Tulipa tiukka kuukausi, rahaa jäi 600€
Sillä pitäisi ruokkia 1 lapsi ja 1 aikuinen, bensaan menee tuosta ehkä 100€. Pärjäisitkö sinä kuukauden?
Kommentit (33)
Mulla saman verran ja tästä pitäisi maksaa bensa, talolaina, ruoka, sähkö jne.
T. Pitkäaikaistyötön
Pärjäisin. Jos ei mitään suurta yllättävää rahanmenoa tulisi.
Ap, lapsilisä(t) tulee vielä 26pv.
Mitä, ei koskaan jää tuon enempää ja pakko pärjätä!
Mene johonkin työhön, nythän työpaikkoja on vapaana pilvin pimein!
Voi vttu. Mulla jää 400 € ja suita on 5.
Tuohan on iso summa! Oikeesti 500e kuussa ruokaan?!? Syötkö jotain luomua pelkästään koko kuukauden?? Itsellä jää lainanmaksujen, yhtiövastikkeen, pakollisten laskujen ja bensan jälkeen ruokaan, lemmikkien ruokintaan ja vaatteisiin 300e kuukaudessa.
Pärjäisin. Tonnilla ruokin 2+1 ja ostan omat bensat eli vähän joutuisi loppukuusta ruokakaupassa miettimään valintojaan. Toisaalta halpenee heti suhteessa enemmän kuin kolmasosan kun miehen syömiset on listalta pois
Vierailija kirjoitti:
Mene johonkin työhön, nythän työpaikkoja on vapaana pilvin pimein!
Tää taitaa olla vitsi.
Vierailija kirjoitti:
T. Pitkäaikaistyötön
Työtön ja bensakulut, hmmm...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Pitkäaikaistyötön
Myös 100e kuussa kuulostaa melko turhalta autokululta.
Onpa paljon, minulla jää 324 euroa kuukaudessa käytettäväksi ruokaan ja terveyden hoitoon ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Pitkäaikaistyötön
Niin?
Mulle jää paljon vähemmän :D Tosin en ole koskaan tienannutkaan paljon niin en tiedä, miltä tuntuisi jos ei tarvitsisi yleensä rajoittaa tuhlausta.
Meinaatko ettei 500 e riitä kahden ihmisen ruokiin vai pitääkö 500 e riittää vielä muihinkin menoihin (puhelin, sähkö jne.)? 500 e kahdelle on ruhtinaallinen ruokabudjetti, mutta jos kuukaudesta toiseen pitää 500 eurolla maksaa muutkin kulut (pl. asuminen), alkaa tehdä tiukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on iso summa! Oikeesti 500e kuussa ruokaan?!? Syötkö jotain luomua pelkästään koko kuukauden?? Itsellä jää lainanmaksujen, yhtiövastikkeen, pakollisten laskujen ja bensan jälkeen ruokaan, lemmikkien ruokintaan ja vaatteisiin 300e kuukaudessa.
Ihmettelen aina näitä parilla sadalla kuukaudessa ruokaostoksista selviytyjiä, mistä ruokavalionne koostuu?
Itselläni kolmen kuukauden keskiarvo ruokaostoksiin on pankin app:in mukaan tällä hetkellä 513 €. Siinä on mukana alkoholiostokset (käytännössä viinit), jotka lasken ruokamenoihin, mutta niiihin menee kuukausittain vähemmän kuin 50 €.
Teen kaikki syömiset itse, myös päivittäiset lounaat. Edellisten 3 kk:n aikana en kertaakaan syönyt ulkona, kahvin ostin yhden kerran ulkoa aamuisen sähkökatkon vuoksi. Hyödynnän tarjouksia. Pyrin syömään mahdollisimman terveellisesti (runsaasti kasviksia, runsaasti kalaa, ei lihaa, ei tärkkelystä kuten pasta, peruna tai riisi), ja olen isokokoinen mies.
Voisin leikata ruokakuluissa vaihtamalla lisukebrokkolin lisukeriisiin, olen tietoinen siitä. Onnekseni minun ei tarvitse, taloudellinen tilanteeni on hyvä. Kuitenkin yritän selvitä laadukkaan ruokavalion puitteissa niin vähillä kustannuksilla kuin suinkin.
Miten parilla sadalla pystyy ostamaan riittävän määrän terveellistä ruokaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen aina näitä parilla sadalla kuukaudessa ruokaostoksista selviytyjiä, mistä ruokavalionne koostuu?
Itselläni kolmen kuukauden keskiarvo ruokaostoksiin on pankin app:in mukaan tällä hetkellä 513 €. Siinä on mukana alkoholiostokset (käytännössä viinit), jotka lasken ruokamenoihin, mutta niiihin menee kuukausittain vähemmän kuin 50 €.
Teen kaikki syömiset itse, myös päivittäiset lounaat. Edellisten 3 kk:n aikana en kertaakaan syönyt ulkona, kahvin ostin yhden kerran ulkoa aamuisen sähkökatkon vuoksi. Hyödynnän tarjouksia. Pyrin syömään mahdollisimman terveellisesti (runsaasti kasviksia, runsaasti kalaa, ei lihaa, ei tärkkelystä kuten pasta, peruna tai riisi), ja olen isokokoinen mies.
Voisin leikata ruokakuluissa vaihtamalla lisukebrokkolin lisukeriisiin, olen tietoinen siitä. Onnekseni minun ei tarvitse, taloudellinen tilanteeni on hyvä. Kuitenkin yritän selvitä laadukkaan ruokavalion puitteissa niin vähillä kustannuksilla kuin suinkin.
Miten parilla sadalla pystyy ostamaan riittävän määrän terveellistä ruokaa?
Niin, kaikki kun eivät ole keski- tai suurituloisia. Valtava määrä ihmisiä tekee töitä matalapalkka-aloilla ja niistä palkoista ei todellakaan käytetä ruokaan 500 euroa edes perheelliset. Kannattaa välillä astua sen oman kuplan ulkopuolelle.
Pärjää. Tee ruuat itse.