Kysy mitä vain ex-koulukiusaajalta
Olen tavallinen töissäkäyvä 40v nainen. Kysy jotain. Olin aikoinaan koulukiusaaja.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Koetko tai koitko itsesi paremmaksi kuin muut?
En. Ja en kokenut. Koin itseni huonoksi ja minulla oli ulkonäköpaineita mm. aknen vuoksi, jota peitin niihin aikoihin peitevoiteella. En ole ikinä kokenut itseäni paremmaksi kuin muut.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tiedostatko mikä sai sinut kiusaamaan?
Itse en kokenut kiusaamista enkä kiusannut mutta olin se kiusaajan kaveri ja hiljainen hyväksyjä ja se hävettää, en ole aikuisena enää tekemisissä hänen kanssaan. Tiedostan itsestäni etten puuttunut epävarmuuttani, koska pelkäsin joutuvani sitten itse kohteeksi.
Itse en ymmärtänyt silloin, enkä ymmärrä vieläkään miksi joku jaksaa tuhlata aikaa ja energiaa aiheuttamalla toiselle ihmisille tarkoituksella ahdistusta.
Huonot kotiolosuhteet ja se, etten ollut suosittu.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedostatko mikä sai sinut kiusaamaan?
Itse en kokenut kiusaamista enkä kiusannut mutta olin se kiusaajan kaveri ja hiljainen hyväksyjä ja se hävettää, en ole aikuisena enää tekemisissä hänen kanssaan. Tiedostan itsestäni etten puuttunut epävarmuuttani, koska pelkäsin joutuvani sitten itse kohteeksi.
Itse en ymmärtänyt silloin, enkä ymmärrä vieläkään miksi joku jaksaa tuhlata aikaa ja energiaa aiheuttamalla toiselle ihmisille tarkoituksella ahdistusta.
Huonot kotiolosuhteet ja se, etten ollut suosittu.
Ap
Käsitätkö, että uhreillasi on hyvin voinut olla samanlainen tilanne kotona? Itselläni oli vastaavat perheolot plus kouluhelvetti siihen päälle.
Minua ei ole ikinä kiusattu. Ala-asteella ehkä syrjitty/jätetty ulkopuolelle porukoista, mutta sitä oli niin vähän ettei kyllä voi vielä kiusaamiseksi kutsua. Olen ammatiltani museonjohtaja. Ja ei, en todellakaaan ole työpaikkakiusaaja. (Työkaverini eivät edes tiedä kiusaajataustastani).
Ap