Mikä auttaa vaihdevuosihikoiluun?
Muu kuin hormonien napsiminen?
Mulla on kaikki muuten ihan hyvin mutta jatkuva hikoilu alkaa jo ärsyttää. Vaikea pukeutuakin kun on viileää mutta hikeä pukkaa yks kaks. Kesällä oli helpompaa.
Kommentit (32)
Suihku ja lakanoiden vaihto.
Sori mutta ei niihin mikään auta.
Mulla hikoilupuuskia tuli muutaman kk.n ajan sitten tauko ja uudelleen muutaman kk.n. Loppuivat itsestään.
Vaihdevuosihikoilu on ihan toista kuin tavallinen hikoilu. Onneksi se on tilapäistä.
Vierailija kirjoitti:
Se menee ohi.
N. 2-10v. kuluttua.
Salvia auttaa mulla. Sitä on tablettina ja teenä.
Vierailija kirjoitti:
Laihdutus ja kunnon kohotus.
Mitä sitten kun on normaalipainoinen ja on hyvä kunto?
Vierailija kirjoitti:
Kaikki alle 50-vuotiaat naiset ja joka ikinen mies pois tästä ketjusta.
Mulla se alkoi n. 48v.
Trololoo iski taas ketjuun. Turha vastata sille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se menee ohi.
Vaihdevuosioireet voi kestää VUOSIA! Minä en ainakaan ruvennut hikisenä, huonovointisena, huonosti nukkuvana odottelemaan vuosikausia - hulluksihan siinä olisi tullut. Hormonit kehiin niin johan helpottaa.
Käytännössä tuo työntää vaan sitä sopeutumisaikaa myöhempään ikään, koska niitä hormoneja ei syödä loppuelämää. Itse mieluummin kohtaan ne viisi- kuin kuusikymppisenä.
Näin minäkin ajattelin. Kyllä oli sitten iso helpotus, kun kuukautiset ja vaihdevuosioireet lopulta loppuivat. Tuntui kuin olisi alkanut kokonaan uusi elämä. Tsemppiä kaikille, jotka tuon kourissa tällä hetkellä elävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki alle 50-vuotiaat naiset ja joka ikinen mies pois tästä ketjusta.
Mulla se alkoi n. 48v.
Mulla loppui 48 vee.
Vierailija kirjoitti:
Nämä https://gemtrade.fi
Kokeilin, ja toimi ;D
No sitten ei muuta kuin ostelemaan kalliita kultakäätyjä. Perikunta kiittää, jos ei sitten muuta iloa olisikaan.
Valitettavasti hormonikorvaushoito, jos meinaa pysyä työkykyisenä. Minulla vaihdevuodet alkoivat vasta 54-vuotiaana mutta niin rajuina että oli pakko hakea apua. Ensimmäiset divigelit eivät riittäneet, joten puolen vuoden kuluttua annos tuplattiin + hormonikierukka. Gynekologi sanoi että voin huoleti käyttää vaikka loppuikäni, mutta naistentautien poliklinikalla ehdotettiin että hormonikorvaushoidon lopettamista voisi kokeilla kuuden vuoden jälkeen. Näin tehtiin. Vaihdevuoteni menivät n. 60 vuoden iässä ohi. Mutta eivät ne todellakaan ole mikään vähättelyn ja naureskelun aihe. Eihän keski-ikäisillä miehilläkään andropaussin takia seiso, ja naurammeko me naiset heille.
Tuo hikoilu on kyllä jo esivaihtarioire. Valitettavasti. Ja ne esivaihtarit alkaa monilla jo 40-vuotiaana.
Siinä kyllä samaa mieltä, että ne joilla ei asiasta omakohtaista kokemusta ole voisivat keksiä jonkun muun keskustelun johon osallistua. Etenkin kun ei se keskustelu edes onnistu vaan ulosanti on pelkkää piruilua ja joutavaa länkytystä.
Ja itse asiaan olisin kiinnostunut minäkin kuulemaan tepsiviä vinkkejä. Hormoneja en ihan mieluusti ala enää syödä, oma kiintiö tuli e-pillerien muodossa jo käytetyksi nuoruuden hölmöydessä.
N46