Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paraneeko korvatulehdus itsestään?

Vierailija
14.10.2022 |

Siis minulla korvatulehdus alkoi ainakin 2 viikkoa sitten. Korva on lukossa ja sieltä tulee märkää aamuisin. Ei ole ollut kipeä yhtään, on vain nuo kaksi oiretta. Tk aikaa vaikea saada ja kivuttomuuden takia en ole kiirehtinyt. Netistä kun etsii tietoa niin monessa paikassa lukee että tulehdus menee ohi itsestään kun sille antaa aikaa. Miten kauan yleensä? Onko muilla kokemuksia?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itsellä ainakaan mennyt. Hullua venyttää päänalueella olevia tulehduksia. Mene lääkäriin. Kyllä korvatulehduksessa saa ajan heti.

Vierailija
2/17 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopulta se korva turpoaa ettet saa sinne enää edes antibioottitippoja ja joudut korvapolille ja saat lääketampoonin korvaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi sinnitteli korvatulehduksen kanssa niin pitkään, että siitä meni kuulo lopullisesti. Mene lääkäriin.

Vierailija
4/17 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa kun ei ole yhtään mitään kipuja. Kuulo vaan mennyt toisesta korvasta ja mönjää aamuisin. Miks sitä tulee aamulla? Jos odotan vielä viikon ja meen sit jos ei ole parantunut? Ap

Vierailija
5/17 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy huuhtelemassa tai osta apteekista jotain tuotetta, korvatulehdus on kipeä varsinkin makuultaan, ja menee ohi kahdessa viikossa lääkekuuria ei aikuinen tarvitse kuin harvoin..

Vierailija
6/17 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krooninen korvatulehdus tulee ja menee parin päivän välein.

Vierailija
7/17 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virustulehdus paranee itsekseen mutta märkäinen bakteeritulehdus saattaa levitä yleistulehdukseksi.

Suosittelen lääkäriä. Tee omaoloon oirekuvaus ja pyydä yhteydenottoa. Ja vastaa jos joku soittaa.

Vierailija
8/17 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvinkin mennä ohi, mutta ei mun yhteenkään korvatulehdukseen ole liittynyt märkä korvassa.

Jo sen takia menisin lääkäriin, vaikka ei olisi kipeä.

Vierailija
9/17 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroit että märkää tulee.

Ohjeeni: mene päivystykseen tänään. Oikeasti.

Se voi pahentua . Ja levitä.

Mene jonottamaan vaan.

Vierailija
10/17 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kesällä vielä pahempi korvatulehdus. Se meni ohi kuukaudessa. Harmittaa kun tuli taas tällänen mutta on kuitenki lievempi. Sitten ku tämä menee ohi ja jos tulee vielä 3 kerran niin sitte menen lääkäriin. Kiitti kaikille vastanneille! Ap

Vierailija
11/17 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerroit että märkää tulee.

Ohjeeni: mene päivystykseen tänään. Oikeasti.

Se voi pahentua . Ja levitä.

Mene jonottamaan vaan.

Sanon tämän, koska kyllä paranee itse, kokemusta on, mutta jos märkää tulee, tarvitset antibiootteja heti.

Vierailija
12/17 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi (muistaakseni) parantua itsestäänkin, mutta noin kauan jatkuneena tarvitset jo lääkärin apua ja antibioottia, koska ei ole parantunut. Pahennat vain tilannetta, mitä kauemmin odotat. Kuulokin voi olla vaarassa, ja muuallakin kohta tulehdus, jos se pääsee leviämään.

Vierailija
13/17 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan lääkäriin kannata mennä. Tärykalvo puhkaistaan ja se vasta sattuukin. Lapsena jo taumatisoitunut

Vierailija
14/17 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli kesällä vielä pahempi korvatulehdus. Se meni ohi kuukaudessa. Harmittaa kun tuli taas tällänen mutta on kuitenki lievempi. Sitten ku tämä menee ohi ja jos tulee vielä 3 kerran niin sitte menen lääkäriin. Kiitti kaikille vastanneille! Ap

Miksi leikit kuulosi kanssa?

Vierailija
15/17 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on trolli. Älkää vastatko!

Vierailija
16/17 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, itse olisin toivonut, että minut olisi viety lapsena lääkäriin, kun korva oli kipeä. Nimimerkillä "Kuulon alenema jo 40 vuoden ajan"

Vierailija
17/17 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni itsestään ohi vastaavanlainen tulehdus Otiborinilla. Eivät ottaneet edes tk:een.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi