Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (20534)
Huh huh, kun oon nyt poikki.
Löysä työpäivä tänään oli, kun varsinaiset työt eivät ole siinä pisteessä, että pääsisin niihin käsiksi.
Töiden jälkeen kävin lähikaupassani ja samalla vein pullot kotoani sinne ja sitten alkoi suursiivous kotona. Imurointia, pölyjen ja likojen pyyhkimistä (parveke mukaan lukien), sohvan putsaaminen sisältä ja pintapuolisesti, tavaroiden laittamista paikoilleen, tuulettamista ja kärpästen paskantama ikkuna piti putsata sisältä ja ulkoa. Kolme tuntia meni siivoamiseen.
On nyt raikas koti ja mahtava fiilis päivän saavutuksesta, varsinkin kun tuntuu kropassa väsyttävältä siivouksen jälkeen.
Nyt se olisi leffan aika rentoutuakseni ja sitten nukkumaan. Tätä kämppää ei nyt kukaan uskoisi sinkkumiehen kodiksi.
M30
Vierailija wrote:
Tämä nyt liittyy vain osittain minuun, mutta äidilleni on siis usein vähän kuin jotain sappikohtauksen yms oireita. Asun hänen kanssaan (olen jo aikuinen itsekin) ja en voi olla huomaamatta tätä kaikkea. Asiaa pahentaa se, kun äitini välttää lääkäriin menoa viimeiseen saakka ja kun nyt vihdoin on menossa sinne niin pelkään, ettei hän saa sanottua kunnolla oireistaan ja jos sanoo niin häntä ei oteta todesta. Tätäkin on käynyt yhden toisen asian osalta.
Meillä on myös melko vähän rahaa käyttää ruokaan kuukaudessa. Emme myöskään syö lihaa. Ainoastaan kalaa. Lisäksi kasvikunnan tuotteissa proteiinia, mutta äidilleni ei meinaa enää sopia niistä mikään. Jos jää kaikki pavut, linssit, herneet, soija yms pois niin en oikeasti enää tiedä mistä tekisin meille ruokaa mitä äitikin voisi syödä. Pitäisi olla siis jatkuvasti kalaa ja siinäkin rasvapitoisuus yms vaikuttaa. Olen meillä se yrittää tehdä ruokaa lähes tyhjästä ja pie
No voihan... sulla on kyllä hankala tilanne. Löytyisiköhän apuja ravintoterapeutilta? Luulisin ihan terveyskeskuksesta löytyvän semmoisen. Tärkeintä on tietysti saada lääkärin kommentti asiaan. Muistan, kun oma äitini ikääntyi. Sairauksia oli monia ja loppuaikana ei enää ruoka maistunut. Hän joskus sanoikin: Onko pakko syödä kun mikään ei maistu miltään? No. Sepä se. Yksin ollessaan eli varmaan kahvilla ja pullalla. Yritettiin sit vuorotella sisarusten kanssa ruokaseurana...
Tsemppiä sulle
N62
eii niin hyvää kun eilen...eilen mulla oli auto käytössä niin ajelin asioilla. tänään menee päivä kotona..tylsää mutta kirjoittelen tänne. 686
Tänään tuli kanssa siivottua kolme tuntia työpäivän jälkeen. Menin vaatekaappini läpi. Rikkinäiset roskiin, vaatteet joita en käytä kierrätykseen ja loput takaisin kaappiin kaapin puhdistuksen jälkeen. Tuli myös pestyä petivaatteita. Tähän siivomiseen jää melkein koukkuun.
Yllättävän hyvin olen saanut viimeöinä nukuttua, että se varmaan selittää miksi jaksan toimia työpäivän jälkeen. On jäänyt näiden tekemisten ansiosta kännyn näprääminen vähemmälle.
Taitaa jo olla frisbeet tältä vuodelta heitelty. Sen verran kylmää, märkää ja pimeää on. Katsoin jo yhden elokuvan myös tänään ja kohta katson toisen elokuvan.
M30
Herätessä maa valkoinen, onneksi on ralvirenkaat alla.
Torstai on toivoa täynnä
Näillä tunnelmilla
N62
Vierailija wrote:
Herätessä maa valkoinen, onneksi on ralvirenkaat alla.
Torstai on toivoa täynnä
Näillä tunnelmilla
N62
Täällä on vielä hyvin syksyistä, sillä ei ole satanut lunta.
Mä heräsin jo tänään klo. 3.00 ja enpä ole ottanut torkkujakaan työpäivän jälkeen. Kauhean väsynyt päivä tänään on ollut. Ihan tajuton pimeää oli aamulla kun lähdin kotoa töihin ennen seitsemää. Lumi voisi tehdä terää, sillä se vähän tuo valoa.
Ennen kuin aloitin tänään työpäivää niin katsoin yhden elokuvan nimeltä Jafarin paluu ja työpäivän jälkeen katson nyt netflixistä Captain Lazerhawk: a blood dragon remix -sarjaa ja kohta voisi katsoa korealaista kauhua dvd:ltä Pahan yhteys nimeltään.
Näköjään mä aloitinkin aktiivisempaa elokuvien katselua näin kaamosaikaan.
M30
Join kaksi pitkää baarissa ja muutaman tölkin kotona. Juhlistan perjantaita.
Entäs muut?
Ihan hyvää, juon kaakaota ja vauva potkii mahassa. Ihanaa kun viikonloppu alkoi
N 25
Tämä perjantai on juhlaa täälläkin, sillä olin Anna Erikssonin konsertissa (Tikaritaivas). Se oli mahtava konsertti. Varmana Suomen paras naisartisti.
Töissäkin olin tänään ja kävin syömässä ja kaupoilla töiden jälkeen ja illalla oli tuo konsertti, että on sitä ohjelmaa ollut tänäkin päivänä. Voisi sitä katsoa jonkun elokuvankin tänään ennen nukkumista, sillä onhan PERJANTAI.
M30
Vierailija wrote:
Tämä perjantai on juhlaa täälläkin, sillä olin Anna Erikssonin konsertissa (Tikaritaivas). Se oli mahtava konsertti. Varmana Suomen paras naisartisti.
Töissäkin olin tänään ja kävin syömässä ja kaupoilla töiden jälkeen ja illalla oli tuo konsertti, että on sitä ohjelmaa ollut tänäkin päivänä. Voisi sitä katsoa jonkun elokuvankin tänään ennen nukkumista, sillä onhan PERJANTAI.
M30
Just mietin joku päivä, kun Anna lauloi radiossa, et vieläköhän keikkailee. Tykkään kans hänen lauluistaan. On kai osittain siirtynyt elokuvapuolelle. Ootko nähny hänen leffojaan?
N62
Upea ilma, kirkas auringonpaiste ja kuura maassa. Linnut lentelee talipötkön kimpussa😶🌫️
Vierailija wrote:
Ihan hyvää, juon kaakaota ja vauva potkii mahassa. Ihanaa kun viikonloppu alkoi
N 25
Söpöä. Onko vielä pitkästi odotusta jäljellä🌻
N62
Huonoa. Eihän siitä jutusta mitään tullut :( olisi pitänyt luottaa vaistoon.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
M30
Just mietin joku päivä, kun Anna lauloi radiossa, et vieläköhän keikkailee. Tykkään kans hänen lauluistaan. On kai osittain siirtynyt elokuvapuolelle. Ootko nähny hänen leffojaan?
N62
Upea ilma, kirkas auringonpaiste ja kuura maassa. Linnut lentelee talipötkön kimpussa😶🌫️
Upean näköistä ulkona ja lintuja lentelee ihan ikkunoitteni edestä varmaan kärpäsiä pyydystäen.
En ole nähnyt hänen elokuviaan, mutta kiinnostaisi nähdä M ja W elokuvat. Tulisipa Yle areenaan tai Netflixiin ne elokuvat.
Anna Eriksson sanoi konserttinsa aikana, että aikoo tehdä uutta musiikkiakin tulevaisuudessa. Hän ei ole kovin tuttu itselleni, mutta jotain tosi kiehtovaa hänessä on. Vain suurimmat kappaleet tiedän häneltä.
Hän esitti konsertissa biisinsä uusilla sovituksilla ja monipuolisesti käytti ääntään, että oli herkkää, kovaa ja raspia äänessä. Häntä jos kuta voi sanoa musiikin ammattilaiseksi.
M30
Toiset viettävät mukavaa viikonloppua, mutta minäpäs saavuin töihin. Niin kiirettä on, että pomo pyysi tekemään viikonlopuksi töitä. Mahdan vasta iltamyöhäsellä päästä himaan. Nyt kolmelta aloittelen ja ajattelin rennon mukavasti tehdä töitä.
M30
Huh huh, taas kerran!
Kymmeneksi tulin töihin ja nyt pääsen töistä, kun työt tuli tehtyä. Pyhitetty ei ole tämä sunnuntai. Ei oikein yhtään vapaata tänä päivänä. Nyt alan lähteä töistä ja sitten kotiin nukkumaan. Tässä on ihan poikki ja päähän ja silmiin sattuu. Huomenna taas aikaseen töihin eli klo. 7.00:ksi.
Kai teillä muilla on mennyt mukavammin päivä?
M30
Tänään on ollut hyvin ristiriitaiset tunnelmat. Pitäisi tehdä suuria päätöksiä esim asumisen ja asuntojen kanssa. Maksan nyt korkeaa vuokraa ja olisi kiva saada oma talo. Rahat ei vaan riitä ja joutuisin ottamaan lainaa johonkin vanhaan mökkiin jos edes saisin sitäkään summaa kasaan. Tämä on riski, kun voi tulla remontin tarvetta. Muuten en silti varmaan enää koskaan voi saada omaa kotia. Se ajatus on surullinen. Joku tykkää asua vuokralla. Itse taas asuisin omassa mielelläni.
Elämä ei sillä tavalla ole mitenkään kunnossa. Kaikki asumisesta lähtien on auki. Voin jatkaa näin, mutta vuokra syö kaikki rahani. Sitten saan laskea mitä voin enää syödä. Tämä on vähän väärin. Olen myös itse todella yksinäinen. Olisi mukavaa keskustella jonkun kanssa asioista. Nyt kaikki vaan jää minun varaani. Joku voisi osata neuvoa. Elämäni ei ole hyvää ja vaikka yritän tyytyä vähään niin se vaan enää oikein kanna. Elämässäni ollut myös paljon ikävää aikaa. Väsynyt olen ja mietin vaan kuinka edes joku asia viimein onnistuisi. Joku jaksaa elämäänsä. Ehkä hänellä on hyvä pohja mistä ponnistaa. Minulla ei ole. Ei ole enää oikein toivoakaan. Näihin ajatuksiin.
Vierailija wrote:
Tänään on ollut hyvin ristiriitaiset tunnelmat. Pitäisi tehdä suuria päätöksiä esim asumisen ja asuntojen kanssa. Maksan nyt korkeaa vuokraa ja olisi kiva saada oma talo. Rahat ei vaan riitä ja joutuisin ottamaan lainaa johonkin vanhaan mökkiin jos edes saisin sitäkään summaa kasaan. Tämä on riski, kun voi tulla remontin tarvetta. Muuten en silti varmaan enää koskaan voi saada omaa kotia. Se ajatus on surullinen. Joku tykkää asua vuokralla. Itse taas asuisin omassa mielelläni.
Elämä ei sillä tavalla ole mitenkään kunnossa. Kaikki asumisesta lähtien on auki. Voin jatkaa näin, mutta vuokra syö kaikki rahani. Sitten saan laskea mitä voin enää syödä. Tämä on vähän väärin. Olen myös itse todella yksinäinen. Olisi mukavaa keskustella jonkun kanssa asioista. Nyt kaikki vaan jää minun varaani. Joku voisi osata neuvoa. Elämäni ei ole hyvää ja vaikka yritän tyytyä vähään niin se vaan enää oikein kanna. Elämässäni ollut myös
Sulla on isoja asioita meneillään, toivottavasti auttoi, kun sait purkaa tänne. Talous on monilla tiukilla näinä aikoina ja armas(?) hallituksemme kurjistaa lisää. Ottaa niiltä, kellä ei ole. Olen niin vihainen monen pienituloisen/työttömän/lapsiperheen puolesta. Eikä se ketään lohduta, että muillakin on vaikeaa, jos joutuu valitsemaan ostaako leipää vai lääkkeitä!!!
Voimia sinulle, toivotaan valoisampaa syksyä
N62
tää viikko lomautettuna, taidan katsella rästiin jääneitä leffoja netflixistä
Mä oon koko päivän ollut väsynyt ja vielä työpäivän jälkeen kävin elokuvissa katsomassa 3h 20min kestävän Killers of the Flower Moon leffan.
M30
Tämä nyt liittyy vain osittain minuun, mutta äidilleni on siis usein vähän kuin jotain sappikohtauksen yms oireita. Asun hänen kanssaan (olen jo aikuinen itsekin) ja en voi olla huomaamatta tätä kaikkea. Asiaa pahentaa se, kun äitini välttää lääkäriin menoa viimeiseen saakka ja kun nyt vihdoin on menossa sinne niin pelkään, ettei hän saa sanottua kunnolla oireistaan ja jos sanoo niin häntä ei oteta todesta. Tätäkin on käynyt yhden toisen asian osalta.
Meillä on myös melko vähän rahaa käyttää ruokaan kuukaudessa. Emme myöskään syö lihaa. Ainoastaan kalaa. Lisäksi kasvikunnan tuotteissa proteiinia, mutta äidilleni ei meinaa enää sopia niistä mikään. Jos jää kaikki pavut, linssit, herneet, soija yms pois niin en oikeasti enää tiedä mistä tekisin meille ruokaa mitä äitikin voisi syödä. Pitäisi olla siis jatkuvasti kalaa ja siinäkin rasvapitoisuus yms vaikuttaa. Olen meillä se yrittää tehdä ruokaa lähes tyhjästä ja pienin kuluin. Nyt tämä ei vaan toimi enää.
Ymmärrän myös sen, että äitini on se kärsijä tässä enkä minä, mutta oikeasti alan väsyä tähän ruoka ongelmaan meillä. Pelkään myös sitä, että käy niin kuin eilen ja kaalilaatikko aiheutti nämä oireet. En tahdo tahallani tarjota sopimatonta ruokaa. Alan vaan väsyä viimein tähän kaikkeen. En tiedä enää mitä ruokaa laittaa ja äitini vielä melko nirso. Ei oikein syö perunaakaan enää. Jatkuvasti ei viitsisi mitään makaroniakaan syödä. Ja mitä senkin joukkoon sitten laittaisi. Itselleni käy melkein mikä vaan. En vaan tällä budjetilla enää meinaa pärjätä ruoka-asioihin liittyen. Pitäisi vieläkin kiristää. En myöskään ole mikään hyvä kokki. Teen ihan ok ruokaa, mutta ei mitään suurta taitoa ja edes kiinnostusta niin paljon tähän kaikkeen. Äitini taas ei oikeastaan omaa mitään mielenkiintoa senkään vertaa ruoanlaittoon. Ei hänen varaansa voi jättää mitään.
Ehkä, kun viimein väsyn täysin niin alan ostaa hänelle jotain kalliita valmisruokia ja syön sitten itse vaatimattomammin. Alkaa vaan olla nyt liian vaikeaa näiden juttujen kanssa. Pahoittelen myös valitusta. Tilanne on vaan jatkunut jo pitkään. Arvostan ehkä nykyisin ihmistä joka menee nopeasti lääkäriin. Hän antaa sillä kaikella mielen rauhaa muillekin. Nyt asiat ihan auki ja se kaikki kuormittaa minuakin.