Saat pitkästä aikaa vapaaillan ja lähdet kaverin kanssa ravintolaan syömään sekä konserttiin
Kaveri tulee paikalle ja huomaat että hän on vesilinjalla.
Kuinka reagoit?
Kommentit (27)
Miksi ihmeessä minun pitäisi tehdä jotain erityistä? Otan itse ruoan kanssa viiniä, jos mielen tekee enkä ole autolla liikenteessä.
Ystäväni ei käytä alkoholia ja yllättyisin kovin jos ei olisi vesilinjalla. Viimeksi olimme ystävien kanssa iltaa viettämässä ja kaiketi kaksi otti muuta kuin alkoholitonta. Ei kaikilla ole tarvetta käyttää alkoholia ja itse ainakin pidän sitä normaalina. Epänormaalia puolestaan on juoda itsensä kunnolla humalaan ja pahimmillaan toisten holhottavaksi. Sellaisen kanssa ei viitsi uudelleen illanviettoon lähteä kun oma ilta pilalle.
Hyvä juttu, en tykkää örveltävistä känniläisistä
Reagoin sillä tavalla, että otan jonkun alkoholijuoman, mutta varovaisesti. Humaltuva kaveri ei ole kiva sille, joka on selvinpäin.
Tällaisia tilanteita on ollut, puolin ja toisin. Jos mulla, ei ole seuraavana päivänä mitään niin otan ravintolassa ruoan kanssa viiniä ja jälkiruokadrinkin, ja konsertissa vielä juoman tai pari. Me ollaan sillä tavalla sivistyneitä, että muutaman juoman ottaminen ei tarkoita humaltumista. Se juhlistaa tilannetta, sitä harvinaista vapaailtaa, ja auttaa rentoutumaan ja vapautumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei liity muhun millään tavalla. Voin ottaa viinini silti.
Vaikka enemmän otti silmään tuo sana SAAN pitkästä aikaa vapaaillan. Mä mitään lupia ole pyydellyt, mä menen ja moikka. ;)
Itse taas en voi vain ilmoittaa työnantajalle että en tule tänään enkä huomenna töihin kun menen ryyppäämään keikalle.
En mä työpäivinä missään keikoilla käykään. Illalla. Eikä ole ongelmia dokaamisten kanssa, että hyvin pystyn menemään töihin, vaikka olisin pari lasia viiniä juonutkin.
Toisaalta mulla on kyllä vapaapäivätkin ilmoitusluonteinen asia. Silleen hyvissä kantimissa tää elämä just nyt.
En reagoi mitenkään. Harvemmin juon alkoholia itsekään.