Tabu? AMK ja yliopisto - työharjoittelut
Minulla on nyt se tilanne, että olen AMK-opiskelija ja avoimen väylässä voisin hakea yliopistoon keväällä, mutta tämä vaatii uuden säännön mukaan AMK-paikasta luopumista.
Minulla on kokemusta muutamasta AMK:sta ja yliopistosta paljon avoimen opintoja, mutta ei työharjoitteluja tai tutkielmia tehtynä.
AMK:ssa on aina pitänyt vietellä milloin mikäkin taho, jotta saisi työharjoittelupaikan ja he ovat voineet lopettaa viestittelyn Tinder-tyyliin seinään, jos ei enää kiinnosta. Pitäisi siis olla ilmainen työntekijä, joka tuo lisäarvoa organisaatiolle, vaikka ammattikorkeakoululain mukaan opiskelijalla on lupa käydä opintojaksonsa, joihin työharjoittelut ja oppari kuuluvat.
Onko yliopistossa samanlainen Tinder-meininki eli kuva pitää laittaa, CV ja naurattaa ja eskaloida itsensä pöksyihin...eikun siis työharjoittelupaikkaan?
Annan AMK:lle mahdollisuuden vielä, mutta jos jatkuu tämmöisenä ja yliopisto-opiskelijaksi itsensä esittelemällä saa kunnioitusta ja hyvän vastaanoton, on ehkä helpompi vaihtaa vain yliopistoon.