Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä niitä velamiehiä löytyy?

Vierailija
10.10.2022 |

Siis vapaaehtoisesti lapsettomia.

Palstalla aina kerrotaan että miehet eivät halua lapsia, mutta taipuvat naisen tahtoon jotta saisivat säilytettyä parisuhteen. Minä pelkään nyt että kolmas suhde kaatuu miehen lapsihaaveisiin. Alussa miesten kanta on aina ehdoton ei lapsille. Ei tietenkään, kuka sellaisia haluaisi jos saa valita. Pikkuhiljaa mieli alkaa muuttua ja aika pian ollaankin jo sitä mieltä että lapsia ehdottomasti, sehän on elämän tarkoitus. Ei ehkä ihan vielä, mutta ehdottomasti joskus.

Olen ollut mieheni kanssa yhdessä 9 vuotta, ja olemme olleet lisääntymisasiassa samalla sivulla. Nyt olen alkanut huomata huolestuttavia muutoksia miehen käytöksessä. Pää kääntyy kuin pöllöllä jos ohi kulkee söpö lapsi, mies lässyttää telkkarissa näkyville vauvoille ja on alkanut jutella että ei kai se lapsen kasvatus mitään rakettitiedettä ole, voisihan se olla mukavaakin puuhaa.

Onko olemassa miestä joka tietäisi, sanotaan nyt vaikka 25-vuotiaana, ettei oikeasti halua lapsia? Selvästi kohtaamani miehet hokevat ihan ajattelematta ja tottumuksesta että ei lapsia, vaikka ovat todellisuudessa eri mieltä. Harmittaa että molempien aikaa menee hukkaan.

Kokemuksia? Missä tapasit velamiehesi? Missä iässä hän oli varma lapsettomuudestaan?

Aika ahdistavaa kun koen että tämä nykyinen on oikeasti elämäni mies.

Kommentit (398)

Vierailija
221/398 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Miehillehän on tyypillistä, että heille tulee (uudelleen) vauvakuume vasta 40-50-vuotiaana riippumatta siitä, onko heille jo ennestään lapsia vai ei. Mutta moni jää lapsettomaksi, tai lapsiluku pienemmäksi kuin toivoisi, koska harva alle 35-vuotias nainen on kiinnostunut itseään huomattavasti vanhemmasta miehestä. Suomessahan pariskuntien ikäerot ovat pieniä.

Lähde tälle väitteelle että se on miehille tyypillistä.

Muuten se on pelkkä palstanrtun miesvihamielipide.

Huomaahan sen jo useasta julkkismiehestäkin, että hankitaan yli nelikymppisenä lisää lapsia, esim. Mikko Leppilampi, Arman Alizad jne.

Kaksi julkkista esimerkkeinä on sinusta pitävä lähde sille että miehille on tyypillistä saada uusi vauvakuume 40-50-vuotiaana?

Okei, no naiset tappavat vauvansa ja naishoitajat potilaansa. Siitä löytyy lukuisia esimerkkejä joten sen voi katsoa olevan naisia ohjaava luonteenpiirre.

Vierailija
222/398 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan semihyvä provo, paljon on käytetty aikaa kuvailuun. Hauskuutti erityisesti tämä että onko miehiä, jotka tietää 25-vuotiaana täydellä varmuudella, haluavatko lapsia. Ei ole - eikä naisia. Yhtään kukaan ei tiedä yhtään mitään täysin varmasti tuossa vaiheessa.

Okei. Itse tunnen vain ihmisiä joille tämä lapsettomuus- tai lapsellisuusasia on ollut selvää hyvin nuoresta asti, eikä ole muuttunut miksikään.

Ap

Ja kuinka vanhoja he ovat nyt? (En lukenut koko ketjua, ehkä täsmensit.) Kun olin parikymppinen, kaveripiirissäni oli vain "veloja". Noin puolella näistä on nyt reilu 15 vuotta myöhemmin lapsia, ja osa on muuttunut tahattomasti lapsettomiksi.

45-65 v. Osa toki nuorempia mutta heistähän ei sitten vielä ilmeisesti voi tietää ovatko veloja vai puhuvatko vain.

Ap

"En tunne yhtäkään velaa jonka mieli olisi muuttunut"

No et varmasti. Koska sittenhän he eivät olisi veloja, eikö niin?

Olennaista ei ole 45-65v velat, vaan 45-65v lapsiperheelliset. Oletko ihan varma että heistä kukaan ei ollut "vela" nuorempana?

Olen eri, mutta mikä pakkomielle sulla on jankata asiasta? Haluatko pakottaa väkisin näkemystäsi, jonka mukaan vapaaehtoista lapsettomuutta ei ole vaan kaikki muuttavat mieltään? Oletko miettinyt miksi yrität niin vimmaisesti pakottaa tätä?

Kerron sinulle erään faktan. Vapaaehtoinen lapsettomuus on todellinen ilmiö ja maailmassa on todella paljon veloja. Se fakta ei muutu miksikään sillä, että on tuuliviiri-ihmisiä.

Jotkut ei ihan oikeasti KOSKAAN halua lapsia.

Joten anna jo olla. Sinä et tuolla jankkauksellasi kenenkään päätä käännä.

Olen itse vela.

Ja tämä perustuu ihan omiin kokemuksiin siitä kuinka haastavaa on löytää naispuolinen kumppani joka on vela ja pysyy sellaisena.

Tuntemistani naisista todella moni jossain välillä 18-28v ettei koskaan halua lapsia, ja enemmistö näistä lopulta hankki lapsia. Mahdollisesti osa lopuistakin olisi lapsia halunnut, muttei löytynyt "sopivaa" kumppania.

Kun olen kertonut olevani vela, minun kanssani on halunnut seurustella muutamakin nainen jotka sanoivat etteivät hekään halua, mutta niin vain mieli muuttui.

Ikävää kuulla kokemuksistasi - tuollaistahan se deittailu ja seurustelu meille veloille on. Huonoa tuuria ja itsensä huonosti tuntevia ihmisiä ja valehtelijoita.

Ei se silti muuta sitä faktaa, että on veloja jotka eivät muuta mieltään.

Oikea vela pistää piuhat poikki.

Miehen sterkkaikää tässä odotellessa. Luulen että asia ratkeaa sillä. Homma on selvä jos menee vasektomiaan kuten on puhunut, ja selvä toisaalta myös silloin jos ei mene.

Ap

ootko itte käyny jo?

Ei ole kyllä tullut mieleenkään kun mies on siitä vasektomiasta haaveillut.

Ap

Sinä et siis ole vela, vaan jätät takaportin auki siltä varalta että löydät paremman miehen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/398 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan semihyvä provo, paljon on käytetty aikaa kuvailuun. Hauskuutti erityisesti tämä että onko miehiä, jotka tietää 25-vuotiaana täydellä varmuudella, haluavatko lapsia. Ei ole - eikä naisia. Yhtään kukaan ei tiedä yhtään mitään täysin varmasti tuossa vaiheessa.

Okei. Itse tunnen vain ihmisiä joille tämä lapsettomuus- tai lapsellisuusasia on ollut selvää hyvin nuoresta asti, eikä ole muuttunut miksikään.

Ap

Ja kuinka vanhoja he ovat nyt? (En lukenut koko ketjua, ehkä täsmensit.) Kun olin parikymppinen, kaveripiirissäni oli vain "veloja". Noin puolella näistä on nyt reilu 15 vuotta myöhemmin lapsia, ja osa on muuttunut tahattomasti lapsettomiksi.

45-65 v. Osa toki nuorempia mutta heistähän ei sitten vielä ilmeisesti voi tietää ovatko veloja vai puhuvatko vain.

Ap

"En tunne yhtäkään velaa jonka mieli olisi muuttunut"

No et varmasti. Koska sittenhän he eivät olisi veloja, eikö niin?

Olennaista ei ole 45-65v velat, vaan 45-65v lapsiperheelliset. Oletko ihan varma että heistä kukaan ei ollut "vela" nuorempana?

Olen eri, mutta mikä pakkomielle sulla on jankata asiasta? Haluatko pakottaa väkisin näkemystäsi, jonka mukaan vapaaehtoista lapsettomuutta ei ole vaan kaikki muuttavat mieltään? Oletko miettinyt miksi yrität niin vimmaisesti pakottaa tätä?

Kerron sinulle erään faktan. Vapaaehtoinen lapsettomuus on todellinen ilmiö ja maailmassa on todella paljon veloja. Se fakta ei muutu miksikään sillä, että on tuuliviiri-ihmisiä.

Jotkut ei ihan oikeasti KOSKAAN halua lapsia.

Joten anna jo olla. Sinä et tuolla jankkauksellasi kenenkään päätä käännä.

Olen itse vela.

Ja tämä perustuu ihan omiin kokemuksiin siitä kuinka haastavaa on löytää naispuolinen kumppani joka on vela ja pysyy sellaisena.

Tuntemistani naisista todella moni jossain välillä 18-28v ettei koskaan halua lapsia, ja enemmistö näistä lopulta hankki lapsia. Mahdollisesti osa lopuistakin olisi lapsia halunnut, muttei löytynyt "sopivaa" kumppania.

Kun olen kertonut olevani vela, minun kanssani on halunnut seurustella muutamakin nainen jotka sanoivat etteivät hekään halua, mutta niin vain mieli muuttui.

Ikävää kuulla kokemuksistasi - tuollaistahan se deittailu ja seurustelu meille veloille on. Huonoa tuuria ja itsensä huonosti tuntevia ihmisiä ja valehtelijoita.

Ei se silti muuta sitä faktaa, että on veloja jotka eivät muuta mieltään.

Oikea vela pistää piuhat poikki.

Miehen sterkkaikää tässä odotellessa. Luulen että asia ratkeaa sillä. Homma on selvä jos menee vasektomiaan kuten on puhunut, ja selvä toisaalta myös silloin jos ei mene.

Ap

ootko itte käyny jo?

Ei ole kyllä tullut mieleenkään kun mies on siitä vasektomiasta haaveillut.

Ap

Selität ihan sekavia. Mies haaveilee vasektomiasta ja puhuu samalla myönteiseen sävyyn lasten hankinnasta? Edelleen ihmettelen, miksi kyselet täällä salaa velamiesten perään sen sijaan, että olisit aikuinen ja selvittäisit tuon tilanteen miehen kanssa. Näillä tiedoilla melko varmaa, että hän ei ole vela, vain nuori ja prosessoi asiaa, ehkä myös epävarmuuttaan on aikaisemmin sanonut sen mitä tietää sinun haluavan kuulla. Kannattaa erota nyt eikä suotta roikottaa miestä mukana.

On puhunut haaveilevansa vasektomiasta jo useamman vuoden, ja myös ollu selväsanainen siitä ettei halua lapsia. Nyt on alkanut lässyttää muiden vauvoille ja olen vaistonnut että mieli on ehkä muuttumassa. Tuskin aikoo siihen vasektomiaankaan siis todellisuudessa mennä. Mikä oli epäselvä kohta, voin vielä selventää?

Asia on totta kai selvitettävä miehen kanssa, eiköhän se nyt ole aika itsestäänselvyys. Minä en tosin ole tässä se joka "roikottaa miestä mukana". Jos jotenkin päin niin mies minua.

Ap

Sinä olet vaistonnut... tuosta kerrottiin jo sulle ettet sä vaistoais edes miesten väkivaltaisuutta.

Oikeasti, päästä se mies jo irti, ei se ansaitse sinun kaltaista naista.

Vierailija
224/398 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, tasosi ei riitä kuin tyhmiin miehiin joilla ei ole sen vertaa itsetuntemusta, että tietäisivät haluavatko lapsia vai eivät. Sori siitä.

Tai ehkä olen niin tasokas että miehet sanovat mitä vain päästäkseen suhteeseen kanssani.

Ap

Monessako suhteessa olitkaan ollut?

Vierailija
225/398 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokemukseni mukaan kovinkaan moni mies ei oikeasti ole täysin vela. Yleensä ne toitottaa aina kulloinkin sitä totuutta, jolla senhetkinen suhde jatkuu, tai sitten roikkuvat maailman tappiin siinä kahden vaiheilla, "ehkä joskus", koska eivät ihan ymmärrä aikaikkunan merkitystä. Hyvin monta sellaista olen tavannut, jotka eivät omien sanojensa mukaan halua lapsia, mutta eivät mene vasektomiaan, koska myöntävät itsekin, että mieli voi muuttua. Varsin harva mies menee ihan täysin omasta halusta pistämään piuhat poikki.

Mikä on otantasi?

Mun kokemuksen mukaan hoitajat tappavat vauvoja.

Vierailija
226/398 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odottaa miehen menevän kuohittavaksi ja samalla kyselee jo netissä vaihtoehtoisen miesseuran perään. Sellainen catch sitten siellä.

Voi luoja. Alan kyllästyä näihin ihmeellisiin provokommentteihin, ja jostain syystä silti vastaan.

En etsi miesseuraa. En odota että mieheni menee kuohittavaksi vaan vasektomiaan.

Ap

Miehesi? Ethän sä ole naimisissa.

Vierailija
227/398 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tämän takia olen kääntynyt sille kannalle, että sterilisaation alaikärajaa ei tule ainakaan julkisen terveydenhuollon osalta laskea kolmesta kympistä. Tässäkin on ilmeisesti suunnilleen sen ikäisistä kyse, ja silti näin täysin pallo hukassa ollaan sen suhteen, mitä halutaan eikä edes osata keskustella asiasta suoraan. Yksitysellä sen voisi mielestäni saada kokonaan omaan piikkiin vaikka heti 18-vuotiaana, ja kaikki purkamiset ikään katsomatta sitten aikanaan myös omalla kustannuksella. 

Vierailija
228/398 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tämän takia olen kääntynyt sille kannalle, että sterilisaation alaikärajaa ei tule ainakaan julkisen terveydenhuollon osalta laskea kolmesta kympistä. Tässäkin on ilmeisesti suunnilleen sen ikäisistä kyse, ja silti näin täysin pallo hukassa ollaan sen suhteen, mitä halutaan eikä edes osata keskustella asiasta suoraan. Yksitysellä sen voisi mielestäni saada kokonaan omaan piikkiin vaikka heti 18-vuotiaana, ja kaikki purkamiset ikään katsomatta sitten aikanaan myös omalla kustannuksella. 

Vasektomia tulee saada vaikka 15-vuotiaana jos mies haluaa.

On se kumma että (naiset) voivat päättää olevansa miehiä (silti mahdollisuus synnyttää) mutta mies ei saa vasektomiaa halutessaan.

Vierailija
229/398 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mkä helvetti teitä vittuilevia jankkaajia vaivaa? Miksi te edes olette tässä ketjussa tai palstalla? Menkää sinne ulilaudalle aukomaan päätänne ja antakaa muiden keskustella rauhassa heitä kiinnostavista asioista.

Ap älä vastaa näille trolleille mitään. Menee koko ketju pilalle.

Vierailija
230/398 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jestas millaista porukkaa tänne ketjuun on eksynyt. Tsemppiä ap. En osaa sanoa aiheeseen nyt muuta kuin että jos ero tämän asian takia joskus tulee ja mies keksiikin niitä lapsia haluta, niin ainakaan et ole sillä puolella pöytää jolla biologinen aikaikkuna sulkeutui ahdistavasti selän takana. Ero ei tietenkään ole koskaan toivottu juttu, mutta varmaan luulen että voitte erota ystävinä koska rakkauden puutteesta tms. se ei silloin kiinni ole, vaan elämäntoiveista ja -tavoitteista. Laiha lohtu, mutta kuitenkin. Mistäänhän sitä ei voi etukäteen tietää että muuttuuko toisen mieli vai ei.

T: vela 38 v. joka jo odottaa menopaussia että pääsee kermapiirakan leivontaan :D

Kiitos sanoista. Sehän tässä vaikeaa onkin että rakkaus säilyy mutta silti täytyy erota. Jos siis mennään nyt asioiden edelle kuvitteellisesti.

Jostain ku si m ul kusta olisikin helppo päästää irti mutta ei tästä tapauksesta. Kai se on sitten vain opeteltava olemaan onnellinen siitä että toisen unelma toteutuu, vaikka siinä oma elämä joksikin aikaa mureneekin.

Ap

Vastaa ap mikä oli motiivisi ketjun tekemiseen?

Se mikä aloituksessa lukee. Ihmetellä missä ne kaikki velamiehet on joista palstalla aina puhutaan. Kun siis yksikään mies ei lapsia oikeasti halua.

Oma kokemukseni on päinvastainen, ja hommaa vaikeuttaa se että nämä perheellistymisestä haaveilevat miehet paljastavat haaveensa vasta kun ollaan jo pitkällä suhteessa.

Ap

Oma kokemuksesi on kuinka monta prosenttia miehistä? Jos vaikka otetaan suomalaiset miehet.

Sen perusteella sitten teet jotain päätelmiä "miehistä" ?

Miksi haluat ihmetellä asiaa?

Juu, samalla tavalla kuin tällä palstalla on tehty päätelmiä miehistä (etteivät halua lapsia).

Velamiehiä on olemassa, se on selvä. Sen kerovat tilastot.

Ihmettelen asiaa koska se on ajankohtainen asia omassa elämässäni ja tämä on keskustelupalsta nimeltä Aihe vapaa. Voit tehdä oman aloituksen jostain toisesta aiheesta, jos tämä aihe jostain syystä aiheuttaa mielipahaa.

Ap

Miksi ihmettelet asiaa ja yleistät sitä muihin miehiin? Arvailet jotain paskaa omasta "rakkaastasi" jota tulkkailet, luultavasti päin helvettiä.

Muut eivät tunne miestäsi etkä tee sillä tiedolla mitään mistä muut ovat velansa löytäneet.

Haluat miesvihakiimassasi vain haukkua miehiä.

Veikkaan ettei sulla edes ole kihlattua.

Voisitko nyt vihdoin lainata yhtä kommenttiani jossa haukun miehiä? Oletko aivan totaalisen sekaisin muuten vain vai kännissä? Ihme tyhjää jankutusta.

Mikä tässä aiheessa sinua hiertää?

Ap

Hiertää nämä jokapäiväitset miesvihaketjut.

Ymmärrätkö mitä tuo sana tarkoittaa?

Ap

Miesviha eli misandria tarkoittaa miessukupuoleen kohdistuvaa vihaa

Kirjassaan My Enemy, My Love (1992) Judith Levine tuo esiin, miten miesviha johtaa miesten kohtuuttoman yleistävään leimaamiseen lapsiksi, mammanpojiksi, pettäjiksi, hylkääjiksi, hyväksikäyttäjiksi, pedoiksi, perversseiksi ja tappajiksi.

Juurikin sitä mitä teette täällä päivittäin, myös tässä ketjussa.

Eli kun minä teen aloituksen siitä, että ahdistaa luopua rakastamastani miehestä eriävien tulevaisuudenhaaveiden vuoksi, siinä on kyse tuosta yllämainitusta ilmiöstä?

Mene roskiin.

Ap

Vierailija
231/398 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jestas millaista porukkaa tänne ketjuun on eksynyt. Tsemppiä ap. En osaa sanoa aiheeseen nyt muuta kuin että jos ero tämän asian takia joskus tulee ja mies keksiikin niitä lapsia haluta, niin ainakaan et ole sillä puolella pöytää jolla biologinen aikaikkuna sulkeutui ahdistavasti selän takana. Ero ei tietenkään ole koskaan toivottu juttu, mutta varmaan luulen että voitte erota ystävinä koska rakkauden puutteesta tms. se ei silloin kiinni ole, vaan elämäntoiveista ja -tavoitteista. Laiha lohtu, mutta kuitenkin. Mistäänhän sitä ei voi etukäteen tietää että muuttuuko toisen mieli vai ei.

T: vela 38 v. joka jo odottaa menopaussia että pääsee kermapiirakan leivontaan :D

Kiitos sanoista. Sehän tässä vaikeaa onkin että rakkaus säilyy mutta silti täytyy erota. Jos siis mennään nyt asioiden edelle kuvitteellisesti.

Jostain ku si m ul kusta olisikin helppo päästää irti mutta ei tästä tapauksesta. Kai se on sitten vain opeteltava olemaan onnellinen siitä että toisen unelma toteutuu, vaikka siinä oma elämä joksikin aikaa mureneekin.

Ap

Se mikä aloituksessa lukee. Ihmetellä missä ne kaikki velamiehet on joista palstalla aina puhutaan. Kun siis yksikään mies ei lapsia oikeasti halua.

Oma kokemukseni on päinvastainen, ja hommaa vaikeuttaa se että nämä perheellistymisestä haaveilevat miehet paljastavat haaveensa vasta kun ollaan jo pitkällä suhteessa.

Ap

Oma kokemuksesi on kuinka monta prosenttia miehistä? Jos vaikka otetaan suomalaiset miehet.

Juu, samalla tavalla kuin tällä palstalla on tehty päätelmiä miehistä (etteivät halua lapsia).

Ihmettelen asiaa koska se on ajankohtainen asia omassa elämässäni ja tämä on keskustelupalsta nimeltä Aihe vapaa. Voit tehdä oman aloituksen jostain toisesta aiheesta, jos tämä aihe jostain syystä aiheuttaa mielipahaa.

Ap

Miksi ihmettelet asiaa ja yleistät sitä muihin miehiin? Arvailet jotain paskaa omasta "rakkaastasi" jota tulkkailet, luultavasti päin helvettiä.

Muut eivät tunne miestäsi etkä tee sillä tiedolla mitään mistä muut ovat velansa löytäneet.

Voisitko nyt vihdoin lainata yhtä kommenttiani jossa haukun miehiä? Oletko aivan totaalisen sekaisin muuten vain vai kännissä? Ihme tyhjää jankutusta.

Ap

Ihan aloituksesta alkaen. 

Lisäksi myönsit kuinka haluat vähän avautua.

Kenestä avaudutkaan? Miehistä.

Jo vain. Omista parisuhteistani.

Lainaatko kohtaa aloituksesta jossa haukun miehiä? Alkaa oikeasti kiinnostaa miten näet maailman.

Ap

Katso paska otsikkoasi. Ei siinä lue mitään miehestäsi tai parisuhteistasi.

Siinä indikoidaan etten itse onnistu löytämään niitä miehiä joita kuulemma on maailma pullollaan. Tai oikeastaan muunlaisia ei ole olemassakaan.

Ap

Niitä onkin maailma pullollaan. Kuinka paljon olet etsinyt ko. miehiä nyt vaikka parisuhteesi aikana?

Lähde tuolle ettei muunlaisia ole olemassakaan?

Ettei lähde olisi miesvihasi?

Lähde on se jonka mainitsin jo aloituksessa, tämä palsta. Täällä erilaisia perheen ongelmia käsittelevissä ketjuissa on jokaisessa aina yksi tai useampi (miesoletettu) henkilö mankumassa että ei kai miestä perhe-elämä kiinnosta kun ei lapsia halunnut. Taipui vain naisen tahtoon kuten kaikki muutkin miehet.

Tähän tarinaan peilattuna tuntuu oudolta että minun suhteeni kaatuvat miesten vauvakuumeeseen.

Ap

Vierailija
232/398 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin velat löytyy nettipankista, kun vaan katsoo siitä lainat kohdasta.

Vierailija
233/398 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mkä helvetti teitä vittuilevia jankkaajia vaivaa? Miksi te edes olette tässä ketjussa tai palstalla? Menkää sinne ulilaudalle aukomaan päätänne ja antakaa muiden keskustella rauhassa heitä kiinnostavista asioista.

Totta. Mokasin. En vastaa enää.

Ap

Vierailija
234/398 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on ennenkin ollut keskustelun tahallista häirintää velaketjuissa mutta näin pahaa sekoilua ja jankkaamista en muista aiemmin nähneeni. Jollakulla (epäilen, että on yksi ja sama kirjoittaja) on mennyt kuppi nurin ja pahasti. Ehkä vaimo/tyttöystävä on jättänyt hänet eriävien lapsitoiveiden takia ja tämä ketju triggeröi häntä. Ei muuten voi oikein selittää sitäkään älynväläystä, että nainen ei halua lapsia miehen mieliksi = miesvihaa.

Vierailija
235/398 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ap

Ap

Ihan aloituksesta alkaen. 

Lisäksi myönsit kuinka haluat vähän avautua.

Kenestä avaudutkaan? Miehistä.

Jo vain. Omista parisuhteistani.

Lainaatko kohtaa aloituksesta jossa haukun miehiä? Alkaa oikeasti kiinnostaa miten näet maailman.

Ap

Katso paska otsikkoasi. Ei siinä lue mitään miehestäsi tai parisuhteistasi.

Siinä indikoidaan etten itse onnistu löytämään niitä miehiä joita kuulemma on maailma pullollaan. Tai oikeastaan muunlaisia ei ole olemassakaan.

Ap

Niitä onkin maailma pullollaan. Kuinka paljon olet etsinyt ko. miehiä nyt vaikka parisuhteesi aikana?

Lähde tuolle ettei muunlaisia ole olemassakaan?

Ettei lähde olisi miesvihasi?

Lähde on se jonka mainitsin jo aloituksessa, tämä palsta. Täällä erilaisia perheen ongelmia käsittelevissä ketjuissa on jokaisessa aina yksi tai useampi (miesoletettu) henkilö mankumassa että ei kai miestä perhe-elämä kiinnosta kun ei lapsia halunnut. Taipui vain naisen tahtoon kuten kaikki muutkin miehet.

Tähän tarinaan peilattuna tuntuu oudolta että minun suhteeni kaatuvat miesten vauvakuumeeseen.

Ap

eli palstan mukaan muunlaisia miehiä ei ole olemassakaan. 

Vttu sä olet tyhmä.

Niin, palstan mukaan. Olen sanonut varmaan kymmenessä kommentissa että tilastojen mukaan se ei tietenkään pidä paikkaansa.

Oletko heikkolahjainen? Kysyn vilpittömästi.

Ap

Vierailija
236/398 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tavannut yhtäkään eronneet miehet joilla on jo ennestään lapsia eivät välttämättä halua enää lisää lapsia. Se olisi ainakin itselleni ihan ok.

Lisääntynyt mies ei ole vapaaehtoisesti lapseton. Kai sitä kaikenmaailman yh-isukkeja on tinderit pullollaan, mutta he eivät kiinnosta minua nyt tai tulevaisuudessakaan.

Ap

Minä olen ihan nuoresta asti tiennyt etten halua lapsia. Luulen, että se osaltaan johtuu siitä, että minulla on hieman nuorempi vaikeasti kehitysvammainen sisarus. Vaikka rakastankin häntä koko sydämestäni ja koen, että hän on tuonut elämääni todella paljon rikkautta ja avartanut maailmankatsomustani, niin luonnollisesti olen myös joutunut osallistumaan hänen hoitamiseen ihan pienestä asti.

Tinderissä itselläni on taas ollut suuria vaikeuksia löytää lapsetonta naista ja tuntuu siltä, että melkein aina minulle tykkäyksen antaneilla naisilla on 1-3 pientä kouluikäistä lasta. Myös edellinen pidempi parisuhteeni loppui melkeinpä hetkessä kuin seinään, kun kantani lapsien saamiseen selvisi kumppanilleni. Tietenkin näinkin tärkeistä asioista olisi varmasti pitänyt keskustella aikaisemmin, mutta silloin siinä kävi nyt näin.

Aina puhutaan siitä, että pääkaupunkiseudulla olisi paljon velanaisia, mutta itse en ole heihin valitettavasti onnistunut törmäämään oikeastaan missään..

M40

Vierailija
237/398 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tavannut yhtäkään eronneet miehet joilla on jo ennestään lapsia eivät välttämättä halua enää lisää lapsia. Se olisi ainakin itselleni ihan ok.

Lisääntynyt mies ei ole vapaaehtoisesti lapseton. Kai sitä kaikenmaailman yh-isukkeja on tinderit pullollaan, mutta he eivät kiinnosta minua nyt tai tulevaisuudessakaan.

Ap

Minä olen ihan nuoresta asti tiennyt etten halua lapsia. Luulen, että se osaltaan johtuu siitä, että minulla on hieman nuorempi vaikeasti kehitysvammainen sisarus. Vaikka rakastankin häntä koko sydämestäni ja koen, että hän on tuonut elämääni todella paljon rikkautta ja avartanut maailmankatsomustani, niin luonnollisesti olen myös joutunut osallistumaan hänen hoitamiseen ihan pienestä asti.

Tinderissä itselläni on taas ollut suuria vaikeuksia löytää lapsetonta naista ja tuntuu siltä, että melkein aina minulle tykkäyksen antaneilla naisilla on 1-3 pientä kouluikäistä lasta. Myös edellinen pidempi parisuhteeni loppui melkeinpä hetkessä kuin seinään, kun kantani lapsien saamiseen selvisi kumppanilleni. Tietenkin näinkin tärkeistä asioista olisi varmasti pitänyt keskustella aikaisemmin, mutta silloin siinä kävi nyt näin.

Aina puhutaan siitä, että pääkaupunkiseudulla olisi paljon velanaisia, mutta itse en ole heihin valitettavasti onnistunut törmäämään oikeastaan missään..

M40

Tässä on selvästi jonkinlainen kohtaanto-ongelma. Ehkä se jonkun ehdottama vela-deittipalvelu olisi paikallaan?

Ap

Vierailija
238/398 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalta kokemukseltani vela tuntuu vetävän magneetin lailla puoleensa niitä, jotka haluavat lapsia, eli et ap ole yksin. Koitan aina tutustumisen ja tapailun/seurustelun alkuvaiheessa ottaa lapsiasian puheeksi, jotta kumpikaan ei tuhlaisi aikaansa. Yleensä onkin mennyt hyvin ja toinen ymmärtänyt, että asiassa ei voi tehdä kompromissia ja juttu päätetty yhteisymmärryksessä.

Yhden kelkankäännön mestarisuorituksen muistan. Hän kertoi haluavansa lapsia ja minä tietysti että en halua ja parempi ettei juttu jatku. Siihen hän sanoi että - ei meidän erota tarvitse, ei sitten hankita lapsia, jos sä et halua. No, en jäänyt ottamaan selvää, olisiko hän pitänyt sanansa ja suostunut elämään kanssani lapsettomana, todennäköisesti ei olisi suostunut. Joillakin ihmisillä miellyttämisen halu on varsinkin suhteen alussa niin kova, että sanotaan mitä luulee sen toisen haluavan kuulla. Halutaan suhteeseen niin palavasti, että valehdellaan jopa itselleen. Jonkin ajan kuluttua, kun ns. vieraskoreus poistuu, aletaan uskaltaa puhua siitä, mitä oikeasti haluaa.

Pari muuta tapausta ovat edenneet pidemmäksi suhteeksi, koska alussa on keskusteltu ettei kumpikaan halua lapsia, ikinä. Parin vuoden kuluttua kuitenkin mies on alkanut puhumaan, että lapsi olisi kiva ja olisi kiva olla isä ennen sitä ja sitä ikää. Ihmettelin tätä, että mehän puhuttiin asia aluksi. Siihen vastaus -Noku mä ajattelin et sä muutat mieles kumminkin, ku eikö kaikki naiset halua lapsia, sitä mä odottelin et säkin alat haluta.

Eli suoraa valehtelua heti alusta.

Tottakai ihmisillä voi vaikka 20vuodessa muuttua monikin näkemys ja mielipide. Outoa, että joillain se takki kääntyy 180 astetta parissa vuodessa niinkin isossa asiassa kuin lisääntyminen.

Tuohon on mulla oma teoria. Sinkkuna, kun parisuhdetta ei ole näköpiirissä, on helpompaa olla vela ja kertoa se tapaamalleen ihmiselle. Parisuhteessa muutaman vuoden jälkeen näillä joillain ihmisillä aivoissa nyrjähtää ja alkavat ajattelemaan, että nyt kun suhdekin on, niin miksipäs ei olisi kiva olla lapsiakin. Jonkinlainen pesänrakennusvaihe siis alkaa, kun puitteet siihen on. Se voisi selittää mielenmuutosta.

Joillakin lähipiiriin syntyvät lapset voivat lisätä tuota tunnetta, että kivaltahan tuo perhe-elämä vaikuttaa (toisilla taas juuri päinvastoin).

Ihmiset saavat muuttaa mieltään. Se on vain hyvin surullista, jos hyvä suhde päättyy mielenmuutokseen, mutta eihän sille mitään voi. If you love them, let them go. Valehtelu lapsiasiassa suhteen alussa taas on ala-arvoista. Ja oikeasti vela tietää asian yleensä hyvin nuoresta saakka.

En tiedä mistä velamiehiä löytyy, jatkan etsintöjä. Veloille suunnattu deittisovellus olisi oikeasti tarpeen.

Vierailija
239/398 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että naiset ovat velaudestaan paljon varmempia kuin miehet.

Etsin velamiestä. Olen itse ollut vela nuoresta asti enkä tule muuttamaan mieltäni. En halua, että minulle valehdellaan ja esitetään. Olen turhautunut ja on mahdotonta luottaa miehiin kun selittävät mitä tahansa päästäkseen pukille ja suhteeseen. Miten voi olla niin vaikeaa olla rehellinen ja olla tuhlaamatta toisten aikaa?

En halua ruveta vaivalla rakentamaan suhdetta jonkun tuuliviirin kanssa, joka alkaakin myöhemmin haluta jälkikasvua (ja vielä jollain ihan typerällä syyllä kuten koska muutkin).

Eli löytäisinpä miehen joka tietää kuka on ja mitä haluaa ja joka mielellään kyseenalaistaa vallitsevia normeja.

Vierailija
240/398 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tämä suhde nyt siis kestänyt 7, 9, 11 vai 12 vuotta? Olet tehtaillut tästä niin monta versiota, että putosin kärryiltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi