Ratkaisematon tapaus Ylöjärvi
1995 murhattu 16-vuotias poika ja kukaan ei ole nähnyt mitään vaan koko kylä hiljennyt twin peaks tyylisesti.
Järkyttävää, olen asunut muutaman vuoden täällä ja tuo ohjelma oli niin kylmäävää katsottavaa.
Kuinka kauan kaikki asiasta tietävät vaikenee, kohta kolmekymmentä vuotta jo mennyt.
Kommentit (184)
Onpa jännä, ettei noin nuoren jutusta kohuta enempää. En ole edes kuullut
Tuli telkasta just, helmikuussa - 95 myrkytetty 16v Jukka.
Pari vuotta aiemmin ollut jo uhkailukirjeitä ja jotain myrkkyviinaa kylillä sekä pommeja koululla ja lietsus ym.
Löydetty sisävaatteissa lumihangesta.
Millä koululla? Miten tuollainen unohtuu, niin ettei kukaan edes puhu tapauksesta? Onko mitään juttuja lehdissä tai linkkejä?
Vierailija kirjoitti:
Sama ja tosiaan olen muutaman vuoden täällä jo asunut.
Omituinen juttu kun voisi nimettömänä poliisille tiedot ilmoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Millä koululla? Miten tuollainen unohtuu, niin ettei kukaan edes puhu tapauksesta? Onko mitään juttuja lehdissä tai linkkejä?
Moision koululla, tuli just telkasta ysiltä ratkaisematon tapaus ohjelma.
Oliko se varma, ettei ollut onnettomuus?
Vierailija kirjoitti:
Poliisi tutkii murhana, ei vanhene koskaan.
Ruumis oli siten, että heitetty autosta hankeen, laitettu viereen hämäykseksi viinapullo mikä tutkimuksissa todettiin aineeksi mitä ei ollut elimistössä.
Juttua tulisi muistutella. Moision koulu on kyllä aina pahassa valossa. Mistähän johtuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poliisi tutkii murhana, ei vanhene koskaan.
Ruumis oli siten, että heitetty autosta hankeen, laitettu viereen hämäykseksi viinapullo mikä tutkimuksissa todettiin aineeksi mitä ei ollut elimistössä.
Mitä motiiveja, jos kerran uhkailtukkin aiemmin? On kyllä oudon kuuloinen tapaus.
Pitää vähän katsoa löytyisikö tästä lehtijuttuja. Alkoi kiinnostamaan
Tosi pimeä case, mä olen tosi paljon lukenut/seurannut vanhoja rikostapauksia mutta tätä en edes muista? Ja oon ollut kolmekymppinen 1995.
Vierailija kirjoitti:
Hän ei ollut tyttö
Tässähän on voinut olla takana useampi tekijä, joista ainakin joku/jotkut saman koulun oppilaita. Kuinka muuten olisi saatu se myrkytetty viinipullo Jukan reppuun? Ja myös yksi pommeista räjähti koulussa. Jos koulussa alkaisi joku muu kuin henkilökuntaan kuuluva aikuinen haahuilla etsiskelemässä tietyn pojan reppua ja virittelisi pommia aulassa paikoilleen, niin kyllä siihen joku helposti kiinnittäisi huomiota.
Mikä sitten motiivi? Ei välttämättä mitään erityistä. Kiusattu, syrjäytynyt arka tyyppi, jolla ei juurikaan kavereita. Helppo valinta kohteeksi ja tekijät jotenkin järkeilevät että "tuota nyt ei kukaan kaipaa" tai "kukaan ei tuon puolesta kosta vaikka sille tekis mitä". Koulukiusaaminen vaan viety astetta pitemmälle.
Kylmäävää ja kuinka "matonalle" lakaistu kuolema. Rikostoimittaja toteaa lopussa, että asiasta tietävät ovat tänä päivänä monet perheellisiä ihmisiä, että alkaako omatunto kolkuttaa.
Ylöjärvellä en ole kuullut edes baaripuheissa tms asiasta mitään, onko tosiaan niin, että kun poika kyseessä niin ei välitetä?
Näin outo tapaus ja jopa m. M. I. NF. O. S. S. A todella lyhyt ketju!
Tuossa tuollainen juttu
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/7d2be0c4-846d-49a9-b1aa-fef235fd7ce3
Suretti niin se äiti..... Oli kyllä omituinen tapaus.
En minäkään tapausta muista, vaikka tällaiset jutut kiinnostaakin.
Marttiinin pirut.