Jotkut eivät saa koronaa, vaikka koko muu perhe taistelisi taudin parissa. Sitten saavat sen jostain nopeasta kauppareissusta ja joutuvat taistelemaan koronan läpi.
Tosi erikoista.
Mutta faktahan on, että korona tulee käymään kaikki läpi. Osa joutuu vielä elämään jännityksessä siitä kuinka heidän elimistö reagoi tähän täysin uuteen virukseen.
Kommentit (12)
No onpas taistelua kerrakseen. Nuhaa, päänsärkyä, väsymystä, kolotusta tai yskää muutama päivä.
Jep. Minä ja lapset sairastettiin viime talvena. Minulla varsinkin oli ihan kunnon tauti, reilusti kuumetta ja leposykkeet ihan hurjissa lukemissa välillä. Mies ei sairastunut. Nyt viime viikolla mies taas sairasti, sai sen veljeltään. Oli ihan pois pelistä viitisen päivää, kuumetta ja kova päänsärky. Minulle ei tarttunut, eikä ilmeisesti lapsillekaan. Monelta muulta olen kuullut samaa, saattaa tarttua tosi herkästi tai sitten ei.
Vierailija kirjoitti:
Mun kuopus sairastaa kahta autoimmuunisairautta, käy 900 opiskelijan lukiota ja kulkee julkisilla.
Ei ole sairastanut koronaa, vaikka koko muu perhekin on sairastanut jo kahdesti.
Mystistä.
Minulla myös autoimmuunisairaus, heikentynyt immuunivaste ja kroonisia infektioita. En ole saanut koronaa, vaikka ei pidetty mieheni kanssa etäisyyttä, kun hänellä oli korona. Outo tauti, ei vaikuta luonnolliselta.
Eri ihmisillä näkyy eri tavalla. Itse olen sitä omalla kohdallani pelännyt, koska saan tartuntatauteja vain harvoin, mutta sitten kun joku iskee, niin tulee kunnolla. Viimeksi oli flunssa 2,5 vuotta sitten ja monen korona-altistumisen jälkeen siltä vaan säästyin, vaikka olin lähietäisyydellä, yhden kanssa tein jopa testin yhdessä - silloin oli kyllä jo suojauduttu kertakäyttöhanskoin ja maskein ja vältettiin noin muuten. Mutta nyt sitten se yllättäin iski ja tämä on kyllä ihan kunnon tauti. Yskä ei ole mikään pikkuyskä, vaan tulee sellaisia kohtauksia että tuntuu että keuhkot irtoaa, eikä mikään auta ja saattaa mennä puoli tuntia putkeen. Yskänlääke vain pahensi, eikä niistä kai yleensä hyötyä olekaan. Kuume oli pari päivää 39 asteessa ja mä olen niitä ihmisiä, jotka saa kuumetta vain harvoin, mutta sitten pienikin kuume tekee sellaisen olon, että huimaa niin ettei meinaa pystyssä pysyä. Kurkku on niin kipeä, että syöminen ja juominen on tuskaa. Nyt on sentään kuume pois, mutta huimaa yhä. Aamulla heräsin päänsärkyyn ja näin kovaa päänsärkyä en ole kokenut pitkään aikaan, vaikka mulla on migreenikin.
Sen sijaan yksi tuttava sanoi, että hän teki testin vain siksi, että tietää olla lähtemättä tapahtumaan. hänellä oli vain vähän kurkku kipeä, eikä muuta, mutta positiivinen testi. Toinen tuttava taas sairasti kaksi viikkoa ja oli kovassa kuumeessa päiväkausia.
Niinhän se flunssakin menee, toisilla ei paljon mitään ja toiset on tosi kipeitä. Mulla saattaa mennä montakn vuotta, ettei ole edes nuhaa.
Katsokaa Viaplaylta This England. Niin muistatte että koronasta oli leikki kaukana ennen rokotteita.
En nyt taisteluksi kutsuisi. Kuulun moninkertaisesti riskiryhmään (astma, verenpainetauti) ja sairastin koronaa 3 päivää. Nuhakuume. Riskiryhmään kuulumattomilla tauti on vielä moninkerroin lievempi.
Varmaan sen jossain vaiheessa saa, mutta en mä silti mitenkään elä jännityksessä. En vain halua saada sitä vielä enkä mielellään vielä pitkään aikaankaan.
No en kyllä joka aivastuksesta tee mitään kotitestejäkään.
Teini teki - ihan sen vuoksi että sai olla pois töistä - mutta ei tarttunut silloinkaan minuun.
Vierailija kirjoitti:
Katsokaa Viaplaylta This England. Niin muistatte että koronasta oli leikki kaukana ennen rokotteita.
Mulla ei ole rokotuksia. Asiat eivät ole noin suoraviivaisia.
t. Se jolla on ai-tauti ja kroonisia infektioita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole rokotuksia. Asiat eivät ole noin suoraviivaisia.
t. Se jolla on ai-tauti ja kroonisia infektioita
Nyt ei puhuta sinusta yksittäisenä tapauksena tai sinun kavereistasi vaan nyt puhutaan niistä miljoonista muista ihmisistä.
Mun kuopus sairastaa kahta autoimmuunisairautta, käy 900 opiskelijan lukiota ja kulkee julkisilla.
Ei ole sairastanut koronaa, vaikka koko muu perhekin on sairastanut jo kahdesti.
Mystistä.