Mikä auttaa vaihdevuosihikoiluun?
Muu kuin hormonien napsiminen?
Mulla on kaikki muuten ihan hyvin mutta jatkuva hikoilu alkaa jo ärsyttää. Vaikea pukeutuakin kun on viileää mutta hikeä pukkaa yks kaks. Kesällä oli helpompaa.
Kommentit (32)
Mulla ei ainakaan auttanut mikään muu kuin hormonit = yhdistelmäehkäisytabletit. Yritin jotain naurettavia luontaistuotteita ja mitä kaikkea, mutta vasta hormoneiden avulla helpotti hikoilut, kuumat aallot, mielialavaihtelut, yöheräilyt ym.
Ei toi hikoileminen niin kauan kestä, että siihen pitäis jotain hormoneja syödä. Mitä ihmeen vellihousuja nykynaiset on??
Vierailija kirjoitti:
Se menee ohi.
Vaihdevuosioireet voi kestää VUOSIA! Minä en ainakaan ruvennut hikisenä, huonovointisena, huonosti nukkuvana odottelemaan vuosikausia - hulluksihan siinä olisi tullut. Hormonit kehiin niin johan helpottaa.
Salviavalmiste auttoi minulla jonkin verran ja dong quai (kiiinalaisessa lääketieteessä vaihdevuosiin käytetty yrtti). En käyttänyt hormoneja missään vaiheessa, eipä mulla kyllä juuri ollut oireitakaan paitsi tuota hikoilua ja palelua välillä ja toki vuodot epäsäännölliset ennen kuin loppuivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se menee ohi.
Vaihdevuosioireet voi kestää VUOSIA! Minä en ainakaan ruvennut hikisenä, huonovointisena, huonosti nukkuvana odottelemaan vuosikausia - hulluksihan siinä olisi tullut. Hormonit kehiin niin johan helpottaa.
Älä viitsi valehdella, ei vaihtarioireet mitään vuosia kestä. Tekosyy sinulla!
Vierailija kirjoitti:
Ei toi hikoileminen niin kauan kestä, että siihen pitäis jotain hormoneja syödä. Mitä ihmeen vellihousuja nykynaiset on??
Tämä on yksilöllistä. Minulla oli yksittäisiä hikoilukohtauksia alle 10 puolen vuoden aikana. Siskolla kesti monta vuotta usean kerran päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se menee ohi.
Käytännössä tuo työntää vaan sitä sopeutumisaikaa myöhempään ikään, koska niitä hormoneja ei syödä loppuelämää. Itse mieluummin kohtaan ne viisi- kuin kuusikymppisenä.
Vierailija kirjoitti:
Joo, yks hikipisara ottalla, niin äkkiä pillerit kehiin =)
Olen käyttänyt vuosia hormonihoitoa Annosta ole pienentänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se menee ohi.
Googlen ekoja tuloksia:
Tavallisimmin hikoilu kestää 2–7 vuoden ajan, mutta 10 %:lla oireita esiintyy vielä 10–20 vuoden kuluttua viimeisistä kuukautisista.
Suuressa yhdysvaltalaisessa seurantatutkimuksessa (SWAN), oireiden keskimääräinen kesto oli seitsemän ja puoli vuotta.
Pahimmillaan vaihdevuosioireet voivat kestää vuosikausia, ja joillakuilla lievät oireet taas kestävät vain muutaman vuoden.
Kenenkään ei tarvitse kärsiä vuosikausia, kun apukin on olemassa! Trollihan tuo kommentoija on, mutta naurettavaa väittää, että pitäisi vaan kärsiä.
Kylmä suihku auttaa tunnin välein.
henkilö olettama kirjoitti:
Tosi helppo toteuttaa töissä.
Vierailija kirjoitti:
Tekosyitä on helppo keksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se menee ohi.
Totta, nehän on nimeltäänkin vaihdeviikot kun kestävät vain pienen hetken eikä mitään vuosikausia.
(sarkasmia)
Kaikki alle 50-vuotiaat naiset ja joka ikinen mies pois tästä ketjusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekosyitä on helppo keksiä.
Sinulta ainakin onnistuu.
Vaikeisiin oireisiin ei auta kuin hormonit. Nää on niin yksilöllisiä asioita, että samankin perheen sisällä naiset saa eritasoisia oireita. Äidilläni kesti 20 vuotta, sisarella ei ollut juurikaan oireita, mummolla ja mulla oireet oli pahoja yöaikaan, ja herkkäunisena en saanut yhtään nukuttua. Päivällä oli vain ketutus väsymyksen takia, mutta ei hikoilua.
Syön mieluummin hormoneja, kuin valvon yöt. Ja jos ne täytyy 10v päöstä lopettaa, olen jo eläkkeellä. Silloin saa tehdä päivät mitä lystää, vaikka nukkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on yksilöllistä. Minulla oli yksittäisiä hikoilukohtauksia alle 10 puolen vuoden aikana. Siskolla kesti monta vuotta usean kerran päivässä.
Vähän sama. En ole oikein selvittänyt mistä kierrosta johtuu, kun välillä saattaa mennä kuukausia ettei minkäänlaisia hikoilukohtauksia ja sitten muutamana päivänä peräkkäin. Melko lieviä.
Tutullani kyllä on pahaa hikoilua ja unettomuutta, varsinkin kun joutui luopumaan hormoneista ja lääkkeistä.
Se menee ohi.