Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suositelkaa meikkivoidetta - en yhtään tiedä mistä aloittaa

Vierailija
13.10.2022 |

Olen viimeiset seitsemän vuotta mennyt arkisin ainoastaan kulmakynän ja kosteusvoiteen turvin, enkä ole koskaan meikannut kovin paljoa, mutta huomaan nyt iän myötä että iho kaipaisi hieman tasoitusta ja väriä näyttääkseen eloisammalta. Tarkoituksena olisi ostaa meikkivoide ja puuteria, mutta huomasin kaupan tuotepaljouden keskellä etten yhtään tiedä mistä aloittaa. Hinta mielellään siedettävä, ainakin nyt ensimmäisen ostoksen kanssa. Ilmeisesti jonkinlainen meikinpohjustusvoide olisi myös kannattava investointi, tuonkin suhteen saa heittää ehdotuksia. Onko tuotteilla merkittävää eroa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse tykännyt Lorealin Ture Match Nudesta, se on kevyehkö, helppo levittää ja jättää kauniin pinnan. Hajusteeton. Hinta vajaa 20 eur, mutta esim. Citymarketissa on aika usein Lorkun meikit tarjouksessa.

Vierailija
2/7 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen ihotyyppi sinulla on? Kuivuuteen taipuvainen? Rasvoittuva? Sekaiho (osin hilseilee ja osin rasvoittuu)? Kaikki meikkivoiteet eivät sovi kaikille ihotyypeille.

Etsitkö peittävää vai vähän väriä tasoittavaa voidetta? Jos jälkimmäistä, voisit testata jotain BB- tai CC-voidetta.

Jos meikkaat muutenkin vähän, koko arsenaalin (pohjustusvoide, meikkivoide, puuteri) laittaminen voi muuttaa ulkonäköäsi huomattavasti. Suosittelisin aloittamaan vähän kevyemmin alkuun. Itse esim. en oikeastaan käytä pohjustusvoidetta, vaikka meikkivoiteen ja puuterin iholle sipaisenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse tykännyt Lorealin Ture Match Nudesta, se on kevyehkö, helppo levittää ja jättää kauniin pinnan. Hajusteeton. Hinta vajaa 20 eur, mutta esim. Citymarketissa on aika usein Lorkun meikit tarjouksessa.

Jatkan vielä, Nudessa on aika kapea sävyvalikoima, mutta se kaikkein vaalein sopii ainakin minun kalpeille kasvoilleni.

Tykkään myös alkuperäisestä True Match-meikkivoiteesta, siitä on tosi paljon sävyjä, peittää vähän paremmin kuin tuo Nude, myös hajusteeton ja siedettävän hintainen.

Puutereista ja pohjustusvoiteista ei ole kokemusta.

Vierailija
4/7 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mahdollista, mene kauppaan jossa on palvelua ja pyydä tuotteista näytteitä pikku purkkiin. Ammattitaitoinen myyjä osaa ehdottaa sopivia, joita silti kannattaa ennen ostoa testata omalle iholle.

Jos paljoa peitettävää ei ole, ehdottaisin esim Lumenen seerumimeikkivoidetta. Madaran Skin Equal on myös todella hyvä ja kaunis aikuisella iholla.

Puuterista kannattaa ostaa väritön, translucent versio. Se ei muuta meikkivoiteesi väriä. Levitykseen paras on iso sivellin niin kerroksesta tulee kevyt. Kannattaa ostaa myös poskipuna, varsinkin jos haet mekkkivoiteeltasi enemmän peittoa. Poskipunalla saat muotoiltua kasvoja.

Pohjustusainetta en ole itse koskaan käyttänyt. Hyvä kosteutus meikkivoiteen alle ja se riittää.

Vierailija
5/7 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen monta vuotta tykännyt Maybellinen dream satin liquidesta (tjsp), on kuiva liki 50v pintanahka. Puuteria en käytä kuin ehkä nenänpäähän. Sen sijaan voidemainen poskipuna on luottotuote. 

Vierailija
6/7 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mahdollista, mene kauppaan jossa on palvelua ja pyydä tuotteista näytteitä pikku purkkiin. Ammattitaitoinen myyjä osaa ehdottaa sopivia, joita silti kannattaa ennen ostoa testata omalle iholle.

Jos paljoa peitettävää ei ole, ehdottaisin esim Lumenen seerumimeikkivoidetta. Madaran Skin Equal on myös todella hyvä ja kaunis aikuisella iholla.

Puuterista kannattaa ostaa väritön, translucent versio. Se ei muuta meikkivoiteesi väriä. Levitykseen paras on iso sivellin niin kerroksesta tulee kevyt. Kannattaa ostaa myös poskipuna, varsinkin jos haet mekkkivoiteeltasi enemmän peittoa. Poskipunalla saat muotoiltua kasvoja.

Pohjustusainetta en ole itse koskaan käyttänyt. Hyvä kosteutus meikkivoiteen alle ja se riittää.

Lumenella on ainakin ennen olut ihan ok väritön puuteri. Sensailla on erinomainen, mutta kalliimpi.

Vierailija
7/7 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun vielä meikkasin, tykkäsin paljon meikkipuutereista. Minulla on rasvoittuva iho, joten en erillisiä meikkivoiteita saanut ikinä tasaisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme