Mtv: Poliisi: 16-vuotias oli S-Pankin suuren puhalluksen aivot, miljoonasaalista saadaan tuskin koskaan takaisin "Me emme pääse niihin käsi...
S-Pankin suuressa tietomurrossa vietyjä rahoja tuskin saadaan takaisin. Poliisin mukaan rikoksista epäillyt hassasivat suurimman osan rahoista "makeaan elämään" ja uhkapeleihin, ja jäljellä oleviin summiin poliisilla ei ole pääsyä.
Poliisi epäilee, että 16- ja 23-vuotiaat espoolaismiehet käyttivät S-Pankin järjestelmissä ollutta pahaa tietoturvahaavoittuvuutta hyväkseen ja nostivat pankin asiakkaiden tililtä lähes miljoona euroa viime toukokuusta alkaen.
Lisäksi miesten epäillään tehtailleen lainahakemuksia pankin asiakkaiden tiedoilla.
Onkohan s-pankin tietoturvassa jotain vikaa, kun teini voi tehdä miljoonaryöstön niiden nettipankkiin? Ja vaikka miljoonapotti on haihtunut taivaantuuliin eikä poliisi pidä todennäköisenä, että rahoja koskaan saadaan takaisin, niin kait tekijä sentään tuomitaan korvaamaan takaisin rikoshyöty, eli miljoona euroa? Eihän se voi olla niin, että varastaa miljoonan ja sitten vaan levittelee käsiä kuulustelussa.
Kommentit (76)
Intian poliisilla on käytössä kovemmat keinot. Jos joku ei kuulustelussa kerro koko juttua kuulustelija uhkaa sammuttaa nauhurin. Ei ole vaikea arvata mitä sen jälkeen tapahtuu. Totuus tulee ilmi tai tapahtuu kamalia. Tiedän tämän koska olen katsonut Netflixistä sarjaa, joka kuvaa Intian poliisin toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi käyttää pääasiassa oikeita pankkeja ja S-pankki pitää kakkosena.
Monessa muussa pankissa pankki itse huijaa sinua, eikä se ole satunnainen ilmiö.
Millä tavalla?
Palvelumaksut on järkyttäviä. Minä lopetin säästöpankin asiakkuuden kun palvelumaksut oli 14.90e kuukaudessa yhdestä tilistä ja debit kortista. Pyysin myös toistuvasti etteivät lähettäisi paperista tiliotetta. Ei lopettaneet. Tein verkkopankkiin tilin sulkupyynnön. Siitäkään mitään varmistusta ei tullut. Lakkasin vain pääsemästä pankin tunnuksilla tililleni. Rahat pois ja tyly meno.
Osuuspankki maksaa minulle alle 3€/kk vaikka minulla ei ole siellä edes lainaa ainoastaan säästöjä ja omistaja-asiakkuus.
Minä olin ollut 38 vuotta kyseisen pankin asiakas. Ei ollut lainoja minullakaan. Tosiaan vain käyttötili ja kortti siihen. Kallista.
Taidat kirjoitella höpöjä.
nope.
Vierailija kirjoitti:
Ovatkohan olleet niin järkeviä, että ovat piilottaneet rahat ja käyttävät ne pestyinä myöhemmin?
Muutaman vuoden istuvat varmaan linnassa ja sitten lähtevät ulkomaille bilettää.
Vierailija kirjoitti:
Intian poliisilla on käytössä kovemmat keinot. Jos joku ei kuulustelussa kerro koko juttua kuulustelija uhkaa sammuttaa nauhurin. Ei ole vaikea arvata mitä sen jälkeen tapahtuu. Totuus tulee ilmi tai tapahtuu kamalia. Tiedän tämän koska olen katsonut Netflixistä sarjaa, joka kuvaa Intian poliisin toimintaa.
Ja sarjan nimi on?
Onneksi minulla on maksuhäiriömerkintä, joten minun tiedoilla ei saa lainaa.
Nuo kaksi pitäisi palkata yrityksen tietoturvayksikköön. Selvästi löytävät heikot kohdat helposti ja tietävät, mitä reittiä niitä heikkouksia hyödynnetään mahdollisimman hiljaa mutta mahdollisimman tuottavasti.
Teini saa 2 vuotta linnaa ja sitten pääsee tuhlaamaan. Kyllä ne rahat on tallessa mitä eivät ole tuhlanneet. Jos menevät töihin joskus niin 1/3 palkasta menee korvauksiin mutta voivat silti elää hyvää elämää.
Vierailija kirjoitti:
Nuo kaksi pitäisi palkata yrityksen tietoturvayksikköön. Selvästi löytävät heikot kohdat helposti ja tietävät, mitä reittiä niitä heikkouksia hyödynnetään mahdollisimman hiljaa mutta mahdollisimman tuottavasti.
Oikeasti te, jotka olette sitä mieltä, että nämä kaksi tulisi palkata johonkin vastuulliseen asemaan yritysmaailmaan, tai puolustusvoimiin ette pidä tämmöisen toimintatavan henkilöitä yhtään riskinä? Lisää vaan heille pääsyä systeemeihin ja luottamuksellisiin tietoihin? Paras tapa ennustaa ihmisen käytöstä on katsoa, miten se on toiminut aikaisemmin. Tässä tapauksessa kuitenkin mukana suunnitelmallisuutta ja laskelmointia myös eikä rikoshyötynä saatuja varoja ole edes palautettu, eli eivät ole aidosti kiinnostuneita tekojensa sovittamisesta ja selvittämisestä.
Vierailija kirjoitti:
Eli ilmeisesti 16-vuotias on vähän aikaa vankilassa nuorena henkilönä tehdystä varkaudesta ja sen jälkeen jatkaa makeaa elämää. Jos hän menisi töihin niin palkka ulosmitattaisiin.
Jos menee kuten maailmalla, niin tämä nuori on jo täytyöllistetty lopun ikäänsä ja velatkin maksettu pois.
Kyllähän noista taidoista maksaa monikin valtio ja instanssi.
Ensin pitää vaan pikkusen istua vankilassa, että saa sen pois ja näyttäisi nuhteettomammalta.
Vierailija kirjoitti:
Nuo kaksi pitäisi nylkeä...
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän heidät ole jo skoutattu. Eivät tule jäämään suomeen.
Ei näille vastuullisia töitä tietenkään anneta, vaan mahdollisuus kehittyä ja kehittää. Näin nää asiat vaan menee.
Vierailija kirjoitti:
Maanpuolustus integroikaa heebo hommiin vink vink.
Ei mitään rikollisia tarvita mihinkään hommiin, eihän näihin voi luottaa ollenkaan. En tarvitse kieroa luihua puolustamaan mitään. Nämä kuuluvat vankilaan.
Vierailija kirjoitti:
Sarjan nimi on Delhi Crime. Sillä on kaksi tuotantokautta.
Vierailija kirjoitti:
Intiasta nyt en ottaisi mallia yhtään missään asiassa. Totta, että täällä pitäisi olla tiukempaa, mutta ei nyt ihan hullua meininkiä. Nuo on maita joissa syyttömätkin kärsii ja tuomioita varmasti myös tekaistaan.
No eihän kaikkea voi tietää. Mutta jos alkaa yhtäkkiä ilmestyä kaikkea uutta ja kallista, iphonea, merkkitavaraa, kalliita takkeja ja kenkiä ym. niin luulisi, että vanhemmalla hälytyskellot soi.