Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka iso osa työttömistä työnhakijoista ovat työkyvyttömiä?

Vierailija
13.10.2022 |

Tuntuu kiusaamiselta velvoittaa hakemaan töitä, kun todellisuudessa he tarvitsevat tukea tai hoitoa.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen. En saa hoitoa vaikka on vaikea fyysinen sairaus. Tämä voi viedä pyörätuoliin nopeastikin ja nyt jo ei jalat pidä ajoittain alla. Arvauskeskus arvelee psyykkiseksi ja sairaalaan ei saa lähetettä millään. Yksityiselle ei varaa. Tätä rumbaa jo lähes 13-vuotta, jona aikana ei päivääkään töitä. Nyt olen saikulla pitkälle ensi vuoteen, mutta siis työtön työnhakija kuitenkin.

Vierailija
2/32 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Toimivaa lääkeapua ei saa. Eivät toki omia kasvojaan ala menettämään kirjaamalla lausuntoon totuuden vaan se kaunistellaan mun syyksi, etten ole työkykyinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin minä. Useita mt diagnooseja.

Vierailija
4/32 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä joku kolmasosa, vaikea sanoa

Vierailija
5/32 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisittekö nyt vaan sinne töihin? Nyt alkaa riittämään nuo tekosyyt.

t. Te- tantta

Vierailija
6/32 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkyvyttömällä ei ole mitään oikeutta työttömyysetuuksiin. Häntä varten ovat sairauspäiväraha, kuntoutustuki ja eläke.

Vierailija
7/32 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkyvyttömällä ei ole mitään oikeutta työttömyysetuuksiin. Häntä varten ovat sairauspäiväraha, kuntoutustuki ja eläke.

Sairaspäivärahat ja kuntoutustuki on määräaikaisia ja työkyvyttömyyseläkkeelle ei noin vain päästetä.

Vierailija
8/32 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö työkyvyttömänä olla ilman rahaa jos noita ei myönnetä? Ei se ole niin yksinkertaista että edes noita kahta ekaa saisi tosta noin vaan hakemalla, vaikka olisi oikeasti työkyvytön.

Vierailija
9/32 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkyvyttömyyttä on monen tasoista. Ainakin yksityisissä yrityksissä on niin kova työtahti, että lähes kaikki kortistoväki on työkyvytöntä. Pitää olla nopea, tarkka ja tuottava.

Vierailija
10/32 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä voi tietää.

Syystä tai toisesta vaikeasti työllistyviä on myös iso osa.

Olisi kyllä tärkeää saada myös työelämän ulkopuolella oleville terveystarkastukset vaikka 5 vuoden välein.

Saataisiin realistinen tilannearvio työkyvystä ja muutkin, ne jotka eivät työkykyyn vaikuta mutta elämänlaatua kyllä, ongelmat hoidon piiriin.

Vierailija
11/32 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela päättää hakijan työkyvyn. Olen saanut kahdesti b-lausunnon terveyskeskuksen lääkäriltä ja molemmat Kela on kumonnut ilman selitystä.

Vierailija
12/32 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö työkyvyttömänä olla ilman rahaa jos noita ei myönnetä? Ei se ole niin yksinkertaista että edes noita kahta ekaa saisi tosta noin vaan hakemalla, vaikka olisi oikeasti työkyvytön.

Juurikin näin. Itse kolmattatoistavuotta työtön ja työkyvyttömyyseläke evätty. Kuntoutustukea ei. Ja oli jopa jakso jolloin kela eväsi sairauspäivärahankin niin ainoa tuki oli työttömyystuki. 

Vierailija
13/32 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaspäivärahat ja kuntoutustuki on määräaikaisia ja työkyvyttömyyseläkkeelle ei noin vain päästetä.

Eläkeyhtiötkin hoputtavat työkkärin listoille ja väittävät työttömyysetuutta sosiaaliavuksi ja loput on haettava Kelalta. Eli siinä "eläke".

Vierailija
14/32 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotukea voi hakea. Tosin virkailijan pitäisi alentaa sitä, jos et pyri töihin.

Vierailija
15/32 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kela päättää hakijan työkyvyn. Olen saanut kahdesti b-lausunnon terveyskeskuksen lääkäriltä ja molemmat Kela on kumonnut ilman selitystä.

Terveyskeskuksissa ei tosiaan ole samanlaista vakuutuslääketieteen osaamista kuin Kelassa.

Vierailija
16/32 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotukea voi hakea. Tosin virkailijan pitäisi alentaa sitä, jos et pyri töihin.

Ei tt tukea voi saada ennen kuin muut etuudet on haettu. Ja tosiaan tt tukea alennetaan 40 % lopulta eli se on puolet vähemmän kuin ttöttömyystuki. Joten työkyvyttömänkin on pakko hakea töitä (joita ei saa) ja oltava työttömyysetuudella.

Vierailija
17/32 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menisittekö nyt vaan sinne töihin? Nyt alkaa riittämään nuo tekosyyt.

t. Te- tantta

Muista tämä kun saat syövän, aivoinfarktin tms. Jatkat vaikka sairaalasta työttömien kiusaamista.

Vierailija
18/32 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

0-2

Vierailija
19/32 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tietenkin oikeus työttömyysetuuksiin. Silloin ollaan työkkärissä vajaatyökykyisenä työnhakijana.

Vierailija
20/32 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin on oikeus. Lukee kelan sivuilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän