Olenko ainoa jonka biologinen isä mennyt raiskauksesta linnaan? Sitten sossut kävi vaatimassa isää luopumaan isyydestään
ja mut adoptoi omakseen äidin miesystävä Hannu. Sain biologiselta isältä rippilahjaksi helmisormuksen. Olen syntynyt 70-luvulla. Miten nykyään toimitaan?
Kommentit (9)
Minä taas tiedän suomenruotsalaisen naisen joka joutui linnaan huumeista ja jonka entinen mies eli lastensa isä kasvattaa lapsia uuden naisen eli äitipuolen kanssa. Nainen varmaan päässyt linnasta ja tapaa lapsiaan mutta en tiedä sen tarkemmin onko ne huostaanotettu.
Ehkä tuolla vuosikymmenellä toimittiin noin, mutta kyllä viime aikoina on ollut periaatteena se, että jokaisella lapsella olisi ensisijaisesti biologinen isä.
Huostaanotto on aivan eri asia kuin vanhemmuus, eli huostaanotto ei vaikuta mitään esimerkiksi perimiseen. Vain "oikean" vanhemman perii, eli aloittajan tapauksessa adoptioisän.
Ei isyydestä voi luopua, muutenhan miehet tekisi sen aina eron yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tuolla vuosikymmenellä toimittiin noin, mutta kyllä viime aikoina on ollut periaatteena se, että jokaisella lapsella olisi ensisijaisesti biologinen isä.
Huostaanotto on aivan eri asia kuin vanhemmuus, eli huostaanotto ei vaikuta mitään esimerkiksi perimiseen. Vain "oikean" vanhemman perii, eli aloittajan tapauksessa adoptioisän.
Ei, ap on adoptoitu 1970-luvulla eli vanha laki koskee häntää. Hän perii sekä biologisen isän että adoptioisän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, ap on adoptoitu 1970-luvulla eli vanha laki koskee häntää. Hän perii sekä biologisen isän että adoptioisän.
Perii Ainostaan adoptio vanhemmat.
Joskus biologinen vanhempi on vaaraksi lapselle ja lapsen kehitykselle.
Kyllä olen kuullut että entisiltä naisvankeilta viety lapset eli huostaanotettu. En vain tiedä tapahtuiko tuo kaikki ennen rikoksia vai kun jo olivat linnassa. Moni hankkii myöhemmin lisää lapsia.