Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sisaret! Nyt apuja elämäni parhaan työhakemuksen tekoon!

Vierailija
02.11.2006 |

Eli olen ollut pari kuukautta työttömänä, lähetellyt hakemuksia, käynyt haastatteluissa mutta ei vaan tärppää. Eilen olin jo vaipua synkkyyteen kun sain taas tiedon valinnasta joka ei koskenut meikäläistä...

Mutta ei se mitään, tänään löysin ELÄMÄNI TYÖPAIKAN joka on pakko saada, auttakaa!

Kyse on toimistotyöstä liikennealalla, vaatimuksia ovat esim. englannin kielen taito, ATK- taidot, paineensietokyky, pitkäjänteisyys, tiimihenkisyys mutta samalla kyky toimia itsenäisesti.

Kaikki nämä ehdot tunnen täyttäväni mutta miten saada aikaan hakemus joka erottuu muista, tähän paikkaan on varmasti paaallljjon hakijoita.

Edellisten lisäksi olen ahkera ja vastuuntuntoinen, tarkka mutta ripeä. Opin nopeasti uusia asioita. Luonteenpiirteitäni ovat sosiaalisuus ja ystävällisyys sekä empaattisuus.

Varsinaista koulutusta tai työkokemusta ei alalle ole, mutta ei ole monella muullakaan, sen verran harvinainen paikka on kyseessä. Koulutukseni liippaa kuitenkin läheltä, se laskettakoon edukseni.

Auttakaa pliis, pakko saada se työ!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta älä kuitenkaan kirjoita yhtä sivua pidempää.

Vierailija
2/9 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vieläkin utelen, millainen olisi sellainen valtavirrasta poikkeava, rohkea mutta ei liian, huomiotaherättävä hakemus.

Kaikkihan sitä itseään kehuu mutta että sais ujutettua sinne jonkun mieleenpainuvan jekun....?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva nähdä joskus hakemus joka on miellyttänyt rekrytoijaa niin paljon että hakija on saanut paikan josta todella on kilpailtu.

Vierailija
4/9 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen itse töissä rekrytointitoimistossa ja luen siis työkseni työhakemuksia ja kaikenlaista on tullut nähtyä :) erottuminen ja persoonallisuus on kuitenkin a ja o. Jos tehtävässä, jota ap olet hakemassa tarvitaan atk-taitoja niin lähetä hakemus sähköpostilla ja tee siitä ilmaisella pdf-creatorilla pdf-tiedosto. muotoilut pysyy samana, aukeaa joka koneessa ja antaa sinusta ammattimaisemman kuvan ja saattaa jäädä mieleen.

Tee hakemuksesta ja CV:stä lyhyt, kirjoita vain olennainen ja pyri välttämään kuluneita ilmaisuja. Mieti luonteenpiirteitäsi ja kokeile kirjoittaa ne eri sanoin ja katsele mikä tuntuu parhaimmalta.

Voit myös tehdä lyhyen listan työssa tarvittavista taidoista ja ominaisuuksista ja laittaa vaikka miten arvioisit omia kykyjäsi suhteessa niihin (esim. asteikolla 1-5, tiimihenkisyys 5, esiintymishalukkuus 2).

Muista myös liittää hakemukseen edustava kuva, niin jäät varmasti lukijan mieleen, on helpompi muistaa kuva kuin pelkkä hakemus!

paljon onnea työnhakuun, pidän täällä peukkuja :)

Vierailija
5/9 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä vinkkejä kertakaikkiaan...

Olet ihana ihminen, hyvää työpäivän jatkoa sinulle!

Vierailija
6/9 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

parissa edellisessä työpaikassa. Asia johon kiinnitin huomiota hakemuksia lukiessa oli se, että suurimmasta osasta (lähes kaikista) positiivisista asioista, joita hakija luetteli itsestään, piti olla cv:n tasolla näyttö s.o. ' englanninkielen taitoni on hyvä' -> onko cv:n mukaan suorittanut jonkin kielitutkinnon, mikä oli arvosana

' olen ryhmässä toimimisessa hyvä' -> onko tehnyt tiimityötä/ harrastanut joukkuelajeja tms?

jne

on nimittäin olemassa suuri joukko ihmisiä, joilla on tooooooodella epärealistinen kuva itsestään. Joten ' oma arvio' ei ole minusta missään nimessä riittävä.

Vierailija
7/9 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. juuri kieli, jos ilmoituksessa kieli on nostettu esiin edellytyksenä, voi laittaa myös todistuksen kopion mukaan. Se tekee vaikutuksen.

Muista voi sanoa ottavansa ne työhaastatteluun mukaan, jos tulee kutsutuksi.

Vierailija
8/9 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun täällä nyt on rekrytoinnin ammattilaisia paikalla, niin kysynpä vielä että joutaako sellaiset perinteiset -oma kehu-hakemukset roskiin?

Eli se perinteinen litania esim. olen ahkera ja tunnollinen, tulen kaikkien kanssa toimeen jne jne...

Kiitti jos vielä jaksatte vastata!

ap

Vierailija
9/9 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kun täällä nyt on rekrytoinnin ammattilaisia paikalla, niin kysynpä vielä että joutaako sellaiset perinteiset -oma kehu-hakemukset roskiin?

Eli se perinteinen litania esim. olen ahkera ja tunnollinen, tulen kaikkien kanssa toimeen jne jne...

Kiitti jos vielä jaksatte vastata!

ap

Kerro pienin käytännön esimerkein, miten tulet kaikkien kanssa toimeen. ' Olen ollut asiakaspalvelutehtävissä ja haasteellisten asiakkaiden saaminen tyytyväiseksi oli aina yhtä palkitsevaa.'

Olen tunnollinen. ' Entisessä työssäni minulle uskottiin tehtäviä laidasta laitaan, tein vastuullisia tilityksiä' .

Työyhteisössä olen joustava ja sopeutuva. olen ollut luottamusmiehenä / toimikunnissa / saanut hyvää palautetta hyvän hengen ja työilmapiirin luomisesta.

Olen ahkera ja työorientoitunut ihminen. Työttömyysaikana olen kurssittanut itseäni / opiskellut aiemmin työn ohella tms.

En pelkää haasteita. Olen vastannut projektista, joka ei aivan täsmännyt koulutukseeni ja kokemukseeni, mutta otin selvää asioista ja projekti onnistui kiitettävästi.

Noi nyt oli tyhmiä esimerkkejä, äkkiä vaan hatusta vetäisin, mutta toisaan ihan pelkän itsearvion varaan on turha kehuja jättää. Äläkä sitten liikaakaan jaarittele, ihan vaan napakasti esimerkit ja ominaisuudet. Yhden a4 pitäs riittää hakemukseen, cv: ssä vaikka vähän enemmänkin hersyttelee.