Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen on jääräpää?

Vierailija
09.10.2022 |

Minua pari lähimpää ihmistä välillä sanovat, että olet jääräpää. Lähimmät ihmiset minut tuntevat, joten varmasti siinä on perää.

Olen luonteeltani introvertti, asun yksin, olen hiljainen ja tyytyväinen luonne, rauhallinen ja vähän flegmaattinen jopa. Kuitenkin ystävällinen kaikille ja liiankin kiltti toisinaan, työkaverit välillä nimittävät, kun en mistään suutu koskaan.

Kuitenkin kuvaillaan myös sitten jääräpääksi. Millainen on tuntemasi jääräpää?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepäinen idiootti. Kun on jotain päättänyt niin ei voi joustaa millään perusteella. Tekee typeriä valintoja eikä niin millään voi perustella miksi tekee mitä tekee. Tyyliin ostaa aina halvimman puhelinliittymän ja sitten ketjuttaa soitonsiirrot että säästää sentin tai kaksi. Tai ei suostu lähte

mään sukujuhliin edes tunniksi pelkästä periaatteesta ilman aiempia riitoja tai kireitä välejä mutta käytöksellään aiheuttaa niitä.

Jääräpään kuvaus minulle: Ehdottomuus ja se ettei perustele päätöksiään millään muulla kuin itsekkyydellä. Eikä jousta mikään laajemman hyödyn nimissä.

Vierailija
2/20 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääräpää on sellainen joka ei voi muuttaa mieltään vaikka faktat todistaa toisin. Helkkarin rasittavia tyyppejä jotka yleensä vielä luulevat tietävänsä kaikesta kaiken.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä esimerkki on Miina Äkkijyrkkä. Jäärien jääräpää.

Vierailija
4/20 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääräpää pitää kannastaan/mielipiteestään kiinni kynsin hampain, ei jousta tai tee kompromisseja. Esimerkiksi mielummin jää yksin kotiin ihan periaatteesta, kun osallistuu jonkun muun ehdottamaan aktiviteettiin.

Vierailija
5/20 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen on niin kuin peppureikäpää.

Vierailija
6/20 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alun perin sana tarkoittaa kuohitsematonta pässiä. Sellainen on usein aika hankala, puskee ja temppuilee, ei tottele vaikka kannattaisi. Jääräpäällä ihmisellä kuvataan olevan samanlainen ajatuksenjuoksu kuin jäärällä.

Vierailija
7/20 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääräpäinen on sellainen joka inttää ja inttää kantaansa vaikka muut esittäisivät faktoja ettei asia ole niin. Esim on tutkittu fakta että kipulääkkeet lievittää kipua, jääräpää väittää muuta eikä suostu ottamaan kipulääkettä päänsärkyyn koska se ei hänen mielestä auta vaikkei ole koskaan kokeillutkaan, hän kärsii mielummin kuin muuttaa kantaansa ja kokeilee. Tai saattaa kokeilla jos kukaan ei huomaa, mutta ei myönnä että on edes kokeillut tai varsinkaan sitä että kipulääke auttoi, vaan pysyy siinä kannassa ettei niitä kannata syödä ja etteivät ne auta kuitenkaan ovat vaan pahasta kropalle. Ihan sama mitä muuta 10 ihmistä ympärillä sanoo.

Minulla juuri tällainen äiti joka mieluummin rypee kaiken maailman kolotuksissa ja vaivoissa kun tekisi yhtään mitään niitä loiventavaa tai vaikka kokonaan poistavaa vaikka kuka yrittää kertoa mitä kannattaisi tehdä. Ei siis suostu auttamaan itseään. Ihan kaikki mitä muut ehdottaa on jyrkkä EI. Moni muukin asia hänen kanssaan on jankuttamista juupas eipäs juupas eipäs, kuin pikkulapsen ja hän sanoo AINA viimeisen sanan. Ihan hemmetin rasittavaa.

Vierailija
8/20 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni aloittaja on vaan nurkassa oman itsensä kanssa. Jääräpäällä on tahtoa ja halua ainakin johonkin.

Vierailija
9/20 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkkuni on jääräpää.

Pitää kannastaan lkinni, eikä muuta sitä.

Jos itse jo ymmärtää, että on väärässä, suurin myönnytys on "ei sitä tiedä".

Vierailija
10/20 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

jääräpää menee harmaan kallion lävitse hyvä ominaisuus

Vierailija
11/20 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No appiukkoni on jäärä. Valittaa kyllä että kolottaa ja sattuu, meitä on porukkaa kylässä, niin silti appi käy kolaamassa vaikkei pysty ja tarjoamme apua kolaamiseen. No kolatkoot jäärä ja valittaa kun ei pysty ja sattuu, kun ei auta vaikka sanot että istu ja me kolaamme kyllä. 

Vierailija
12/20 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Airon kirjoitti:

Hyvä esimerkki on Miina Äkkijyrkkä. Jäärien jääräpää.

Miina on Asperger. He ovat usein äärimmäisen itsepäisiä.

Vierailija
13/20 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääräpää väittää mielipidettä faktaksi. Omaa todella kapean katsantokannan, eikä ole ikinä valmis sitä muuttamaan. Vaikka itse kärsii siitä eniten.

Vierailija
14/20 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsepäinen idiootti. Kun on jotain päättänyt niin ei voi joustaa millään perusteella. Tekee typeriä valintoja eikä niin millään voi perustella miksi tekee mitä tekee. Tyyliin ostaa aina halvimman puhelinliittymän ja sitten ketjuttaa soitonsiirrot että säästää sentin tai kaksi. Tai ei suostu lähte

mään sukujuhliin edes tunniksi pelkästä periaatteesta ilman aiempia riitoja tai kireitä välejä mutta käytöksellään aiheuttaa niitä.

Jääräpään kuvaus minulle: Ehdottomuus ja se ettei perustele päätöksiään millään muulla kuin itsekkyydellä. Eikä jousta mikään laajemman hyödyn nimissä.

Mä oon aikuinen ihminen. Saan elää kuten tykkään. Mua pikemminkin naurattaa tämä vainoaminen. Koitetaan saada parille elämässään epäonnistuneelle luuserille pesää,synnyttäjä ja henkilökohtainen avustaja. 

Vierailija
15/20 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsepäinen ei ole jääräpää. Itsepäinen ymmärtää faktojen jälkeen, että voi muuttaa mielipiteensä. Jääräpää ei muuta mieltään ennen kuin toisin todistetaan. Tiedän tämän kokemuksesta. Esim kerroin että katto vuotaa, vastaus ei voi vuotaa. Tähän sitten tule katsomaan vettä valuu solkenaan katossa olevassa reijästä. Mihin sitten vastaus miksi en ole kertonut aiemmina asiasta. Miten olisin voinut kertoa, kun vasta itse sen ensimmäisen kerran näin. Näitä juttuja on tuhansia muita. Rakennusmestari sanoi, että taloon tulee hoitaa tuuletus toisella tavalla mitä jäärän mielestä oli ihan väärin. No, ilman näitä muutoksia ilma ei vaihdu mihinkään....

Vierailija
16/20 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edesmennyt isäni oli jääräpää. Jos hän oli jotain mieltä, niin kymmenen tieteellistä tutkimustakaan ei saanut hänen mieltään vaihtumaan. Hän ei edes sanonut, että miettii asiaa. Koskaan en kuullut hänen sanoneen, että  voisi olla väärässä. 

Vierailija
17/20 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallituksen ministereistä löytyy aika kattava läpileikkaus.

Vierailija
18/20 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on ihka elävä esimerkkitapaus jääräpäästä 

https://www.eduskunta.fi/FI/kansanedustajat/Sivut/947.aspx

Vierailija
19/20 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei piittaa muiden varoituksista, vaan pitää oman päänsä asioissa. 

Vierailija
20/20 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jääräpää on sellainen joka ei voi muuttaa mieltään vaikka faktat todistaa toisin. Helkkarin rasittavia tyyppejä jotka yleensä vielä luulevat tietävänsä kaikesta kaiken.

Isäukko oli tällainen. Lisätään vielä että mainitsi usein olevansa viisas mies. 

No ei ollut viisas mies. Oli köyhä ja yleensä työtön. Jotain hanttihommia välillä. Laittoi kaiken myyntiin metsät ja maat. Sanoi tekevänsä bisneksiä, vaikka oikeasti hävisi ja hävitti loputkin omaisuutensa syömävelaksi. Koulutus kansakoulu 60 luvulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän