Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masennuslääkkeestä lihoneet, miten saatte painoa pois?

Vierailija
13.10.2022 |

Itse olen syönyt 6v masennuslääkettä, kun lääke aloitettiin lihoin puolessa vuodessa 20kg, vaikka olin hoikka ja syön terveellisesti. Vituttaa kun ei meinaa millään pudota.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin mirtatsapiinia unettomuuteen, eikä niin pienen annoksen pitänyt lihottaa, mutta muutamassa kuukaudessa tuli 8 kg! Ensin oli jokunen itselleni ihan outo ahmintakohtaus, mutta vaikka ne loppuivat ja söin ihan tavallisesti, paino vain nousi. Lopetin koko lääkkeen. Mutta eivät ne kilot kaiketi nestettäkään olleet, koska siihen ne jämähtivät. Joskaan kiloakaan lisää ei tullut enää lääkkeen lopettamisen jälkeen. Pitkän aikaa (ainakin vuosi?) lopettamisen jälkeen viime keväänä innostuin puutarhahommista ja käänsin maata talikolla apinan raivolla. Olin ennenkin harrastanut reippaita kävelylenkkejä arkiliikunnan lisäksi, mutta nyt tein niin paljon hommia, että se oli vähän kropan kestokyvyn rajoilla. Yhtäkkiä ne kilot alkoivat kadota! Ja vaikka siis huhkin hulluna, en todellakaan olisi voinut huhkia niin paljon, että millään kaloriteorialla olisin saanut loogisesti ne kilot kadotettua. Arvelen, että aineenvaihduntani jotenkin heräsi ruususen unestaan. Sinne jäivät kilot ja ovat pysyneet pois. Mutta enää en mirtaa ota yhtäkään tablettia ellei unettomuusjaksosta tule todella paha.

Vierailija
2/21 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite syön monia psyyke lääkkeitä. Lihonut monta kymmentä kiloa. Ei jaksamistakaan enää pudottaa painoa. Oon yrittänyt ja aina epäonnistuu. Jos jollain olisi vinkkejä? On myös kilpirauhasen vajaatoiminta. Lääkkeet thyroxin, Ketipinor,Lamictal, Olanzapin. Joo, on paljon ja oon toivoton. Tää olomuoto masentaa myös. En saa enää siivottuakaan. Ainut mitä jaksan on kaupassa käynti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoiset kalorimäärät noissa lääkkeissä.

Pitäisikö niitä viedä afrikkaan? Taisit ratkaista nälänhädän!!

Vierailija
4/21 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta! 

Vierailija
5/21 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin pari vuotta Sari lääkettä hermokipuihin. Auttoi kyllä, harmittavasti kiloja tuli parikymmentä. Lääkityksen lopettamisen jälkeen en saanut kiloja omatoimisesti pois. Ozempicilla onnistui, -15 kg lähtenyt reilussa puolessa vuodessa.

Vierailija
6/21 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ssri- lääkettä

Vierailija
7/21 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkehän itsessään ei voi lihottaa kun ei siinä ole kaloreita. Nestettä voi kerätä tietenkin. Mut jos ihan fläsää tullut niin syötte vaan liikaa ja niinhän sitä masentuneena tekee itse kukin.

Vierailija
8/21 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei masennuslääke lihota, ruokaa olette mättäneet naamaanne

Vierailija
9/21 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin vähemmän ja liikuin enemmän.

Vierailija
10/21 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua kun joillekuille ei mene kaaliin se että kaloriteoria ei ole absoluutti. Vaan että aineenvaihduntaan vaikuttavat monet tekijät ja on täysin mahdollista että vaikkapa lääkekuuri sotkee kehon tasapainoa niin että painoa kertyy herkästi.

Vierailija
11/21 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisimmeko lähettää afrikkaan masennuslääkkeitä ainaisen ruoka-avun sijaan?

Vierailija
12/21 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla masennuslääkkeet sotkivat sokeriaineenvaihdunnan. Myös iloa liikunnasta en kokenut samalla tavalla. Syke ei noussut ja hikoilin hirveästi liikkuessa.

Eli kyllä masennuslääkkeet vaikuttavat lähes kaikkeen.

Vierailija
13/21 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ei vaan vielä tiedetä, mikä kaikki siihen painon tulemiseen ja lähtemiseen vaikuttaa. Itse olin lihavimmillani silloin kun söin vähiten.

Ei niinkään voi tehdä, kyllä syödä pitää. Silloin minulla ainakin oli lisämunuais ongelmaa, suuri suru läheisen kuoleman takia ja kilpirauhasen vajaatoiminta.

Ylimääräiset kilot sain lähtemään, kun rupesin syömään kunnolla ja suru väistyi. Lisäsin kunnolla myös rasvaa ruokavalioon.

En ole käyttänyt masennuslääkkeitä, mutta vastasin silti.

Vierailija
14/21 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassua kun joillekuille ei mene kaaliin se että kaloriteoria ei ole absoluutti. Vaan että aineenvaihduntaan vaikuttavat monet tekijät ja on täysin mahdollista että vaikkapa lääkekuuri sotkee kehon tasapainoa niin että painoa kertyy herkästi.

Turha tuollaiselle vajaaälyiselle trollille on vastata. Peruskoulun kymppiluokan jälkeen ei ole löytänyt itselleen uusia kiusattavia niin joutuu trollailemaan netissä.

Vierailija
15/21 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta että asiassa monta tekijää,mutta ne ei selitä sitä että lihavuus nyt räjähtäny käsiin, eli suurimmalla osalla on ihan vaan syöpöttely syynä.

16/21 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutamia kiloja saattaa tulla mutta kymmeneen kiloon tarvitaan jo paljon mättämistä.

Vierailija
17/21 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nousi paino yli 100 kg pitkään masennuslääkityksellä ollessani. Pistäkää paremmaksi. Lääkärikin kertoi minulle, ettei lääkkeen pitäisi aiheuttaa painonnousua.

Lääkettä ei ollut määrätty minulle masennukseen. Ehkä ylensyömistä aiheuttava masennus olikin minulla piilevänä, sillä eihän nyt turvallista ja hyvin siedettyä lääkettä sovi koskaan syyttää.

Vierailija
18/21 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta että asiassa monta tekijää,mutta ne ei selitä sitä että lihavuus nyt räjähtäny käsiin, eli suurimmalla osalla on ihan vaan syöpöttely syynä.

Erityisesti psykoosilääkkeiden kulutus on lisääntynyt, kun vanhat unilääkitykset on vaihdettu. Masennuslääkkeet ovat toinen ryhmä millä pyritään korvaamaan ne lääkeryhmät, joilla ei lihottavia vaikutuksia ole.

Vierailija
19/21 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta! 

Ylipainoinenkin voi olla aliravittu.

Vierailija
20/21 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävällä on ykköstyypin diabetes, joten hän näki koko ajan faktana, että hänen sokeriarvonsa olivat täysin sekaisin koko mirtazapiinin käytön ajan ja hän lihoi yli kymmenen kiloa ja joutui sairaalaankin muutaman kerran.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän