Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pärjää, kun ei jää enää rahaa säästöön eikä mihinkään muuhunkaan

Miten tästä noustaan
13.10.2022 |

Tulot on pienet (ennen oli keskivertoa paremmat) elämänmuutosten takia ja nyt kun menot vaan kasvaa ja kasvaa - miten te pärjäätte joilla samantyylinen tilanne? Miten tätä elämää oikeesti kestää, kun ei voi enää matkustaa oikein minnekään, tai käydä ostamassa välillä edes ehjiä housuja tai uutta talvitakkia... Kaikki hinnat nousee ja tulot on vaan pienentyneet matkan varrella. Kaikki menee ruokaan ja bensaan, sekä ihan välttämättömiin laskuihin. Mitään ylimääräistä ei ole.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuuka-Nyysteeni kirjoitti:

Ei tullut mieleen säästää hyvinä aikoina pahan päivän varalle?

Ei tullut mieleen, että ehkä hyvinä aikoina kerrytetyt säästöt on jo täytynyt käyttää johonkin?

Matkailuun, uuteen autoon ja muihin kalliisiin huvituksiin?

Ehkä ennemmin hajonneen auton korjaamiseen, yllättäviin sairaalakuluihin tai johonkin muuhun tarpeelliseen?

Vierailija
22/25 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun vastaus: pienet menot. Tienaan 1800 e/kk ja tuosta 500 e joka kuukausi säästöön eli elän 1300 e/kk. Mitään ylimääräistä en osta, ainoastaan ruokaa, joskus jos jää ylimääräistä tulee shoppailtua.

Mä en halua elää niin, että mitään ylimääräistä ei koskaan voisi ostaa tai hankkia... kaameeta kituuttamista. Elämästä pitäis pystyä myös nauttimaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sopeuttamalla menot tuloihin.

Ja mielellään vähän etupainotteisesti. Eli siinä kohtaa kun uutisista lukee että kolumbiassa halla vei kahvisadon, niin voi alkaa varautua seuraavan vuoden kahvin hinnan nousuun. Tai lueskelee niitä inflaatioennusteita. Myöhästä siinä vaiheesakun hinnat nousi jo.

Vierailija
24/25 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun vastaus: pienet menot. Tienaan 1800 e/kk ja tuosta 500 e joka kuukausi säästöön eli elän 1300 e/kk. Mitään ylimääräistä en osta, ainoastaan ruokaa, joskus jos jää ylimääräistä tulee shoppailtua.

Mä en halua elää niin, että mitään ylimääräistä ei koskaan voisi ostaa tai hankkia... kaameeta kituuttamista. Elämästä pitäis pystyä myös nauttimaan!

Eihän tuollaista kituuttamista tarvitse jatkaa loputtomiin. Vuodessa saa jo ihan kivan puskurirahaston kasaan, ja sen jälkeen voi pienentää säästösummaa ja alkaa nauttia elämästä myös maksullisten huvien muodossa.

Minä en puolestani ymmärrä, miten jotkut voi käyttää huoletta rahaa ilman olemassaolevaa puskurirahastoa. Eikö se vasta olekin ahdistavaa, jos suhteellisen pienikin yllättävä meno voi koska tahansa kaataa talouden?

Vierailija
25/25 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en puolestani ymmärrä, miten jotkut voi käyttää huoletta rahaa ilman olemassaolevaa puskurirahastoa. Eikö se vasta olekin ahdistavaa, jos suhteellisen pienikin yllättävä meno voi koska tahansa kaataa talouden?

Minkäs teet kun puskuri on syöty ja käytetty pakollisiin menoihin - eikä ole enää mitään mistä vähentää menoja, muutakuin pakolliset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme