Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syysloma alkaa, mitä tehdä köyhänä

Vierailija
14.10.2022 |

Jotain ois kivaa keksiä perheelle (kolme koululaista). Vähän varaa ja koronaa pitäis välttää. Lasten kaverit taas jossain ulkomailla tms. Samaa en valitettavasti voi tarjota.

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhän kannattaa tehdä töitä syyslomalla(kin).

Vierailija
22/88 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvalla työssäkäyvällä on syyslomalla lomaa. Joten ihan töissä se vietetään ja lapset ovat keskenään.

Minä olen kyllä säästänyt yleensä yhden viikon kesälomasta lapsen syyslomalle. Miksi se ei olisi mahdollista?

Meillä lokakuu ei ole lomakuu. Ei kesä eikä talvi. Palkatontakaan ei myönnetä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän yhteinen uusi harrastus on kokkailu. Ollaan kasvissyöjiä ja aina on vireillä uusien reseptien kokeilu. Viimeisin villitys on intialainen ruoka.

Vierailija
24/88 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaisia/pienen rahan aktiviteetteja:

- metsäretki makkaranpaistoineen/eväshetkineen

- lautapeli-ilta (näitä voi löytyä myös lainaan kirjastosta)

- lettukestit, jokainen lapsi saa ideoida yhden oman täytevaihtoehdon

- koko porukalla uimahalliin

- leffailta (leffoja löytyy myös kirjastosta)

- jos pelikone löytyy, voitte pitää perheturnauksen esim. mario kartissa, gang beastissa etc. Kirjastosta voi kysellä pleikkapelejäkin. Tai pelaatte puhelimilla yhdessä Among Us:ia. Avainsana tässä on yhdessä. Anna lapsien lapsien opettaa sinulle tämän hetken hittijutut.

- TikTok/youtube ilta. Lapset näyttää sinulle vuorotellen lempivideoitaan. Opettelette yhdessä tansseja, kokeilette typeriä life hack -videoita, yritätte meikata itsestänne hirviöitä... mitä nyt ikinä vastaan tulee

- Spa-iltama. Halvat kasvonaamiot jokaiselle, lakatkaa kynnet, tehkää jalkakylpy

- tehkää videoita omaksi iloksi. Ideoikaa vaikka lyhytelokuva. Dokumentti teidän perheen elämästä.

- askarteluilta. tehkää esim. paperia itse. Tai osta pari pakettia Fimoa, ilmakuivuvaa massaa tai tee suolataikinaa ja askarrelkaa syys- tai joulukoristeita.

- "ravintolaviikko", jokainen lapsi saa vuorollaan leikkiä olevansa vieraana ravintolassa ja tee muut olette sitten henkilökuntaa. Sinä toimit kokkina, joku lapsista apukokki ja yksi tarjoilija. Simppeli menu.

Tietysti aktiviteetit riipuu siitä, millaisia lapsia sinulla on. Joku totinen pikkuvanhus tai yrmy teini ei välttämättä ihan kaikkiin heittäydy mukaan, mutta luulisi että jotain kivaa löytyy kaikille. Ja voihan niiltä lapsilta itseltäkin kysyä, mitä kivaa haluaisivat tehdä perheen kesken kotona.

Vierailija
25/88 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän yhteinen uusi harrastus on kokkailu. Ollaan kasvissyöjiä ja aina on vireillä uusien reseptien kokeilu. Viimeisin villitys on intialainen ruoka.

Vähän samaa minäkin meinasin ehdottaa. Lapseni vielä asuessa kotona tehtiin aina silloin tällöin illallisia eri teemoilla , usein juuri jonkun maan. Suunniteltiin ruokalistat, kattaukset ja sitten toteutettiin ne. 

Joskus kutsuttiin myös ruokavieraita tuolloin.

Onko teillä läheisiä sukuluisia tms. jotka asuvat teitä lähellä ? Kutsukaa kylään tai käykää vierailulla.

Lähiseudun syyslomatarjonta kannattaa myös tarkistaa, niissä on usein juuri ilmaisiakin juttuja

Ja joku kysyi miksi tarvitsisi tehdä mitään. Ei tietenään tarvitse , mutta pienelläkin saa luotua yhteisiä muistoja ja hyviä hetkiä, jotka yleensä ovat monille arvokkaita asioita. 

Vierailija
26/88 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää pyöräilemään.

Vierailija
27/88 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lepoa ja loikoilua. Lintsin valokarnevaalit, ilmainen sisäänpääsy.. Ihan komean näköistä ja hyvä tunnelma, vaikkei laitteisiin menisikään.

Vierailija
28/88 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoilua. Näin minä tein kun lapset kouluikäisiä. Ulkoilua ja vuokrattiin jotkut kivat leffat ja kavereita sai tulla kylään ja käytiin mummolassa ja touhuttiin ihan vaan perusjuttuja. Ei tarvitse mitään ihmejuttuja, varsinkin jos köyhä yh kuten minä olin.

Vierailija
29/88 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit mennä Helsinki-Vantaalle spottaamaan lentokoneita. Voit vaikka vilkuttaa rikkaille kun he lähtevät etelään syyslomille.

Vierailija
30/88 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sadepäivinä lautapelejä ja jotain kivaa kokkausta, vaikka pitsaa ja pullaa.

Hyvällä kelillä vaikka kiintorasteja suunnistamaan, kartat edullisia, mukaan kivat eväät ja pussukka, jos sattuisi löytymään samalla sieniä.

Vierailija
31/88 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spela Monopol med ungarna och applicera sedan det du lärde dig i det riktiga livet efter semestern. Nästa semester är du inte längre fattig.

Vierailija
32/88 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lepoa ja loikoilua. Lintsin valokarnevaalit, ilmainen sisäänpääsy.. Ihan komean näköistä ja hyvä tunnelma, vaikkei laitteisiin menisikään.

Jos se on ilmainen, miksi nettisivuilla lukee: Valokarnevaalille pääset sisäänpääsylipulla tai rannekkeella. Muistathan myös varata paikkasi haluamallesi illalle. Liput ja rannekkeet voi ostaa Linnanmäen verkkokaupasta.

Vierailija
33/88 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvalla työssäkäyvällä on syyslomalla lomaa. Joten ihan töissä se vietetään ja lapset ovat keskenään.

Minä olen kyllä säästänyt yleensä yhden viikon kesälomasta lapsen syyslomalle. Miksi se ei olisi mahdollista?

Läheskään kaikissa työpaikoissa loman ajankohtaa ei saa itse päättää. Itse sain syysloman kerran, kun lapset olivat eskarissa ja ensimmäisellä luokalla, hiihto- ja joululomaa en kertaakaan, pääsiäisloman kerran. Olen sairaalassa töissä.

Vierailija
34/88 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestä lasten olympialaiset.

Vierailija
35/88 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sienimetsään! Suppilovahveroita niin että riittää myyntiinkin, niin se köyhyyskin vähän helpottaa.

Mistä näitä löytää? Poimia on, jos tietäisin mistä etsiä.

Vierailija
36/88 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se on ilmainen, miksi nettisivuilla lukee: Valokarnevaalille pääset sisäänpääsylipulla tai rannekkeella. Muistathan myös varata paikkasi haluamallesi illalle. Liput ja rannekkeet voi ostaa Linnanmäen verkkokaupasta.

Tästähän oli lehdissä juttua että ilmaista sisäänpääsyä ole, vaan kaikki maksaa oliko se 45 euroa.

Vierailija
37/88 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjastosta saa lainattua hyviä ja uusiakin leffoja, jos vaan löytyy kotoa dvd-soitin. Kirjaston nettilainaukesta löytyy tosi hyvin valinnanvaraa, kun ei tarvitse pitäytyä siinä mitä oman kirjaston hyllystä löytyy juuri sillä hetkellä. Elokuvailta ja sipsipussi!

Meidän kirjastosta voi lainata myös monenlaisia lautapelejä.

Vierailija
38/88 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lintsille 15e sisäänpääsy valokarnevaalien aikaan.

Vierailija
39/88 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sienimetsään! Suppilovahveroita niin että riittää myyntiinkin, niin se köyhyyskin vähän helpottaa.

Sienien kerääminen myyntiin on laitonta, ellei ole laillistettu kauppasienipoimija. Osa sienistä on myrkyllisiä, ja pienistä tienesteistä seuraa helposti kallis lasku jos epämääräisten sienten ostaja sairastuu tai jopa kuolee.

Oho, onko noin?

Oman paikkakunnan puskaradiossa (FB) useinkin joku tarjoaa sieniä ostettavaksi tai sanoo keräävänsä, jos on kysyntää. Ei näillä mitään sertifikaatteja ole.

Vierailija
40/88 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisista aloituksista tulee olo, että jo Nooan Arkin ajoista lähtien on matkustettu syyslomalla etelään. Tai no ehkä köyhimmät niihin turistirysiin, muut kauemmas. Mikään muu ei ole mitään. Esim omalle mummolleni en edes kehtaisi höpötellä mistään syyslomasuunnitelmista kun teki työuransa ilman lomia ja vapaapäiviä maatalossa ja silti siellä oli aina niin ihana tunnelma ja hyvä kaikkien olla.

Mun tuttavat käyvät Lapissa vaeltamassa. Mä en halua mennä minnekään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän