Suomessa "ilmainen" terveydenhuolto - YTHS
Olen ollut korkeakouluopiskelija vuoden alusta saakka ja nyt kun mietin asiaa, niin en kyllä muista että olisin saanut apua YTHS:nkään kautta, joka on "ilmainen" eli maksaa 70 e vuodessa. Osaan asioista siellä sanottiin, että ne kuuluvat omaan terveyskeskukseen. Sairasloman tarpeeseen ei otettu kantaa. Joskus flunssan tai lyhyen sairasloman tarpeen tms yhteydessä oli niin täyttä, että oma terkkarille taas. Ja selfchat siellä on aina tukossa ja jumissa.
Kommentit (23)
Soitin myös ja sain ajan lääkärille. Aika on lähes 4kk päästä marraskuun alussa. Mistä sitä tietää onko edes hengissä enää silloin.
Itse suoritin kaksi maisterin tutkintoa, silloin vielä tuo YHTS toimi hyvin. Pieleen meni kun ottivat kaiken maailman AMK opiskelijat tuohon mukaa.
Outoa. Perjantaina soitin hammasvaranajaukseen eli jätin sen soittopyynnön, soittivat 10 minuutin sisään ja maanantaina olin jo hammaslääkärissä. Eli itse olen kyllä supertyytyväinen. Suu on nyt kunnossa. Ehkä se riippuu paikkakunnasta, isoimmilla paikkakunnilla on enemmän asiakkaita.