Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (20394)
Vierailija kirjoitti:
Kävimmekin pitkällä pyöräilyllä, pihahommat saa jäädä huomiselle.
Kuistin kalusteitten pehmusteet otan sisälle jo, tokkopa tulee enää istuskeltua kuistilla.
Mahtava ilma. Ilmassa syksyn tuntu, pihtakuuset levittää ihanaa aromikasta tuoksuaan.
Moneksi päiväksi luvattu näitä ilmoja.
Onpa Lampaalla nyt terveyshuolia! Toivotan parempaa vointia ja paranemista.
Kiitos :) on muuten jo useampana päivänä ollut upeat syysilmat. Sen verran on täytynyt käydä ulkoilemassa, että vien koiran lenkille. Mutta vain lyhyitä lenkkejä.
Katsoinkin sääennustuksen ja koko ensi viikoksi olisi näköjään luvassa hyviä ilmoja. Vasta sunnuntaina sataisi. Koska Mr Murphy on usein oikeassa, niin tuo saattaa sitten tarkoittaa, että mä olen terve vasta ensi sunnuntaina :D :D
Joo, ei alkanut mun oloneuvospäivät ihan toivotulla tavalla. Heti alkuun jalkaterään murtuma ja nyt sitten tämä tauti. Tälle viikolle oli sovittuna 3 kivaa juttua ja ne kaikki nyt peruuntui. Hyvä puoli tässä nyt kuitenkin on, että seuraava sovittu juttu on ensi vuoden Rovaniemen markkinat. Siihen asti kalenterissa on pelkkää tyhjää. Aamulla mietin, että jos olisin vielä työelämässä, varmaan sitä huomenna aamulla repisi itsensä taas töihin ja toivoisi vaan, ettei ole mitään Teams-palaveria, jossa täytyisi - köh köh köh, atshiih - pitää mikrofoni auki. Nyt saa rauhassa toipua, vaikka toipumiseen menisi kuukausi.
Joudun syömään neuroleptejä vaikka mulla on aivovamma. Kehoani murjotaan kemikaaleilla. Olen suomen terveydenhoidon uhri. Olen ihmisraunio.
Naapurin rouva toi ison korillisen kantarelleja ja suppiksia kiitokseksi saamistaan lehdistä.
Esikäsittelin ne, osa pakkaseen ja osasta kastiketta monelle ruualle.
Tässä on mukavat naapurit, kukaan ei pakkaudu liian tuttavalliseksi. Tervehtiminen ja kevyt juttelu riittää.
Jokainen joka haluaa paremman verkkoturvan käyttää VPN:ää, (varmaan se trollikin). Se suojaa esim. hakkereilta ja käyttäessä ulkopuolisia Wifi-verkkoja.
Vierailija kirjoitti:
Olen kirjoittanut kymmeniä blogeja. Eri aiheista. Paljon yhteiskunnallisia, paljon muita. Osoitan usen blogeissani jonkun vinkin, miten esimerkiksi pilkun poisjättäminen muuuttaa lauseen sisällön. Leikittelen kielellä, osaan kyllä kirjoittaa oikein. Suomenkieli on antoisa, murteet myös. Toivotan Sinulle mukavaa päivänjatkoa. Valmistauduthan Kekriin. Tai Halloweeniin tai muuten vaan Kaamokseen. Syysmyrskyt ja pimeys koettelee meitä ennen talven lumivaloa. Ja Joulun lyhtyjä, kynttilöitä.
Viljalti Hyvää Mieltä Lokakuun Loskakeleihin :)
Siis onko tämä kettuilua Ap:n "bloggari" viestiin, parodiaa vai ihan oikeasti sä kirjoitat blogeja? (Jos kirjoitat, lataa ihmeessä oikeinkirjoitusohjelma koneellesi tai pyydä jotakuta tarkistamaan juttusi. Se on niin täynnä virheitä, että sisältökin jää pimentoon.)
En halua olla ilkeä, autan sua, jos tarvitset apua. Tv se oikea äikänope
Vierailija kirjoitti:
Katson Titanic leffaa
Lopetan kirjoittelun
Hyvää yötä
Radiossa soi Georg Ots, Kiirehtäin riennä ystäväin
Georg Ots on niiiiin ihana kaikki sen kappaleet 💗
Kävelyllä taas tänään eri maisemissa. Yritän käydä paikassa missä on metsäpolkuja näin sulan maan aikaan. Menevät kuitenkin talvella umpeen. Puutarhassa tein taas hommia aamulla.Kaunis sää tänäänkin.
Eilen leivoin pullaa myöhään. Vielä yhden aikaan yksi pelti uunissa. Kohotus onnistui melko hyvin, mutta kyllä itselläkin monesti pullat silti jotenkin litistyvät, kun ne uunista ottaa. Joku tekee ainakin ulkonäöllisesti parempia. Itse siis kohotan niin, että ensin taikinaa astiassa noin 45 min ja sitten vielä leivottuja pullia pellillä noin 20 min. Sitten laitan uuniin.
Leivoin myös suklaahippukeksejä. Eivät oikein olleet rakenteeltaan olleet onnistuneita. Olisivat saaneet olla rapeita mieluummin. Maultaan ok ja jatkossa joku toinen ohje käyttöön. En nyt hetkeen leivo mitään. Ehkä kerran viikossa jotakin, enkä syö kaikkea itse kuitenkaan. Jopa pakastimeen taitaa osa olla pakko laittaa.
Muuten tavallinen päivä taas. Äidilläni kipuja, mutta yrittää kävellä silti. Yritetään näin yhdessäkin mennä. Joku tätäkin ihmetteli, mutta ehkä yritän häntä kannustaa kävelemään kuitenkin ja liikkumaan. Ei aina tarvitse hänenkään yksin mennä.
Opiskelujuttuja on myös nyt taas jatkettava. Ihan hyvä päivä tänäänkin. Hieman levoton olo on. Joskus eräskin ketjussa kirjoitti, että hän tekee asioita aina, kun vaan voi, koska joku päivä voi olla huonompi. Tai, että on tottunut siihen, kuinka hyvät la huonot jutut vaihtelevat kaikkeen liittyen ja näin pitää tehdä hyvinä päivinä paljon. Ehkä itsellä sama ajatus.
Hyvinä päivinä tuntuu kuin päivä loppuisi kesken ja huonona päivänä se tuntuu jatkuvan liiankin pitkään, mutta eikö se näin yleensä menekin. Kuitenkin mukava päivä tämäkin ja kivoissa maisemissa taas käyty.
Tänään nautittiin auringosta ja syksyn väreistä ja lämmöstä paljon ulkona. Puolison kaukana asuvia sukulaisia kävi piipahtamassa kylässä, juotiin rantaterassilla pullakahvit, lapsille tarjottiin kahvin sijaan mehut.
Istuttiin ukkokullan kanssa vielä heidän lähtönsä jälkeen pitkään iltanuotiolla, kuunnellen ja katsellen hanhien syysmuuton ääniä, sekä kantria että letkeää jazzmusiikkia. Oli kyllä mukava vain olla ja nauttia olostaan.
Pitkään vaivannut lentsu alkaa pikkuhiljaa väistyä, vaikka väsymystä edelleen tuottaakin. Rantasaunan lempeän lämpöisissä löylyissä sai onneksi vähän kireyksiä sulateltua vähemmäksi.
Elämän rajallisuus on ollut mielessä. Pohdittiinkin, että on tärkeää elää juuri nyt sellaista elämää kuin haluaakin, koska parhaimmillaankin elämää ei ole enää montaa vuosikymmentä jäljellä. Ja koskaan ei tiedä milloin on viimeinen päivä.
Tänään ainakin päivä oli juuri sellainen, mitä elämältä haluaakin. Hymy huulilla nukkumaan.
50+ Mummeli
Vierailija kirjoitti:
Hah. Äikänope, eikä ymmärrä luettua???
Osaan suomen kielen kieliopin! Ok? Juttu on just se blogissani, että kirjoitan väärin. Jätän pois pilkkuja, käytän isoa kirjainta 'väärin'. Blogini eivät ole kielioppikokeita, vaan leikittelyä sanoilla. Selkiskö???
Miksi? Mikä on kohdeyleisösi? En ymmärrä ollenkaan. Sanoilla leikittely on sanoilla leikittelyä kuten Juice teki, ei kieliopin vääntämistä omaan malliin.
Huomenta. Täällä valmistaudutaan aika kiireiseen viikkoon. Tänään ohjelmassa klo 10 kuulustelut poliisissa; törkeä rahanpesu ja iltapäivällä klo 16 asianajopäivystys kirjastossa. Jossain välissä huomista määräpäivää pitäisi kirjoittaa.
Teen noita ilmaisia asianajopäivystyksiä välillä. Liitto järjestää niitä ja se täysin vapaaehtoistyötä. Noiden lisäksi annan puhelimessa lähes päivittäin ilmaista neuvontaa. Ottaa päähän, kun meitä asianajajia haukutaan usein ahneiksi ja vain rahan perässä juoksijoiksi, jotka ei muusta välitä. No, tietysti meitäkin on moneen junaan, mutta itse ainakin teen vähän liiaksikin ilmaista työtä.
Eilen sain vihdoin aikaiseksi ostettua uuden talvitakin. Piti jo viime vuonna, mutta se vaan jäi ja röntystin menemään ikivanhalla toppatakilla. Nyt tuo ikivanha toppatakki siirtyy hevosteluun tallitakiksi ja muuksi rönttävaatteeksi. Käytiin kaverin kanssa myös nepalilaisessa syömässä. Muutoin eilinen meni sitten työnteoksi.
Mutta nyt. Pikkuhiljaa asennoituminen töihin lähtöön.
asianajaja, N54
Työniloa asianajaja, N54 :)
Mä katselen Ylen aamua ja syön Saarioisten Kinuskiunelma riisipuuroa. Yllättävän hyvää, ainakin lämmitettynä. Koira on käytetty aamulenkillä ja nyt sitten taas vaan olen. Vieläkään ei vointi ole sellainen, että mitään järkevää alkaisin tekemään, mutta enää en yski ihan niin paljon kuin aiemmin. Kauppatilaus täytyy jossain vaiheessa tehdä ja illalla olisi taas sytopiikin aika.
Mukavaa maanantaita kaikille!
Äikänope: En ota kantaa nyt muuhun blogi&kirjoitusvirhe -keskusteluun, mutta mä teen tänne palstalle kirjoittaessani tosi paljon kirjoitusvirheitä. Johtuu kahdesta syystä. Ensinnäkin naputtelen aika nopeasti näppiksellä, josta osassa näppäimiä kirjain on jo kokonaan kulunut pois, ja toiseksi hyvin usein kissa on mun sylissäni niin, että peittää osan näytöstä. Joskus korjailen ennenkuin painan Lähetä-nappia, useimmiten taas en. Kun taas päivitän blogiani, pyrin lukemaan hyvin tarkkaan kirjoittamani tekstin ennenkuin julkaisen sen. On sinnekin jäänyt joskus kirjoitusvirheitä, mutta harvemmin. Ihan sama juttu. kun töissä kirjoitti jotain virallista dokumenttia tai vaikka asiakkaalle sähköpostia, niin kyllähän kirjoittamansa tekstin ensin oikoluki ja korjasi mahdolliset virheet ja vasta sen jälkeen julkaisi/lähetti eteenpäin.
Mutta siis tuossa sun ja tuon toisen keskustelussa kyse onkin tarkotuksellisista kirjoitus- ja kielioppivirheistä ja myönnettäköön, että en itsekään ihan saa kiinni siitä, mitä tarkoitusta sellainen palvelee. Paitsi jos niistä syntyy jokin humoristinen käsite-ero. Kuten vaikka se, miksi pisteillä on merkitystä: näinkö väärin? nainko vaarin?
Lammas: naulan kantaan. Lukija voi punakynällä "etsiä viisi virhettä", hoksasit pointin heti.
Mitä luulet, miten huono olo sulle tulee sytosta, kun olet kipeä valmiiksi?
Vierailija kirjoitti:
Lammas: naulan kantaan. Lukija voi punakynällä "etsiä viisi virhettä", hoksasit pointin heti.
Mitä luulet, miten huono olo sulle tulee sytosta, kun olet kipeä valmiiksi?
Todennäköisesti tulee tosi huono olo, mutta onneksi ei huomennakaan tarvitse tehdä muuta kuin käyttää koira ulkona.
Asianajaja
Sulla on vatmaan mielenkiintoinen työ, ei kahta samanlaista päivää. Ehkä raskasta myös toisinaan, onko ammatinvalinta koskaan kaduttanut?
Mukava, että teet vapaaehtoistyötä myös. Se osoittaa aika paljon ihmisluonteesta. Itsellä SPR ikijäsenyys
Äikänopelle vielä....mun nykyisistä kirjoitusvirheistä ja kielioppivirheistäni päätellen voi olla vaikea kuvitella, että mulla oli lukiossa äikkä aina kymppi ja kirjoitin äikästä laudaturin ilman ainoatakaan virhettä :D Muistan vielä, kun menin kirjoituksiin, äikänmaikka oli siinä ovella ja sanoi, ettei anna mulle ikinä anteeksi, jos en kirjoita laudaturia :D Vielä silloin yo-keväänä olin ajatellutkin, että pidän välivuoden ja sen jälkeen haen yliopistoon lukemaan äikkää, mordvaa, maria ja tseremissiä, mutta elämä heittikin sitten häränpyllyä ja kaikki suunnitelmat meni uusiksi. Jos elämä olisi mennyt toisin, minäkin saattaisin olla äikänope :)
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Äikänopelle vielä....mun nykyisistä kirjoitusvirheistä ja kielioppivirheistäni päätellen voi olla vaikea kuvitella, että mulla oli lukiossa äikkä aina kymppi ja kirjoitin äikästä laudaturin ilman ainoatakaan virhettä :D Muistan vielä, kun menin kirjoituksiin, äikänmaikka oli siinä ovella ja sanoi, ettei anna mulle ikinä anteeksi, jos en kirjoita laudaturia :D Vielä silloin yo-keväänä olin ajatellutkin, että pidän välivuoden ja sen jälkeen haen yliopistoon lukemaan äikkää, mordvaa, maria ja tseremissiä, mutta elämä heittikin sitten häränpyllyä ja kaikki suunnitelmat meni uusiksi. Jos elämä olisi mennyt toisin, minäkin saattaisin olla äikänope :)
Onko muuten sun sisko kipeä? Mietin vaan, jos reissusta taudin sait.
Ei ole. Just siitä äsken hänen kanssaan viestiteltiin. Tosin hänellä ei ole mitään vastustuskykyä alentavaa lääkitystä, niin ehkä just siksi pöpö iski muhun, mutta ei häneen.
Kirjoitusvirheistä. Yritän kirjoittaa hyvin ja ilman virheitä. Joskus kiireessä niitä tulee ja puhelimen näyttö on edelleen rikki niin en meinaa aina nähdä mitä kirjoitan. Pitäisi se korjaukseen viedä. Osat on jo ostettu aikoja sitten, mutta pitäisi vaan toimertua kaupunkiin lähtemään ja korjauskin maksaa. Tämä on nyt palvellut näyttö pahoilla säröillä jo 4 kuukautta. Hyvä puhelin siis edelleen. Näin osat vaan tähän ja uusi akku niin käyttö jatkuu.
Tietokone on 14 vuotta vanha joten kyllä minä osaan käyttää pitkään samoja. Ei tuohon enää uskalla sitä Windows 11 ehkä edes yrittää ladata joten 10 mennään ja ehkä uusi näytönohjain vielä siihen. Pitää erään tutun korjaajan kanssa myöhemmin neuvotella tästä. Pelasti koneen aikoinaan, kun laittoi uuden kiintolevyn, kun kone meinaisi lopullisesti hajota. Se jälleen toimii hyvin edelleen. On selvinnut monesta muutostakin ja on ollut osa elämääni jo melkein puolet siitä.
Juu, myönnetään, että olen kiintynyt tähän koneeseen. Ollut kaiken hintansa arvoinen (600 e silloin) . Liikkeessä itsekoottu. Jos joskus hajoaa niin menen tuohon liikkeeseen ja sanon, että edellinen kesti näin pitkään ja kootkaa minulle toinen vastaava ja kiitän laadusta. Toki hinta on varmaan ainakin tuplaantunut joten eipä oikein rahaa ole. Voi sanoa, ettei ole, vaikka joku näitäkin viestejä alapeukuttaa missä kehtaan valittaa rahasta.
Toisaalta mitä väliä. Kyllä minunkin syödä pitää se vähän mitä söin sentään. Ja en minä sen vuoksi tänne asioista kirjoitakaan, että valittaisin tästä. Lähinnä vaan kuvasta elämääni, että arvostan tavaroitani ja käytän ne loppuun. Käyttäisin jokatapauksessa.
Näin pidän tästä koneesta kiinni loppuun asti. Se on tärkein esine mitä omistan jos jätetään jotkut valokuvat yms pois. Viesti kirjoitettu alkaen kielioppivirheistä ja päätyen tähän, kuvastaa ehkä ajatuksiani.
Onkos perhosbaari vielä ulkona, mun mies vei hyönteisbaarin jo liiteriin, kun ei näkynyt lentäviä minkäänlaisia pitkään aikaan.
Olen kirjoittanut kymmeniä blogeja. Eri aiheista. Paljon yhteiskunnallisia, paljon muita. Osoitan usen blogeissani jonkun vinkin, miten esimerkiksi pilkun poisjättäminen muuuttaa lauseen sisällön. Leikittelen kielellä, osaan kyllä kirjoittaa oikein. Suomenkieli on antoisa, murteet myös. Toivotan Sinulle mukavaa päivänjatkoa. Valmistauduthan Kekriin. Tai Halloweeniin tai muuten vaan Kaamokseen. Syysmyrskyt ja pimeys koettelee meitä ennen talven lumivaloa. Ja Joulun lyhtyjä, kynttilöitä.
Viljalti Hyvää Mieltä Lokakuun Loskakeleihin :)