Paljonko pyytäisitte 2ha joutomaasta?
Ostajaehdokas ilmaantui ja haluaisi ostaa maapalstani 2 hehtaaria, sijaitsee sähkölinjojen alla. Voisin myydä, mutta hintaa en oikein osaa sanoa. Maasto on kivistä, epätasaista, metsämaata/joutomaata. Kasvanut jonkin verran pieniä kuusia, mitkä väliajoin katkotaan. Muuta puustoa ei ole. Perille kulkee tie. Mitä osaisi sanoa hinnaksi?
Kommentit (23)
100 euroa jos sijainti tosiaan on vaan sähkölinjojen alla. Ostaja joutuu kuitenkin maksamaan myös Maanmittauslaitokselle tuosta ostotapahtumasta.
Hintaan eniten vaikuttava asia, eli sijainti jäi kertomatta.
Kysyison itseltäni, miksi kukaan haluaisi ostaa tuollaista maata. Mitä niin arvokasta siellä on, että se kannattaisi? Mitä hän tietää, mitä minä en tiedä.
Tärkeäkin linja? Venäläinen ostaja?
Pistä huutokauppaan, niin saat oikean hinnan.
Mihin ostaja sanoo käyttävänsä sitä?
Vierailija kirjoitti:
Kysyison itseltäni, miksi kukaan haluaisi ostaa tuollaista maata. Mitä niin arvokasta siellä on, että se kannattaisi? Mitä hän tietää, mitä minä en tiedä.
Sähkölinjojen alla kasvatetaan paljon joulukuusia, pääsee hyville tuotoille kun joitain vuosia malttaa hoitaa ja odottaa.
5000 hehtaari mutta tuo
Sähkölinja kyllä kait laskee hintaa. Senhän sähkyhtiö käy aina hakkaamassa mieleisekseen.
Hakattu metsämaa tuolla alueella hieman arvokkaampaa ja vielä tuo sähkölinja joten 750eur/ ha olis minusta niillä suunnilla sopiva hinta.
Sähkölinjojen alla. En euroakaan. Saastunutta maata. Kaikkee sitä yritetetäänkin myydä.
Tuostahan saa haittakorvauksia kun vaan haet tuet. Miksi myydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähkölinjojen alla kasvatetaan paljon joulukuusia, pääsee hyville tuotoille kun joitain vuosia malttaa hoitaa ja odottaa.
Sähkölinjojen alla ei kasvateta mitään.
2 hehtaaria sähkölinjan alla. On muuten aika pitkä palsta sitte?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Esim. tässä lisää tietoa ihan verkkoyhtiön sivuilta, miten maanomistaja voi hyödyntää johtoaukeita: https://www.fingrid.fi/kantaverkko/maankaytto-ja-ymparisto/voimajohtoal…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi joulukuusia. On aivan yleistä joulukuusiviljelmät linjojen alla. Meidänkin kylällä kaksi kuusenkasvattajaa sähkölinjoilla. Sähköyhtiön kanssa vain tehdään sopimus etteivät raivaa.
4000