Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sellaisia ruokia on, joita teette yhdessä perheen kanssa niin että useampi osallistuu?

Vierailija
14.10.2022 |

Esimerkiksi meillä pizza on sellainen, missä voi tehdä omat pizzaa ja täyttää valitsemilla täytteillä.

Mitä ruokia teette niin, että perhe osallistuu ruoanlaittoon? Sellaista mitä on kiva laittaa yhdessä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki?

Jos teen jotain pataa/keittoa/currya mies pesee/kuorii/silppuaa juureksia sitä mukaa kun ne menee kypsymään kun olen aloittanut lihan ruskistamisella. Istuskellaan saarekkeen ääressä sen minkä valmistelut kestää, jutellaan jne

Noin esimerkkinä. Lapset jo muuttaneet kotoa mutta lastenlapset välillä mukana keittiössä.

Joka vuosi paistamme myös 100 bliniä ja jokainen vieraskin osallistuu tähän. Näin saamme koko ajan kuumia ja rapeita blinejä. Kesällä grillaaminen on koko porukan hommaa, samalla paistuu quesadillat ja kasviksetkin

Oikeasti en ymmärrä kysymystä kun meillä keittiö on aina ollut yhteistä aluetta

Vierailija
2/6 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihapullat? Pullan leipominen, wokkiruuat, sushi..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetehdyt hampurilaiset , varsinkin jos tehdään sämpylätkin itse.

Vierailija
4/6 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä on mukava tehdä vaikka kinkkuhyrriä/ pasteijoita. Juustosarvia, amerikkalaisia pannukakkuja.. Jauhelihataskuja/jauhelihapuikkoja . Kyllä netistä löytyy ohjeita :)

Vierailija
5/6 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitetyt kananmunat ja myöhemmin koko perhe osallistuu metaankaasutukseen.

Vierailija
6/6 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein kaikki tehdään viikonloppuna yhdessä. Meillä ei ole lapsia. Vaimo pitää todella paljon ruuan laitosta ja leipomisesta, ja haluaa että olen hänen seurana ruuan laitossa, ellei minulla ole muuta tähdellistä tekemistä juuri siihen aikaan. En ole usein ehkä fyysisesti mukana itse ruuan teossa, mutta keskustelemme paljon siinä ruuan teon yhteydessä keittiössä.

Itse ruokailu on myös vapaapäivinä yleensä pitkäkestoinen, nautiskeleva ruokailu ja samalla myös keskustelutilaisuus.

Hänelle se on tärkeää, ja nimenomaan se fyysinen ja henkinen läsnäolo ruuan laitossa ja syödessä. Nykyään olen huomannut itsekin että se on tärkeää ja todella hyvää yhteistä laatuaikaa.

Ensin se oli hieman outoa koska olin tottunut erilaiseen (suomalaiseen) elämänrytmiin, mutta nyt se on enempi jo traditio josta oikeasti pidän.

Kyseessä on melko uusi, ja uusio avioliitto molemmille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi