Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pipelle-näytteen jälkivuoto

Vierailija
08.10.2022 |

Miten teillä muilla on ollut? Minulla otettiin keskiviikkona pipelle-näyte. Ensimmäisenä iltana tuli runsaasti punaista vuotoa. Sen jälkeen on tullut vähäistä ruskeaa vuotoa. Kuuluukohan asiaan? Alavatsaa myös nipistelee, mutta en tiedä johtuuko se primolut-lääkityksestä.
En tiedä milloin saan gynen kiinni

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut juuri mitään jälkioireita. Otin kyllä maksimit kipuläkkeet etu- ja takakäteen. Ilman niitä olisi jotain voinut tuntuakin.

Vierailija
2/14 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On normaalia. Jos pahanhajuinen vuoto tai kuume niin lääkäriin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei valtoimenaan verta tule ja olo normaali muuten niin kaikki ok. Kohdunsuu voi olla sen verran ahdas että vähän raapaisee ja siitä se veri tulee.

Vierailija
4/14 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti olet tosi laiha mallinmitoissa oleva syömishäiriöinen. näitä naisia ei täällä haukuta

Vierailija
5/14 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu asiaan. Hyvä, että on jo laantumaan päin. Etkö muka saanut hoito-ohjeita mukaan? Googlettamalla löydät. Tosiaan jos kuumetta tulee, kiireesti yhteyttä lääkäriin.

Vierailija
6/14 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuluu asiaan. Hyvä, että on jo laantumaan päin. Etkö muka saanut hoito-ohjeita mukaan? Googlettamalla löydät. Tosiaan jos kuumetta tulee, kiireesti yhteyttä lääkäriin.

En saanut lääkäriltä mitään ohjeita

Ap

Vierailija
7/14 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, teidän, mutta etsin tästä tietoa äsken itselleni...

Minulta se otettiin tiistaina ja vieläkin on vuotoa sekä alavatsakipuja. Vuoto on tosin koko ajan (ensimmäistä päivää lukuunottamatta) ollut niukkaa. Ensimmäisenä päivänä se oli mustanruskeaa, toisesta päivästä eteenpäin rusehtavaa. Gyne sanoi, että ei kannata huolestua jos vuoto näyttää kummalliselta etenkin  ensimmäisen päivän aikana (tehtiin samalla keittosuolaruiskutus). alavatsakipuja voi olla, etenkin minulla, kun kohtu oli muutenkin ärtynyt ja kivulias, niin se saattaa sitten ärtyä supiselmaan, niinkuin  sitten kävikin.   Jos nousee kuume tai kivut pahenevat tai vuoto alkaa haista, niin sitten yhteys takaisin.

Harmi etten tajunnut kysyä gyneltä, että kuinka monta päivää sitä vuotoa voi tulla, alkaa ärsyttämään, jos vuotaa sitten seuraaviin kuukautisiin asti.

Saa nähdä sitten vaikuttaako tämä tutkimus jotenkin sitten seuraaviin kuukautiisiin. Sitäkään en tajunnut gyneltä kysyä.

Vierailija
8/14 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaan itselleni. kesti vuoto viikon ja heti sen jälkeen alkoi tietenkin sitten kuukautiset - ettei vaan pääse liian helpolla. Nykyisellään kestää 7 päivää menkat.

Vierailija
9/14 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisenä päivänä tuli jonkin verran ruskeaa vuotoa, jonka seassa oli mustia pisteitä (hoitaja sanoi, että vuoto voi sitten olla kaikenlaista outoa, että jos ei ala haista tai kuume ei nouse, niin ei tarvi olla huolissaan), viitenä seuraavana päivänä samanlaista vuotoa, mutta vähemmän. 7. päivänä oli limansekaista punertavaa vuotoa.

Tuloksia sain valmistautua odottamaan  6 viikkoa. Hysteroskopia oli noin 4 viikon päästä pipelle-näytteestä ja siinä yhteydessä gyne sitten kertoi, että tulokset olikin jo tulleet. Ilmeisesti tuo kuuden viikon tulosten odottelu on sellainen maksimissaan menee kuusi viikkoa - aika.

Vierailija
10/14 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nämä pipelle ja hysteroskopia näytteet otettu siinä lääkärin vastaanotolla-ilman kivunlievitystä?

Vierailija
11/14 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko nämä pipelle ja hysteroskopia näytteet otettu siinä lääkärin vastaanotolla-ilman kivunlievitystä?

pipellessä ei ollut minulla mitään kivunlievitystä ja tehtin 1. käynnin yhteyessä. Oli ihan siedettävä. Eniten sattui pihdit ja sondimitan ottaminen. Itse imunäyteinstrumentin vieminen sisään ei edes tuntunut, kun sondi oli jo laajentanut kohdunkaulakanavaa ja minulla se on hyvin ahdas (pyysin myös gyneä viemään sondin sisään mahdollisimman nopeasti, koska mieluummin otan nopean ja voimakkaamman kivun kuin hitaan ja vähemmän voimakkaas).  Imu aiheutti pistemäistä kipuaistimusta ympäri kohtua. toimenpiteen jälkeen kohtuni supisteli pari kertaa - tuntui kuukautiskivuilta.

hysteroskopiassa oli sen verran järeät instrumentit, että  kohdunkaulakanava puudutettiin piikeillä, kotona olin ottanut särkylääkettä ohjeiden mukaan enne toimenpidettä. En pitänyt yhtään puudutuspiikeistä. Sanoin jo ensimmäisen piikin jälkeen,että jos loput tuntuvat samalta, niin haluan kokeilla ilman puudutusta ja jos pyörryn kivusta, niin antakaa minun olla pyrötyneenä ja jatkakaa toimenpidettä (ilmeisesti kohdunkaulani ei pidä yhtään piikeistä). Gyne sanoi, että kokeillaan seuraavaa puudussuihkeen kanssa ja kerrot sitten miten tehdään piikkien 3 ja 4 kanssa. Puudutussuihke auttoi todella paljon enkä oikeastaan tuntenut puudutuspikkejä 2-4 kuin hiukan.

Vierailija
12/14 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Minulla otettiin eilen pipelle- näyte. Laitettiin suihkupuudutus. Tänään on ollut alaselkä kipeä. Voiko se johtua eilisestä näytteenotosta?

Olen kyllä liikkunut samoihin aikoihin parina päivänä melkein 1,5h hyötyliikuntaa ja ollut kävelyllä. On vaikeaa erottaa, että mikä johtuu mistäkin.

Vierailija
13/14 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Pipellenäytteestä kirkas verinen vuoto viikoksi, sitten yli viikon menkat. Sitten pääsinkin uudelleen näytteeseen ja sitten menkat. 

kuukauteen jäi par vuodotonta päivää. Kyllä kelpaa.

Vierailija
14/14 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, minulta otettiin näyte maanantaina. Lääkäri ei puhunut jäkivuodosta mitään. Lauantaihin asti tuli ruskeaa verta ja sunnuntai muuttui kirkkaaksi ja todella runsaaksi. En tiedä kauanko tätä voi katsoa 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi