Mitä tehdä pojan kanssa jolla on pakkomielle hampaiden harjaamisesta? OV
Eli 5v on saanut jostain päähänsä että jos syö yhdenkin karkin eikä muista pestä hampaita niin hammaspeikko tulee ja syö hampaat pois.
Poika nyt sitten aina karkkia syödessään syö yhden karkin ja käy pesemässä hampaat, syö toisen karkin ja pesee hampaat, syö kolmannen...jne
Olen sanonut hänelle että hammaspeikot tulee vasta yöllä jos ei muista illalla pestä hampaita, ei auta
olen laittanut hammasharjan niin ylös ettei yksinään yletä siihen, kiipeää vessanpöntön päälle ja harjaa hampaansa jokatapauksessa tein mitä vain
Ei tuo kymmeniä kertoja päivässäkään hampaiden pesu hyväksi ole
5v hammaslääkärikin yritti hänelle sanoa että riittää kun 1-2 kertaa pesee hampaat eli aamulla ja illalla
poika saa kamalan " hepulin" jos en anna harjata hampaita
auttakaa nyt mammat, mitä tekisitte?
Pitäisikö vain laittaa harja piiloon ja antaa se piilosta aamuin- illoin pojalle? vai mitä tekisitte minuna
Kommentit (7)
hammaspeikoilla...
Tosin taitaa olla siellä Porvoon suunnalla tämä poika...
päiväkodista varmaan kuullut joltain, muutenkin poika on aika herkkä ja ottaa vähän liian tosissaan kaiken
Ja kerran se on hänen päähänsä mennyt että hammaspeikko tulee niin ei sitä sieltä kovin helposti pois saa
tuo zylitolipurkkajuttu voisikin kyllä toimia mutta hän ei käsitä yhtäläisyyttä harjan ja purkan välillä (yksin pestessään ei käytä tahnaa ollenkaan vaan HARJAA peikon pois)
Ja neuvot että päivällä pitää ajaa peikot purkalla, lähtevät paremmin . Tai jotain vastaavaa.
Siis aivan konkreettisesti avattiin ulko-ovi ja tönittiin pois, joskus kannettiin niskasta pois sängyn alta. Tehosi hyvin eikä niitä kovin kauaa tarvinnut metsästää. Heittäkää vaikka vanhan hammasharjan mukana hammaspeikot roskikseen, mutta muista kertoa ettei tarvii tehdä kun kerran ettei tarvii joka päivä uutta harjaa ostaa.
meillä lapset (4 ja 5) ovat jo muutaman vuoden tajunneet yhteyden hammaspeikkojen ja harjauksen välillä...
ottavat jokaisen aterian jälkeen purkat,
niinkun muuten päiväkodissakin...
raukka vielä tulee näyttämään joka kerta että onko hammaspeikkoja
pitänee seuraavalla kerralla yrittää tuota peikon poisheittämistä, epäilen kyllä ettei tuolle pojalle tepsi kun tuntuu pelkäävän sitä niin paljon ja tietää että sitä peikkoa oikeasti mihinkään heitetä, 2 vuotiaalla saattaisi toimia paremmin (onneksi ei veljeensä ole vielä tuota tartuttanut)
mutta kaikkeni yritän
eipähän poika halua ainakaan kovin usein syödä herkkuja, ja jos minä joskus syön niin tulee minulle sanomaan että älä äiti syö tai tulee niitä hammaspeikkoja ja pyytää että minäkin menen pesemään hampit
Että se purkka tappaa hammaspeikot myös. Menisköhän läpi?