Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haavauma/näppylä genitaali alueella ennen kuukautisia

Vierailija
10.10.2022 |

Välillä kausia kun alapää vähän kutisee, punoittaa ja häpyhuulien lähelle ilmestyy arka kohta joka kutisee. Siihen saattaa tulla näppylä joka katoaa päivässä-kahdessa ja tilalle tulee pieni haava joka kipeä ja alue turpoaa. Sekin katoaa itsekseen pian ja tilanne normalisoituu. Onko joku sukupuoli tauti vai kuuluuko hormoneihin?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herpes. Jos kiusaa kovin hanki estolääkitys lääkäriltä.

Vierailija
2/20 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuolla kuvauksella se voi olla hormonaalista tai sitten se voi olla herpestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö herpekseen kuitenkin tule niitä rupia?

Vierailija
4/20 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herpes. Jos kiusaa kovin hanki estolääkitys lääkäriltä.

Ei näytä samalta kuin Google kuvahaulla ja poistuu itsestään niin nopeasti. Eikä tartu mieheen. Voisiko silti olla herpes?

Vierailija
5/20 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tuolla kuvauksella se voi olla hormonaalista tai sitten se voi olla herpestä.

Välillä samaan aikaan bakteerivaginoosi joka lähtee itsestään tai itsehoito lääkkeillä. Moneen vuoteen ei ole ollut mitään mutta nyt muutamana kuukautena ollut näitä vaivoja. Yhden kerran ilman bakteerivaginoosia ja sitten taukoa, nyt nämä kaikki oireet. Tarkoitus varata gynekologi ja selvittää syy. Ap

Vierailija
6/20 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli joskus samanlainen. Se haavauma tuli aina samaan kohtaan. Lääkäri otti herpes näytteen joka oli negatiivinen. Ei koskaan selvinnyt mikä se sitten oli. Näyte kylläkin saattoi epäonnistua, koska se otettiin kun haavauma oli jo melkein parantunut. Ei voitu ottaa kuukautisten aikana vaan piti odottaa sen yli.

Epäilen herpestä varsinkin kun exällä oli todettu se sen jälkeen kun erosimme. Nyt tuota haavaumaa ei ole tullut moneen vuoteen.

Vierailija
7/20 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herpes. Ei tullut mulle yhtään rakkulaa, aina vaan haava.

Sun pitää mennä lääkärille akuuttina just sinä päivänä, kun se on aktiivinen niin siitä otetaan näyte. Eli soitto terveyskeskukseen aamulla ja aika samalle päivälle.

Vierailija
8/20 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap mies vai nainen?

Vierailija
9/20 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun pitää mennä lääkärille akuuttina just sinä päivänä, kun se on aktiivinen niin siitä otetaan näyte. Eli soitto terveyskeskukseen aamulla ja aika samalle päivälle.

Tuliko sulla rupi vai katosiko haava nopeasti? Ap

Vierailija
10/20 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis hyi saatana, yök!

Vierailija
11/20 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herpes. Varsinkin jos haavauma on välillä pois pitempäänkin ja palaa taas säännöllisenä takaisin joksikin aikaa niin se on suurella todennäköisyydellä herpes.

Vierailija
12/20 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis hyi saatana, yök!

Kyllä on elämässä kaikkea ikävää, kannattaa yrittää vähän terästäytyä.

Vierailija
13/20 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuliko sulla rupi vai katosiko haava nopeasti? Ap

Ei ole tullut rupea eikä näppylää, vain haava. Joskus se katoaa nopeasti, joskus hitaammin. Aktivoituu usein kuukautisten tai stressin myötä.

Vierailija
14/20 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli joskus samanlainen. Se haavauma tuli aina samaan kohtaan. Lääkäri otti herpes näytteen joka oli negatiivinen. Ei koskaan selvinnyt mikä se sitten oli. Näyte kylläkin saattoi epäonnistua, koska se otettiin kun haavauma oli jo melkein parantunut. Ei voitu ottaa kuukautisten aikana vaan piti odottaa sen yli.

Epäilen herpestä varsinkin kun exällä oli todettu se sen jälkeen kun erosimme. Nyt tuota haavaumaa ei ole tullut moneen vuoteen.

Herpes se varmaan on. Mulla sitä tongittiin niin, että teki mieli huutaa. Oli jo paranemassa ja lääkärin kanssa todettiin, että nyt otetaan se näyte viimeisen päälle, että saa viimein selvyyden.

Vierailija
15/20 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paise

Vierailija
16/20 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä se voi olla ihan finnikin, etenkin jos se on karviotusalueella/sen rajalla. Kun talirauhanen kerran tukkeutuu, finni tulee monta kertaa samaan talirauhaseen.

Vierailija
17/20 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee myös aina samaan kohtaan. Joskus lekuri sanoi ettei ole herpes mut veikkaan ettei tämä ole ns pahanlaatuinen sukupuolitautia oleva. Itsellä on se virus ja sitä veikkaan olevan.

Vierailija
18/20 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saakeli näitä edesvastuuttomia tomppeleita. Tällaiset sitten harrastavat suojaamatonta seksiä herpeksen ollessa aktiivisena. Eikä muuten auta aina kondomikaan, vaan tarttuu silti. Mulla on vaan tämmöinen hormonihaava, voi tsiisös.

Vierailija
19/20 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saakeli näitä edesvastuuttomia tomppeleita. Tällaiset sitten harrastavat suojaamatonta seksiä herpeksen ollessa aktiivisena. Eikä muuten auta aina kondomikaan, vaan tarttuu silti. Mulla on vaan tämmöinen hormonihaava, voi tsiisös.

Mainittiinko jossain seksi? Omasta puolestani voin sanoa, etten ole harrastanut seksiä herpeksen saamisen jälkeen muuta kuin sen tartuttajan kanssa.

Vierailija
20/20 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulee kuukautisten tai stressin yhteydessä niin hyvin todennäköisesti herpes. Testi voi olla negatiivinen, jos näyte on otettu oireettomaan aikaan.