Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos te kuulette asuntoonne toisesta asunnosta

Vierailija
11.10.2022 |

siellä asuvan puheita, tai vaikka parvekkeelta kuuluu puheita, hän puhuu puhelimeen tms niin että te kuulette sen mitä hän puhuu, niin ymmärrättekö te, että kyseessä ovat yksityisasiat ettekä ainakaan lähde niistä omia tulkintoja tekemään ja levittele sitten niitä tulkintoja kylille? Vai teettekö just niin, että - hei, mä kuulin kun se sanoi näin, ja nyt on sitten juttu niin.

Onko teillä yksityisyydensuojaa! Pitääkö lähteä kadulle kävelemään jotta saa puhua yksityisasioistaan rauhassa, tai jos joku soittaa, niin sanoa, että oota, mä lähden tästä asunnosta pois, ja saadaan sitten puhua niin ettei kukaan ulkopuolinen lähde sotkeutumaan omasta tahdostaan tähän asiaan mukaan!
Mitä?

Oksalla ylimmällä!

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä tiedä ketään, joka tuntisi naapureitani, joten en oikein tiedä kenelle noita asioita levittelisin. Naapureideni kanssa olen moikkaus/säästä puhumisen tasolla, joten en oikein näkisi, että alkaisin rappukäytävässä yhtäkkiä juoruta toisesta naapurista. Jos jotain oikein hauskaa kuulisin, niin saattaisin jollekin kertoa eteen päin, että kuulin tällaisen hauskan jutun.

Vierailija
22/29 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kysyn hölmönä että miten tää on mahdollista?

Siten, että asunnot ovat huonosti äänieristettyjä ja parvekkeet ovat vierekkäin. Ja parvekkeelta sitä vasta naapuriasuntoon kuuluukin, vaikkei olis kuulijan asunnossa ovi aukikaan.

Ja todellakin näin on tapahtunut, että levitellään kuultuja ja niistä tehtyjä tulkintoja. Ja sitten jos tulee sanomista asiasta, niin tiiätkö mitä se levittelijä sanoo: No, ittehän se siellä puhui. 

ja se siellä on sen puhujan koti! Toinen kuuntelee mitä toinen kodissansa puhuu.... 

heipparallaa!

Ei kannata puhua kotona yhtään mitään.... kuiskailla vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kadulta ne keskustelut vasta kuuluukin asuntoihin. Varsinkin kesällä kun on aina ikkunat auki, niin ihan selvästi kuuluu.

Tätä olen miettinyt, että mitenkähän se on toisin päin. Kaikki äänet pihalta ja kadun puolelta kuuluu niin selvästi ja pätsiä on pakko tuulettaa iltaisin, joten ovi parvekkeelle ja kaikki ikkunat on auki pitkälle alkusyksyyn asti iltaisin.

Tietääkö koko kulmakunta mitä puhun puhelimessa, mitä katson telkkarista, mitä musiikkia kuuntelen?

no, mutta tuskin tuossa aloittaja jää siihen talon pihalle ja varmastikaan ei jää sen naapurin ikkunan alle asioitaan puhumaan, vaan lähtee esim. kävelylle ja kulkiessaan puhuu asiansa. Tai menee sellaiseen paikkaan, jossa ei ole taloja tai ihmisruuhkaa lähellä. 

Kävelyllä sitten muut kävelijät kuulee. Tätähän on jatkuvasti. Kuullaan vaikkei haluttaisi.

Vierailija
24/29 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kadulta ne keskustelut vasta kuuluukin asuntoihin. Varsinkin kesällä kun on aina ikkunat auki, niin ihan selvästi kuuluu.

Tätä olen miettinyt, että mitenkähän se on toisin päin. Kaikki äänet pihalta ja kadun puolelta kuuluu niin selvästi ja pätsiä on pakko tuulettaa iltaisin, joten ovi parvekkeelle ja kaikki ikkunat on auki pitkälle alkusyksyyn asti iltaisin.

Tietääkö koko kulmakunta mitä puhun puhelimessa, mitä katson telkkarista, mitä musiikkia kuuntelen?

Ulkona kaikunee enemmän?

Juu, varsinkin talojen välissä. Siellä kävelijät eivät tajua, että kaikki kuuluu.

Vierailija
25/29 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi huudatte puhelimeen. Puhelimeen voi puhua normaalia hiljaisemmalla äänellä. Laittaa vaan asetukset kohdilleen.

Mutta vaikka huutaiskin tai puhuis kovemmalla äänellä, niin ei ole oikein, että joku ulkopuolinen sekaantuu asiaan ja tekee mitä tekee.

Kotonansa saa puhua niin kuin haluaa. 

Minä pistän korvani lukkoon, kun naapurin puolelta alkaa kuulua eukon puheita, yleensä ne puheet kyllä sitten ovat juuri toisen ihmisen asioista juoruilua. Jotten pahoita mieltäni, laitan korvani lukkoon tai menen niin syrjäiseen huoneeseen, joka tässä kämpässä on kylpyhuone, etten kuule mitä se tyyppi jauhaa taas riemumielin toisen ihmisen asioista.

Eikö olekin kivaa!

Vierailija
26/29 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että sellanen sitten tällä kertaa...

Kivasti menee kämpän ovi vaihtoon

Vierailija
27/29 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no, mutta tuskin tuossa aloittaja jää siihen talon pihalle ja varmastikaan ei jää sen naapurin ikkunan alle asioitaan puhumaan, vaan lähtee esim. kävelylle ja kulkiessaan puhuu asiansa. Tai menee sellaiseen paikkaan, jossa ei ole taloja tai ihmisruuhkaa lähellä. 

Kävelyllä sitten muut kävelijät kuulee. Tätähän on jatkuvasti. Kuullaan vaikkei haluttaisi.

Niin, mutta kuka kävelee jokun toisen ihmisen kannoilla koko matkan. Kotona puhuessa tilanne on se, että se kuulija kuulee kaiken, jos niikseen käy. Ja juuri se, ettei tajua sitten, että kyseessä ovat yksityisasiat. 

Vierailija
28/29 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että sellanen sitten tällä kertaa...

Kivasti menee kämpän ovi vaihtoon

Juu, äänieristetty ovi on erittäin hyvä ratkaisu.

Vai mitä sinä tarkoitat! 

Meniks sulla nyt jutut jakoon, tiiäks kuka kirjoittaa, miten sinä sen kaiken lisäksi tiedät... Sekaannu pois! 

Mikä nyt on? Tuleeko keskustelusta liian pitkä... ei ole sinun mieleesi.

Vierailija
29/29 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan kuulolaitteen pois. Ei häiritse koirat eikä bileet eikä puheet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän