korkeasti, olen hyvin toimeentuleva ja minulla on useamman lapsen ydinperhe pitkäaikaisen aviomieheni kanssa. En juo tai polta lainkaan. Mutta oli miten oli, minulle äitini on parhain äiti maailmassa, hän teki parhaansa siinä hetkessä, vaikka muiden mielestä hän kenties teki useita virheitä, mutta se ei silti tarkoita etteikö hän olisi huolehtinut lapsistaan hyvin ja kasvattanut meitä parhaansa mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme