Tarkat ruokavaliot ortoreksiaa?
Jos ei mikään sairaus kyseessä, vaan jotain pakkomielteistä oman ja toisten syömisten vahtausta. Kaupassa jopa vieraitten ihmisten.
Kommentit (11)
Ei varmaan ole sairauden tunnetta. Ei vaan voi käsittää miten joku voi viljaa, pizzaa, omenia?
Lisäaineiden pelko hysteeristä.
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan ole sairauden tunnetta. Ei vaan voi käsittää miten joku voi viljaa, pizzaa, omenia?
Lisäaineiden pelko hysteeristä.
Nyt ei saa selvää.
Henkilö ei siis tunne olevansa sairas vaikka on laatinut itselleen ihmeellisiä ruokarajoituksia , jopa epäterveellisiä.
Vähän kuin anorektikko.
Jos ei uskalla poiketa tiukoista syömissäännöistä, niin kyllä se silloin on pakkomielteistä eli ortoreksiaa.
Eräs julkisuudenhenkilö on tästä aika kuuluisa eli valtaisa määrä sääntöjä, mitä itse ei voi syödä, vaikka muu perhe syö.
Silloin ku ei ole allergiaa tai ruokavaliota vaativia sairauksia, on tarkka niuhotus henkinen sairaus. LaihduttajAnin voi syödä kaikkeA, kyse on määristä silloin. On
Vierailija kirjoitti:
Jos ei uskalla poiketa tiukoista syömissäännöistä, niin kyllä se silloin on pakkomielteistä eli ortoreksiaa.
Eräs julkisuudenhenkilö on tästä aika kuuluisa eli valtaisa määrä sääntöjä, mitä itse ei voi syödä, vaikka muu perhe syö.
Kenestä puhutaan?
Vierailija kirjoitti:
Pakko seurata ja pitää tiukka ruokavalio, allergiat on niin pahat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenestä puhutaan?
Ainakin Victoria Beckham on sellainen joka on syönyt tyyliin 15 v ajan joka päivä ainoastaan höyrytettyä kalaa ja kasviksia, ääriesimerkki ortoreksiasta. Anoreksialle myös ortoreksian tavoin tyypillistä tuo sääntöjen laatiminen tai tietyn tuokavalion orjallinen noiudattaminen ja todella voimakas syyllisyys jos tästä poikkeaa.
Mulla on mielesSä henkilö jokA opastaa äärimmäiseen ruokavalioon, vain muutamia höysteitä lihan ja kalan lisäksi. Ja markkinoi j mainostaa pillereitä varmistamaan vitamiinit
Mulla on vähän tuollaista oireilua. Ilmenee niin että asetan itselleni tarkat rutiinit syömisen suhteen ja siitä poikkeavaa ruokaa ei pysty syömään. Käsi ei tottele, suu ei aukea, tulee oksennusreflekti.
Pystyn sen kanssa kyllä elämään niinkauan kuin pystyn itse sääntelemään mitä ja milloin syön.
Jos se haittaa omaa elämää niin on kyseessä sairaus.