Miten pyytää kutsumaton vieras lähtemään?
Oon juuri muuttanut uuteen kämppään ja eräs ystäväni muuttu myös samaan aikaan samaan kaupunkiin. Hänellä oli aluksi ongelmia muuttokuorman ja huonekalujen tänne saamiseksi ja lupasinkin, että voi olla mun luona yötä kunnes saa huonekalunsa ja tavaransa omaan kämppään. Kyse lli noin viikosta. No kaveri sai kuitenkin muuttokuormansa etukäteen ja on nyt laittanut kämppänsä kuntoon. Mulla taas on vielä kaikki laittamatta. Laatikot purkamatta, huonekalut kasaamatta ja osa huonekaluista vielä tulossakin. Kaveri kysyi voisiko tulla mun luo yöksi, lupasin että tule vaan. Kyse on ensimmäisestä yöstä uudessa kämpässä ja aattelin et kiva saada itselle seuraa kans. Hän alkoikin kuitenkin puhua siitä miten voi sitten kulkea bussilla mun luota kouluun yms. Kysäisin sitten että kauanko aiot olla? Hän sanoi että viikon jos se vaan mulle käy. En oikeen osannut tuohon sanoa ettei käy kun tuli niin puskista. Helpointa tietenkin olis sillon ollut sanoa ettei käy, mutta en vaan osannut. Miten voin hienovaraisesti/kohteliaasti sanoa, etten halua häntä viikoksi oman muuttosekasotkuni keskelle. Kämppäni on vieläpä pieni yksiö, hänellä taas kaksio.
Kommentit (23)
"Hei kuule, koska sä olit ajatellut, että menisit omaan kotiisi? Oon vähän ahdistunut tästä, kun en oikein pääse laittamaan vielä tätä mun kotia, niin ajattelin josko sulla ois kans kiinnostusta mennä pistämään sun kämppä kuntoon. Voitais sit kyläillä kumpikin toistemme luona, kun on saatu kämpät kuntoon."
Siis minkä tähden se kaveri on sun luona? Muuten vaan ?