Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (20727)

Vierailija
1821/20727 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetelehdin iltapäivään asti yövaatteissa ja sit päätin, että lähden hiihtämään. Oli nollakeli ja latu antoi jossain kohdissa jo vähän periksi. Hyvä kuitenkin että tuli lähdettyä. Kolmas päivä peräkkäin kun hiihdän. Viiden jälkeen käytiin äänestämässä. 

Vierailija
1822/20727 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmitti lukea tuo erään kommentoijan yksinäisyydestä kertova viesti. Olen itsekin monesti miettinyt jotain punaisen ristin ystävätoimintaa, lähinnä koska itselle on ollut aina helppoa tutustua ja ystävystyä ihmisten kanssa. Muutamat ystäväni ovatkin olleet vähän enemmän yksinäisyyden ja sosiaalisten vaikeuksien kanssa painivia, mutta ovat tarttuneet matkaan opintojen tai omien kavereiden kautta. Kyllä minusta kaikki tarvitsevat mukavaa (juttu)seuraa ja ihmisiä, joiden kanssa jakaa elämän ylä- ja alamäkiä. Vaikka eipä tietenkään ystäviäkään saa ilmaisterapeutteina käyttää pelkästään. Mutta ehdottomasti ymmärrän tunnetta, koska kaikki varmasti haluavat ympärilleen sellaisen sosiaalisen piirin, jossa saa olla oma itsensä varauksetta.

Olen itse lapseton ja ajattelin sellaisena pysyä, mutta olen miettinyt että ehkä vanhemmilla päivilläni voisin sitten olla kummimummi tms. jollekulle sellaiselle, jolla ei isovanhempia omasta takaa ole. Se voisi olla mukava tapa antaa hyvän kiertää ja tehdä jotain hyvää elämässään.

Tänään olen viettänyt illan kotona, ihan vain kotitöitä puuhastellen ja lenkkeillen. Mutta tällaiset illat antavat minulle paljon energiaa. Ajattelin vielä lukea murhamysteerikirjaani (Unohdettu Tyttö, Karin Slaughter) ennen nukkumaanmenoa. Tosin jos siinä paljastuu liian jänniä hetkiä, saatan lukea hetken Aku Ankkaa tai Muumeja ennen unia, ihan vain kevennykseksi, heh. Rakastan niin kovin Don Rosan akkareita, niitä luen mielelläni uudestaan aina välillä.

Olen nyt saanut sen verran virtaa viime viikkoina, että olen alkanut katsoa välillä Netflixistä ihan itselleni tuntemattomia elokuvia. Yleensä olen katsellut tuttuja leffoja, koska en haluaisi hukata aikaani, jos leffa onkin huono. Mutta nyt olen katsonut muutaman leffan niin, että kokemus oli sen verran hyvä, että tarvinee alkaa pitää vaikkapa jotain lyhyttä listaa siitä, kuinka monta uutta elokuvaa katsoisin tänä vuonna. Se kutkuttaa minua ajatuksena jotenkin nyt, etenkin jos liittäisi joukkoon ihan muutaman sanan elokuvasta ja sen herättämistä ajatuksista.

N30

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1823/20727 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Särkee päätä ja väsyttää ihan älyttömästi. Tulevaisuus huolettaa tosi paljon, sillä terveyttä ei ole ja tulot on köyhyysrajan alle. Lapsi on tulossa täysi-ikäiseksi ja tulot tippuu dramaattisesti, mutta eihän vasta koulua käyvä nuori pysty itseään elättämään. Minäkään en pysty auttamaan. En tajua miten pärjätään. 

Vierailija
1824/20727 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Särkee päätä ja väsyttää ihan älyttömästi. Tulevaisuus huolettaa tosi paljon, sillä terveyttä ei ole ja tulot on köyhyysrajan alle. Lapsi on tulossa täysi-ikäiseksi ja tulot tippuu dramaattisesti, mutta eihän vasta koulua käyvä nuori pysty itseään elättämään. Minäkään en pysty auttamaan. En tajua miten pärjätään. 

Lisään vielä, että kaikki leikkurit iski meihin. Olen siis köyhä yksinhuoltaja ja lapsi on opiskelija ja pian siis 18-vuotias sellainen. Asutaan kahdestaan vuokralla. Yritän peittää huolen lapselta, mutta huomaa tietenkin, että joku mua rasittaa pahasti, kun särkee taas pahemmin ja on tosi huono olo.

Vierailija
1825/20727 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Harmitti lukea tuo erään kommentoijan yksinäisyydestä kertova viesti. Olen itsekin monesti miettinyt jotain punaisen ristin ystävätoimintaa, lähinnä koska itselle on ollut aina helppoa tutustua ja ystävystyä ihmisten kanssa. Muutamat ystäväni ovatkin olleet vähän enemmän yksinäisyyden ja sosiaalisten vaikeuksien kanssa painivia, mutta ovat tarttuneet matkaan opintojen tai omien kavereiden kautta. Kyllä minusta kaikki tarvitsevat mukavaa (juttu)seuraa ja ihmisiä, joiden kanssa jakaa elämän ylä- ja alamäkiä."

Se oli varmaan minun viestini minkä luit. Olen ollut jo nuoresta asti yksinäinen. Kiusattiin pitkään. Jäin näin täysin ilman ystäviä. Tämä uudella paikkakunnalla. Lapsuudessa sentään oli muutamia ystäviä. Olen ollut vähän liian kiltti ja sellainen ihminen joka ei halua pahoittaa muiden mieltä. Niin sanotusti helppo kohde ja kun on muutenkin uusi tyyppi niin eihän siinä ole ketään minun puolellani ollut. Tämä kaikki jatkuessaan pitkään on sitten vienyt oikeastaan sen halun tutustua muihin. Valitan tietysti ikävästi yksinäisyyttäni, mutta silti on todella vaikeaa enää esim luottaa muihin. Ymmärrän silti, että onhan se omaakin syytä. Minulla tavallaan asuu sisälläni vielä se rohkeampi tyyppi joka tahtoisi tutustua muihin. Sitten ikävät jutut ovat vieneet paljon. 

Minusta on kiva, että tavallaan olet ystävä niille joilla vaikeampaa tämä sosiaalinen elämä. He tarvitsevat ystäviä myös. Itsekin tarvisin. Myönnän sen. Kirjoitit hyvin tuon juttuseuran. Itsellekin se etten voi puhua mistään mikä minua kiinnostaa muiden kanssa on todella raskasta välillä. Tämä on surullista.

Toinen 30N

Vierailija
1826/20727 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmitti lukea tuo erään kommentoijan yksinäisyydestä kertova viesti. Olen itsekin monesti miettinyt jotain punaisen ristin ystävätoimintaa, lähinnä koska itselle on ollut aina helppoa tutustua ja ystävystyä ihmisten kanssa. Muutamat ystäväni ovatkin olleet vähän enemmän yksinäisyyden ja sosiaalisten vaikeuksien kanssa painivia, mutta ovat tarttuneet matkaan opintojen tai omien kavereiden kautta. Kyllä minusta kaikki tarvitsevat mukavaa (juttu)seuraa ja ihmisiä, joiden kanssa jakaa elämän ylä- ja alamäkiä. Vaikka eipä tietenkään ystäviäkään saa ilmaisterapeutteina käyttää pelkästään. Mutta ehdottomasti ymmärrän tunnetta, koska kaikki varmasti haluavat ympärilleen sellaisen sosiaalisen piirin, jossa saa olla oma itsensä varauksetta.

Olen itse lapseton ja ajattelin sellaisena pysyä, mutta olen miettinyt että ehkä vanhemmilla päivilläni voisin sitten olla kummimummi tms. jollekulle sellaiselle, jolla ei isovanhempia omasta takaa ol

Sulle suosittelisin todellakin elokuvakerhoa, jos sellainen lähistöltä vaan löytyy. Olin itse reilut 20v ja muuton takia jouduin tästä luopumaan. Siellä näki edullisesti monenlaisia elokuvia, osa olis ehkä jääny kesken, jos telkasta olis alottanu. Hinta kerholle oli viimeksi 26€, 13 leffaa. Ikävä on kerhoa ja kerhokavereita.

Ystävät on tosi tärkeät, ja just oikeanlaiset. 'Kelpaat' omana ittenäsi, voit jakaa iloja ja suruja. Kaikilla pitäis olla ainakin yksi hyvä ystävä, voi toki olla vaik äiti, sisko yms

Helmikuuta kohti, vanhan kansan sanoin: Kevättä kynttelistä (4.2.)

N63

Vierailija
1827/20727 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levoton olo. Mietin olenko tekemässä oikean päätöksen. Tulevaisuus on aina epävarma ja se valinnoista vaikeita. Saatat todellisuudessa saada jotain aivan muuta kuin mitä kuvittelet saavasi.

Vierailija
1828/20727 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sitä nyt toiseen kertaan äänestetty presidentin vaaleissa. Tänään on auennut toisen kierroksen äänestys. Alan juuri katsoa Past lives elokuvaa e-teatterissa.

M30

Vierailija
1829/20727 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa häiriötekijöitä elokuvissa. Joku oli tuonut pienen muksun näytökseen ja eipä se pieni osannut pysyä hiljaa siellä. Takanani olija potki vähän väliä penkkiäni.

Elokuva oli mielestäni erinomainen. Tunnetta täynnä oleva elokuva ja osasi olla koskettava. Tavallista elämää käsittelevä elokuva, jonka kruunasi ihmissuhteiden väliset tunteet. Ei elokuvan tarvitse olla kummoinen, jotta se on loistava, sillä mielestäni tämä oli sellainen. 

Tuli käytyä kaupoillakin ennen elokuvaa. Pressa äänestyksen jälkeen eräässä paikassa yksi nuori nainen näytti käyvän kuumana muhun, sillä niin innokkaasti katsoi mua. Enpä onnistunut lähestyä häntä, sillä eräs toinen tuli siihen väliin asioimaan mua. Mä olin niin huvittunut, että muhun voidaan käydä kuumana. Sen ihastumisen siis todellakin huomasi, sillä sen naisen katse värähti toiseen sävyyn katsoessaan mua. 

Mä en vaan ole kovin onnekas lähestymään naisia. Mä oon kuin joku sarjakuvahamo näille epäonnisille tilanteille. Yksi (varmaan 50v) nainenkin näytti kiinnostuneen musta. Näköjään parturissa käynti saa mut näyttämään haluttavammalta.

M30

Vierailija
1830/20727 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillistä, että heti tulee alanuolta, kun miespuolinen kertoo, että häneen voi ihastua jotkut naiset. Ei tietenkään naiset ihastu miehiin, ei ainakaan tämmäiseen 30 vuotiaaseen. Ihan paskaahan mä vaan oon naisten silmin, kun tätä palstaa kuuntelee. Oon aivan varma, että yhteen alanuoleen tuohon aikaisempaan viestiini ei jää. Varmasti syynä alanuoliin on just tämä jonka juuri sanoin. 

M30

Vierailija
1831/20727 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli hyvä fiilis, mutta paskaksi muuttui kun tulin tänne palstalle. Eipä ollut yllätys.

Vierailija
1832/20727 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli hyvä fiilis, mutta paskaksi muuttui kun tulin tänne palstalle. Eipä ollut yllätys.

No, oliko koko Vauva pettymys vai tämä ketju, kerrohan.

Vai ootko 'Paskana', niinkuin Sara Siipola🙂

Vierailija
1833/20727 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikki! Täällä on päivä alkanut kissan oksennuksen siivouksella, hyi hitto.

Kohta lähdetään pojan kanssa rattailla kauppareissuun. Meinasin leipoa tänään vielä laskiaispulliakin. Aurinko paistaa ja on jo niin mukavan keväistä ulkona.

Kivaa torstaita jokaiselle!

Vierailija
1834/20727 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moikka kaikki! Täällä on päivä alkanut kissan oksennuksen siivouksella, hyi hitto.

Kohta lähdetään pojan kanssa rattailla kauppareissuun. Meinasin leipoa tänään vielä laskiaispulliakin. Aurinko paistaa ja on jo niin mukavan keväistä ulkona.

Kivaa torstaita jokaiselle!

Olipas valoisa viesti (pl oksennus), Torstaihan on toivoa täynnä😏

N63

Vierailija
1835/20727 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoin palsta, enkä tämä ketju. Eihän tässä ketjussa edes haasteta riitaa niin ei voi tässä pahoittaa mieltä (paitsi alanuolista voisin pahoittaa mieleni.) Ne on ne toiset ketjut. Olisi kiva, jos täällä voisi kypsästi keskustella asioista, mutta ei. Tämä ketju on poikkeus.

Vierailija
1836/20727 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylös nousin tänään 10.30 nukuin hyvin, eikä masentanut kovin. Pahoinvointia ollut pidemmän aikaa. Siskonpojan luo aiotaan kylälle. Pirautin Lidliin onko se auki >lakko, on se auki. 

Vierailija
1837/20727 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoin palsta, enkä tämä ketju. Eihän tässä ketjussa edes haasteta riitaa niin ei voi tässä pahoittaa mieltä (paitsi alanuolista voisin pahoittaa mieleni.) Ne on ne toiset ketjut. Olisi kiva, jos täällä voisi kypsästi keskustella asioista, mutta ei. Tämä ketju on poikkeus.

Huh. Kiitos  niin arvelinkin, mutta kun tähän ketjuun lisäsit kommenttisi, aloin epäröidä.

Tänne kyllä keskustelemaan mahtuu, onneksi säilynyt hyvänmielen ketjuna😏,

No kerrohan, mitä Sinulle kuuluu?

N63

Vierailija
1838/20727 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh. Kiitos  niin arvelinkin, mutta kun tähän ketjuun lisäsit kommenttisi, aloin epäröidä.

Tänne kyllä keskustelemaan mahtuu, onneksi säilynyt hyvänmielen ketjuna😏,

No kerrohan, mitä Sinulle kuuluu?

N63

Väsyä ja töitä. Ruokataukoni on päättymässä ja juuri söin mämmiä evääksi.

Vierailija
1839/20727 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin tänään palkkani nousseen. Katsoin tammikuun palkkaa ja kyllä! Se on noussut satasen. No, on aikakin nousta, kun takapakkia palkan suhteen tuli viime vuonna. Vaikuttaisi siltä, että firma alkaa pikkuhiljaa tehdä voittoa. Eipä tuo halpis mämmi ollut kauhean hyvä lounas, sillä se on saanut hyvin suolen toimimaan. Ainakin vatsa on nyt kunnossa. Kerralla koko loota vatsaan.

Ei tämäkään ketju kauhean kivalta tunnu. Ensimmäiseen kommenttiinikin tuli vain alanuolia. Siis teidänkö mielestä tällä Vauva palstalla on kivat ilmapiirit?! 

Ei ainakaan itselleni ole, kun vähättelyä ja halveeraavaa asennetta saa lähes jokaisessa ketjussa. Näyttää siltä, että M30:kin on hermostunut palstan ilmapiiriin. Ainakin tuo viimeisin kommentti häneltä kuulostaa aika synkältä mielialalta.

Vierailija
1840/20727 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei tämäkään ketju kauhean kivalta tunnu. Ensimmäiseen kommenttiinikin tuli vain alanuolia. Siis teidänkö mielestä tällä Vauva palstalla on kivat ilmapiirit?! 

Ei ainakaan itselleni ole, kun vähättelyä ja halveeraavaa asennetta saa lähes jokaisessa ketjussa. Näyttää siltä, että M30:kin on hermostunut palstan ilmapiiriin. Ainakin tuo viimeisin kommentti häneltä kuulostaa aika synkältä mielialalta."

Minusta tämä ketju on silti oikeasti parhaimmistoa täällä. Pääasiassa hyvää ns kohtelua. Ehkä joskus vuosia sitten saattoi olla muitakin hyviä ketjuja. Toisaalta moni hyvä ketju onkin jo vähän vanhempi. Itselle sellaisia on esim Autetaan löytämään-ketju sekä Mikä kirja kesken nyt-ketju. Niitä tulee vieläkin luettua. Uusia samanlaisia ketjuja ei ole tullut tilalle. Se Traumat ketjukin pilattiin. Oli hyvä lukea muiden elämästä ja vaikeuksista. Sai itsellekin ajatuksia vaikeisiin hetkiin. Sinne ketjuun iski tyyppi tai tyypit jotka alapeukuttavat kaikkien viestit. Saat kymmeniä alapeukkuja hetkessä. 

Itse olen oikeastaan kokenut ihmisten osalta jo niin paljon ikävyyksiä etten oikein reagoi enää mihinkään täällä palstalla. Toki jokin ikävä kommentti voi suututtaa, mutta muuten en välitä. Siinä mielessä suosittelen ettei kukaan tuijottaisi niitä alapeukkuja. Tietysti helppoa kirjoittaa.

Samalla jos mietin tätä palstaa niin onhan tämä minustakin toisaalta mennyt vaan huonompaan. Ennen oli mielenkiintoisempia ketjuja. Sellaisia missä oikeasti oli hyviäkin keskusteluja. Tai jokin mielikuvituksellinen juttu. Keksittiin esim kotonaan sopivia lauseita Tuntemattomasta sotilaasta. En todellakaan kaipaa koronaa, mutta jotain tälläistä ketjua missä voi käyttää mielikuvitusta.

Samoin kaipaan musiikkiaiheisia ketjuja todella paljon. Se levyraati ketjukin voi olla jollekin kiva, mutta kun siinä ei ole edes sellaista musiikkia mitä kuuntelen. Yritin eilen sen jakson parhaan biisin kuunnella ja en vaan pitänyt edes siitä. Miten sitten keskustella biiseistä. Joskus aiemmin täällä oli musiikkiin liittyvää paljon enemmän. Nyt ne vähät ketjut ovat hiljentyneet. Metallibiisien ketjuun ei enää oikein kukaan laita biisejä, eikä biisiraati ketjuunkaan. No ehkäpä moni ajattelee, että kaikki on jo laitettu. Silti tämä musiikki asia meinaa nyt ihan lamaannuttaa minut, kun en voi keskustella musiikista kenenkään kanssa.

Olen silti samaa mieltä, että kyllähän ilmapiiri tuntuu olevan huonompaan päin. Jotenkin hyvin tylsätkin ketjut saavat liikaa huomiota. Sitten innostun esim katsomaan Amazing Racea myöhässä tajuten etten viitsi edes siihen ketjuun enää kirjoittaa. Ja samalla luen tyhmästi ketjua ja sitten tiedän voittajat jo etukäteen. Sekin harmittaa.

Pahoittelen, että kirjoitan paljon. Olen vaan varsinkin nyt hyvin yksinäinen ja vaikka en mikään kovin puhelias olekaan niin kyllähän sitä tahtoisi edes jotain jutella. Ei minusta meinaa nyt olla tähän elämään jossa ei ole edes  ketään juttutoveria. Sen vuoksi kirjoitan paljon ja tähänkin ketjuun. Samalla onhan se eilisen toistoa. Sen vuoksi en tänään viitsi kirjoittaa päivästäni, kun se on sitä ulkoilua yms taas tänäänkin. Itsellä vähän sellainen väsynyt olo. Tylsistynytkin. Toivon silti parempaa mieltä muille. Tämä ketju on kiva, mutta tässäkin tietysti korostuu se, että jokainen kirjoittaa itsestään. Toki muutamat kivasti kommentoivat ja vastaavat muiden viesteihin. Ehkäpä se piristää tätä ketjua. Muutenhan se menee siihen yksinpuheluun. Pahoittelen tätä pitkää viestiä. Olen vaan niin väsynyt siihen, kun en voi edes jutella kenenkään kanssa kunnolla. En mistään mikä minua kiinnostaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi