Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen nainen on oikeasti naisellinen?

Vierailija
11.10.2022 |

Ja millainen on epänaisellinen?

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ainakin miehet näyttävät ajattelevan, että naisellinen = viehättävä ja puoleensavetävä (samoin kuin jotkut naiset ajattelevat, että miehekäs mies on juuri hänen makunsa mukainen mies). Silloin menee kyllä  puurot ja vellit sekaisin.

Naisellisen naisen ei mielestäni tarvitse olla kaunis tai esim. hoikka, ei myöskään laittautua paljon. Naisellisuuteen liittyy aina jonkinlainen herkkyys, pehmeys ja hienovaraisuus. Mulla tulee mieleen esim. Irina Björklund ja Manuela Bosco, molemmat hyvin pehmeitä ja feminiinisiä, silti myös vahvoja ja monilahjakkaita naisia.

Sen sijaan esim. Anu Saagim, Martina Aitolehti ja Jutta Gustafsson ovat hyvännäköisiä, mutta kaikessa kovuudessaan ja määrätietoisuudessaan hyvin ei-naisellisia, jopa maskuliinisia.

Niin, ja miehille: On ihan ok pitää maskuliinisia naisia viehättävinä. :)

Vierailija
22/76 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisellinen on naiseksi syntynyt nainen. Hän on jokaiselta solultaan nainen.

Pääteekö tämä myös toisin päin? Joka ikinen mies on miehekäs?

Pätee tietenkin. Jokainen mies määrittää omalla olemisellaan mitä kaikkea mieheys on.

Jokaisella saa ja voi toki olla omat preferenssit sen suhteen millaisista miehistä syttyy...

"Miehekkyyden" ja "naisellisuuden" määrittäminen joksikin muuksi kuin mieheydeksi ja naiseudeksi on uskomattoman seksististä hevonp*skaa, johon mä en ainakaan tahtoisi enää 2020-luvulla törmätä.

Just nää tässäkin ketjussa toistuvat tunkkaiset stereotypiat ja ihanteet on syynä siihen miksi niin monet nuoret, jotka ei koe sopivansa tiettyihin muotteihin, kipuilevat oman identiteettinsä kanssa ja ovat hämillään siitä mikä heidän sukupuoli on...

Miks vedät johtopäätöksen että jokaisen pitäs olla erityisen miehekäs tai naisellinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antiikin kreikkalaisia patsaita näköistävät naiset ja hauskat miellyttävät kasvot.

Vierailija
24/76 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muotoja pitää olla. Rinnanympäryksen, uuman ja lantion suhde vartalossa tärkeä. Täyteläiset huulet. Eikä haittaa, jos aina on pilkettä silmäkulmassa.

Vierailija
25/76 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisellinen nainen = pitkät hiukset,hoikka,ei tatuoitu,ei tupakoi, käyttää hameita,mekkoja naisellisia vaatteita, hymyilee, luonnonkaunis, flirtti

Vierailija
26/76 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

njaa...

Ainoastaan miehet voivat määritellä naisellisuuden samoin kuin ainoastaan miehet voivat määritellä miehekkyyden. Tai ehkä asia on niin että naisille naiseus on toista kuin miehille ja miehekkyys miehille? Naisten mielestä mä en ole kovin naisellinen ihminen mutta miesten mielestä olen ihanan naisellinen ja miehet sanovat sen minulle. Nykyajan harvinaisuus kuulemma. Nuorempana naiset, kaverit ja vanhemmat naiset sanoivat etten ole sitä tyyppiä mistä miehet tykkää eli naisellinen. No se ei sitten ollutkaan niin vaan ihan toisinpäin. Nuoruudesta on aikaa enkä edelleenkään tiedä mikä minusta tekee miesten mielestä naisellisen. En ole erityisen kurvikas mutta saan enemmän huomiota miehiltä kuin kurvikkaat, hoikat naiset. Mun mies sanoo että olen pehmeän ja suloisen näköinen, sellainen suojeltava ja halittava, aurinkoinen ja huumorintajuinen mutta silti itsenäinen eli en kerjää huomiota.  Oisko se sitten se? Kerään edelleen viiskymppisenä hunajan tavoin miehiä ympärilleni. Siitä ei tosin koskaan ole ollut mulle mitään erityistä hyötyä elämässä kun olen ollut ihan yhden miehen nainen. Uskollinen. Ehkei kyse ole loppujen lopuksi ulkoisista avuista vaan luonteen ja ulkoisten avujen yhdistelmästä? 

Vierailija
27/76 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisellinen nainen = pitkät hiukset,hoikka,ei tatuoitu,ei tupakoi, käyttää hameita,mekkoja naisellisia vaatteita, hymyilee, luonnonkaunis, flirtti

En flirttaile, mutta muuten kuvaus osuu minuun. Kelpaako kaino hymy?

Vierailija
28/76 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen jolle muut naiset näpäyttelevät.

Just näin. Naisetkin kyllä tunnistavat nämä naiselliset joukostaan ja esim. työpaikalla ja isommissa porukoissa näille yritetään näyttää kaapin paikkaa pomottelemalla, vähättelemällä, kyseenalaistamalla ja naureskelemalla mielipideille.

Tää on taas joku katkerien miesten fantasia.

Vierailija
29/76 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisellinen nainen on sellainen joka tunnistetaan vuosisatojen jälkeenkin pelkästä luurangosta naiseksi.

Vierailija
30/76 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisellinen on naiseksi syntynyt nainen. Hän on jokaiselta solultaan nainen.

Pääteekö tämä myös toisin päin? Joka ikinen mies on miehekäs?

Totta kai.

Vierailija
31/76 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet ainakin miehet näyttävät ajattelevan, että naisellinen = viehättävä ja puoleensavetävä (samoin kuin jotkut naiset ajattelevat, että miehekäs mies on juuri hänen makunsa mukainen mies). Silloin menee kyllä  puurot ja vellit sekaisin.

Naisellisen naisen ei mielestäni tarvitse olla kaunis tai esim. hoikka, ei myöskään laittautua paljon. Naisellisuuteen liittyy aina jonkinlainen herkkyys, pehmeys ja hienovaraisuus. Mulla tulee mieleen esim. Irina Björklund ja Manuela Bosco, molemmat hyvin pehmeitä ja feminiinisiä, silti myös vahvoja ja monilahjakkaita naisia.

Sen sijaan esim. Anu Saagim, Martina Aitolehti ja Jutta Gustafsson ovat hyvännäköisiä, mutta kaikessa kovuudessaan ja määrätietoisuudessaan hyvin ei-naisellisia, jopa maskuliinisia.

Niin, ja miehille: On ihan ok pitää maskuliinisia naisia viehättävinä. :)

Itse yhdistän tuollaisen herkkyyden ja pehmeyden enemmän jonkinlaiseen tyttömäisyyteen. Naisellisuus on sitten sitä mikä tulee joillekin iän myötä.

Vierailija
32/76 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis iän myötä, ehkä sitten jonkinlaisen itsevarmuuden myötä. Sinä haluat kutsua tätä maskuliinisuudeksi, itse kutsun sitä naisellisuudeksi. Jos tätä maskulliinisuutta yhdistettynä muihin miehisiin piirteisiin on liikaa niin sitten ehkä naista voi kutsua maskuliiniseksi.

Vierailija
33/76 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis iän myötä, ehkä sitten jonkinlaisen itsevarmuuden myötä. Sinä haluat kutsua tätä maskuliinisuudeksi, itse kutsun sitä naisellisuudeksi. Jos tätä maskulliinisuutta yhdistettynä muihin miehisiin piirteisiin on liikaa niin sitten ehkä naista voi kutsua maskuliiniseksi.

Onko siis itsevarma mies naisellinen?

Vierailija
34/76 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni, pyöreä, pehmoinen, herttainen, hymyileväinen, lapsi- ja eläinrakas

Vierailija
35/76 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa googleen "feminine energy and masculine energy", niin tavaraa löytyy vaikka kuinka. Vastaavat myös ainakin osittain esitettyyn kysymykseen. Tässä nopeasti haettuna yksi:

https://www.evolvewithevelyn.com/blog/Masculine%20vs%20Feminine%20Energy

Vierailija
36/76 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttää paljon istuvia vaatteita sekä mekkoja. 

Vierailija
37/76 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsevarmuus on hyvä ominaisuus sukupuoleen katsomatta, mutta se ei ole feminiininen piirre. Feminiinisiä piirteitä ovat mm. empaattisuus, myötätuntoisuus, intuitiivisuus, hoivaavuus, vastaanottavaisuus ja yhteistyökyky. Maskuliinisia piirteitä ovat mm. määrätietoisuus, kilpailuhenkisyys, loogisuus, suoraviivaisuus ja vakaus.  Riippumatta sukupuolesta.

Vierailija
38/76 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisellisuuteen ei liity kovuus mutta se ei tarkoita että nainen olisi kuin ylikäveltävä kynnysmatto. Feminiininen ja pehmeä, aito myöskin.

Vierailija
39/76 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut että mitä naisellisempi nainen sitä helpommin on bi tai ainakin curious.

Vierailija
40/76 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen jolle muut naiset näpäyttelevät.

Just näin. Naisetkin kyllä tunnistavat nämä naiselliset joukostaan ja esim. työpaikalla ja isommissa porukoissa näille yritetään näyttää kaapin paikkaa pomottelemalla, vähättelemällä, kyseenalaistamalla ja naureskelemalla mielipideille.

Tää on taas joku katkerien miesten fantasia.

No, tämäpä. Kyllä naisista eniten nokittelua ja sorsimista kokee ne androgyynit ja omituisina pidetyt ujot mölliskät, niin miesten, kuin naistenkin tahoilta