Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykyään jokaisen ex on narsisti.

Vierailija
09.10.2022 |

Ex-narsisti oli manipuloiva.
Narsistiexä.
Mun ex oli narsisti!

Näihin lauseisiin törmää niin usein AV:lla. Jokaisen ex on narsisti.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi existäni on ja lisäksi suvussani esiintyy narsismia. Myös yksi ystäväni on narsisti. Onhan tuo aika yleistä. Niiden kanssa pärjää, kun ymmärtää mistä on kyse. Vaikeinta on olla lapsi, jota narsisti manipuloi, sellaisesta on vaikea selvitä ihan ilman traumoja. Aikuinen kyllä pärjää.

Oletko ihan itse tehnyt diagnoosit vai löytyykö tähän jotain oikeaakin faktaa?

Vierailija
22/57 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on jokunen suhde takana. Yksi ja viimeisin oli narsistinen. Siitä suhteesta en ole toipunut, se on vaatinut terapiaa, lukemista, oman minuuden uudelleen etsimistä ja vatvomista. Muista suhteista olen selvinnyt normaalilla sydänsurulla. Ehkäpä siksi narsisti-ex korostuu, kun existä puhutaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on jokunen suhde takana. Yksi ja viimeisin oli narsistinen. Siitä suhteesta en ole toipunut, se on vaatinut terapiaa, lukemista, oman minuuden uudelleen etsimistä ja vatvomista. Muista suhteista olen selvinnyt normaalilla sydänsurulla. Ehkäpä siksi narsisti-ex korostuu, kun existä puhutaan.

Näin juuri. Narsistisesta suhteesta eroaminen on vaikeampaa. Siihen sekoittuu se, että on täysin hukassa itsensä kanssa, kun ei enää tunnista omia tunteita eikä tarpeitaan, ei välttämättä osaa kuunnella omaa sisintään, ja siksi ei osaa tehdä päätöksiä. Ja sitten kaikkeen sekoittuu paradoksaalisesti suru parisuhteen loppumisesta ja syyllisyys, ettei riittänyt. Ja häpeä, kun on noin niin sekaisin. Ja vielä jos eksän kanssa on yhteisiä lapsia, niin eksä pystyy ylläpitämään vuosia tätä kaaosta.

Vierailija
24/57 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyaikaisessa kilpailuyhteiskunnassa itsekkyys on pinnalla, ja vastaavasti tietty yhteisöllisyys, sekä yhteisen edun vaaliminen ja talkoohenki katoavaa kansanperinnettä. Valitettavan usealla tuo oman edun tavoittelu ja itsensä ylentäminen menee täysin överiksi. Jos ihmiset itse ymmärtäisivät omissa käyttäytymismalleissaan olevan jotain pielessä ja hakisivat apua, niin diagnooseja olisi varmasti aika monella. Ikävä kyllä, itsetutkiskelun sijaan helpompi vaihtoehto on syyllistää koko muu maailma omista virheistä.

Vierailija
25/57 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset käyttää termejä väärin. Kaikki ilkeät on narsisteja, kaikki vilkkaat on ADHDitä, ja kaikki jännitys on ahdistusta.

Tätä palstaa kun lukee, saa sen kuvan, että Suomessa on aivan valtava määrä juuri narsisteja. Vähintäin joka toinen on narsisti, loput ovat sitten ADHD ja biopolaari ym. mt-sairaita. Kulta-ajat terapeuteille, psykiatreille

ja muille experteille: rahaa tulee ikkunoista ja ovista. Myös syöminen on aivan valtava ongelma, siihen tarvitaan "laillistetun ravintoterapeutin" lausuntoja päivittäin ja pitkiä palstakeskusteluja, jotka päättyvät naurettaviin ilkeyksiin, vegaanien hehkutuksiin ja sekasyöjien puolustautumiseen. Muiden maiden ruokakulttuurin hirveään haukkumiseen tai ylistykseen. 

Vierailija
26/57 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiöpsykologit tuntuu olevan todella päteviä tekemään diagnooseja, vaikka ei ole helppoa edes psykiatrille tehdä narsisti diagnoosia. Moni jonka ex on heidän mielestä narsisti, kertovat "oireet" niin että vaikuttaa enemmän siltä että kertoja itse on narsisti, koska puhuvat niin, että minä ja minun mielipide ja minä ja minun suunnitelmat jne. Eli kun eivät saaneet aina tahtoaan läpi ex onkin narsisti.

Vierailija
27/57 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliskohan syy "exän narskuuteen" se, että narskut on kovia projektoimaan.

Vierailija
28/57 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex on aina narsisti kun ei ole suostunut kynnysmattona olemiseen vaan sillä on ollut omia mielipiteitä

No mulla kyllä ex oli juurikin se kynnysmatto. Aina odotti muiden tekevän päätökset, itse ei osannut miettiä asioita ja miettä mitkä olisivat niitä omia mielipiteitä. Että oli kyllä aika tympeää tällainenkin elämä ja tämä olikin yksi syistä miksi lähdin.

Vierailija
29/57 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi existäni on ja lisäksi suvussani esiintyy narsismia. Myös yksi ystäväni on narsisti. Onhan tuo aika yleistä. Niiden kanssa pärjää, kun ymmärtää mistä on kyse. Vaikeinta on olla lapsi, jota narsisti manipuloi, sellaisesta on vaikea selvitä ihan ilman traumoja. Aikuinen kyllä pärjää.

Oletko ihan itse tehnyt diagnoosit vai löytyykö tähän jotain oikeaakin faktaa?

Jos tietäisit kaiken mitä minä tiedän näistä tuntemistani ihmisistä, niin olisit samaa mieltä. Manipuloivat esimerkiksi lapsiaan niin että lapset sairastuvat henkisesti. Ei näitä pysty netissä sillä tavalla selittämään että ulkopuolinen uskoisi. Jos kertoisin jonkun yhden asian, esimerkiksi hoitaja joka ehdotti että voin armomurhata isäni insuliinilla (tapahtui oikeasti) niin siitä voisi vielä nettitarinan perusteella olla montaa mieltä, mutta kun näitä tällaisia juttuja on seurannut useiden vuosien ajan niin kyllä se itselle selkiytyy mistä on kyse.

Tiedän kyllä että tällä palstalla narsisti sana on kärsinyt vähän inflaation, mutta kyllä narsisteja on ihan oikeasti paljon.

Vierailija
30/57 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keittiöpsykologit tuntuu olevan todella päteviä tekemään diagnooseja, vaikka ei ole helppoa edes psykiatrille tehdä narsisti diagnoosia. Moni jonka ex on heidän mielestä narsisti, kertovat "oireet" niin että vaikuttaa enemmän siltä että kertoja itse on narsisti, koska puhuvat niin, että minä ja minun mielipide ja minä ja minun suunnitelmat jne. Eli kun eivät saaneet aina tahtoaan läpi ex onkin narsisti.

En ole koskaan kuullut, että kukaan syyttää sellaista ekaää narsistiksi, joka on pitänyt oman mielipiteensä. Olen kuullut vain tapauksista, että narsistiksi syytetään ilkeitä ihmisiä.

Vai onko kyse ihmisistä, jotka pitävät oman mielipiteensä ja samalla haukkuvat vastapuolen maanrakoon?

Vierailija
31/57 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset uskovat olevansa asiantuntijoita. Se on omituista.

Uskonnossa on pappi/saarnaaja ja tämän kaitsettavat. Mutta mielen asioissa ajatellaan, että jokainen meistä on psykologi tai psykiatri. Monet uskovat olevansa myös lääkäreitä, historioitsijoita, ym.

Jokainen ikään kuin selittää asian mielestään oikein. Kun taas uskonnossa pappi tietää parhaiten. Väärässä olon ja oman tietämättömyyden myöntäminen ja muistaminen on entisaikoja vaikeampaa.

Vierailija
32/57 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut 6 exää joista yksi on narsisti.

Tuolla narsisti-exällä on 30 exää joilla kaikilla on narsisti-exä.

Mietipä sitä.

Miksi narsisteilla käy niin hyvä flaksi, kun naiset ei valitse miestä ulkonäön, vaan kivan luonteen perusteella, kuten palstamammat opettavat?

Vierailija
33/57 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietipä sitä.

Miksi narsisteilla käy niin hyvä flaksi, kun naiset ei valitse miestä ulkonäön, vaan kivan luonteen perusteella, kuten palstamammat opettavat?

Koska narsisti juuri on tosi kivan oloinen ensin? Ja kyse on aina existä, eli miten hyvä se flaksi nyt sitten oikeasti on. Tuntemillani narsisteilla on useita eroja takana.

Vierailija
34/57 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietipä sitä.

Aidolla narskulla ei ole omaa persoonaa, vaan hän mukauttaa itsensä kohteen mukaan. Siksi häneen langetaan, koska hän on niin kivan luontoinen.

Vierailija
35/57 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietipä sitä.

Aidolla narskulla ei ole omaa persoonaa, vaan hän mukauttaa itsensä kohteen mukaan. Siksi häneen langetaan, koska hän on niin kivan luontoinen.

Jep. Muut sivulliset huomaavat hänessä outouksia, mutta kohde ei.

Vierailija
36/57 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan itse sanoisi näin eksistäni.

Minulla on ollut yksi psykopaatti ja kaksi narsistia exää. Narsistit olivat aivan kopioita toisistaan. Molemmat narsistit päättivät suhteen täsmälleen samoin sanoin 'en tule toimeen sun kanssa' eli en alistunut heidän hyväksikäyttöön, pompotteluun ja näin sen valehtelun yms paskan läpi.

Vierailija
37/57 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten mukaan kyllä. Näin on. Siksi kukaan ei ota niiden kitinöitä vakavasti enää.

Vierailija
38/57 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija kirjoitti:

Mietipä sitä.

Rakkauspommitsu on jotain sellaista mihin vain narsisti alistuu saadakseen uhrin koukkuun. Keittiöpsykologit tunnistavat narsisti helpommin, koska ovat eläneet ja asuneet narsistien kanssa, terapeutit/ ammattilaiset eivät ja narsistin tunnistaminen j(ja tunnustaminen) vaatii aikaa myös suhteessa.

Vierailija
39/57 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kummitäti diagnosoitu narsisti , hänen kaikki sisaruksensa oli samantyyppisiä muttei diagnoosia saaneet kun ei menneet lääkäriin. Aivan sekopäistä porukkaa , kuin pikkulapsia tunteiden tasolla. Onneksi pääsin nuorena pois.

Vierailija
40/57 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisteja on paljon eli itserakkaita ihmisiä ja sitten on se projisointi. Ei tarvita muuta oppiläksyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän