Somepersoona valehtelee kiusaamisesta
Hei, mietin, tietäisikö joku, voiko tällaista asiaa viedä eteenpäin? Eräs somepersoona valehtelee somessaan jatkuvasti joutuneensa kiusauksen uhriksi. Hän nimeää somessa kyseisen harrastuspaikan, jossa häntä muka kiusattiin. Oikeasti hän itse aiheutti vaaraa tullessaan paikalle ohjaamaan nuoria huumepäissään erittäin aggressiivisena. Tästä on jo vuosia, mutta hän lyttää somessa koko ajan harrastuspaikkaa.
Omat lapseni käyvät harrastuksessa ja heidän nuoret ohjaajansa ovat todella surullisia, kun nämä tämän tyypin someseuraajat lähettävät heille ihan kamalia viestejä. Ohjaajien Yhteystiedot on poistettu harrastuspaikan nettisivuilta, mutta ne ilmeisesti leviävät somessa. Kyseiset nuoret eivät edes olleet silloin, kun kaikki tämä tapahtui, ohjaajina.
Voiko tällaisesta perättömästä mustamaalauksesta tehdä ilmotusta jonnekin? Somepersoonan omaan someen on turha kirjoittaa, kun kommentit poistuvat heti. Saako somessa näin valehdella?
Anteeksi tyhmä viesti, itse olen nettimaailmassa ummikko. N40
Kommentit (14)
Yrityksen/yhdistyksen kunniaa ei voi käsittääkseni loukata. Ainoastaan nuo ohjaajat voisivat tehdä noista heitä ahdistelusta sometähden faneista rikosilmoituksen
Näitä valitettavasti somessa riittää. Mitään ei voi tehdä
En tiedä, kuinka kuuluisasta ihmisestä aloittaja puhuu, mutta itselleni ainakin tulee paha mieli, kun erittäin tunnettu somettaja nyyhkii lehdissä, kuinka häntä kiusattiin koulussa. Eihän siinä muuten mitään, mutta hän kiusasi minua. En ikinä antanut takaisin. Hän kertoo siis lehdissä niitä asioita, joita hän teki minulle, niin, että joku teki niitä muka hänelle. Enkä ollut edes ainoa uhri.
Paha saa maailmassa palkkansa, hyvälle ei jää mitään.
Vain noi ohjaajat voi tehdä ilmoituksne poliisille. Yrityksistä saa valehdella nii paljon ku jaksaa. Valitettavasti
Vierailija kirjoitti:
Yrityksen/yhdistyksen kunniaa ei voi käsittääkseni loukata. Ainoastaan nuo ohjaajat voisivat tehdä noista heitä ahdistelusta sometähden faneista rikosilmoituksen
Kyllä tuollaisesta järjestelmällisestä mustamaalaamisesta voi saada sanktioita. Muutenhan kaikista yrityksistä levitettäisiin perättömiä juttuja, jotta kilpailijat saataisiin konkkaan.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, kuinka kuuluisasta ihmisestä aloittaja puhuu, mutta itselleni ainakin tulee paha mieli, kun erittäin tunnettu somettaja nyyhkii lehdissä, kuinka häntä kiusattiin koulussa. Eihän siinä muuten mitään, mutta hän kiusasi minua. En ikinä antanut takaisin. Hän kertoo siis lehdissä niitä asioita, joita hän teki minulle, niin, että joku teki niitä muka hänelle. Enkä ollut edes ainoa uhri.
Eissaatana, kyllä on sairaita ihmisiä olemassa. Ihan samaa kastia kuin nämä jotka tekevät perättömiä ilmoituksia r*iskauksista ja näin vievät uskottavuutta todellisilta uhreilta.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen samantapaisesta ihan ottanut yhteyttä lehdistöön aina, kun tekevät jonkun nyyhkyjutun. Eivät ikinä vastaa edes takaisin, vaikka jätän oikeat yhteystietoni. Siinä siis "puolueeton" lehdistö. Tässä minunkin tapauksessani siis kiusaajani esittää kiusattua lehdissä.
Ei hemmetti maailmassa on sairaita ihmisiä. Nuo kehtaa mitä vaan, niin siksi ne pärjää somessa.
Ohjaajat voi ilmoittaa poliisille häirinnästä
Narsistisen ihmisen raivohäpeää, tuo onkin loputtomasti pulppuava lähde. En tiedä onko mitään muuta tehtävissä kuin noiden nuorien ohjaajien tukeminen mahdollisimman monesta suunnasta. Ja numerot vaihtoon ja salaiseksi heti.
Vierailija kirjoitti:
Narsistisen ihmisen raivohäpeää, tuo onkin loputtomasti pulppuava lähde. En tiedä onko mitään muuta tehtävissä kuin noiden nuorien ohjaajien tukeminen mahdollisimman monesta suunnasta. Ja numerot vaihtoon ja salaiseksi heti.
Juuri näin.
Vierailija kirjoitti:
Ei yritystä voi mustamaalata ilman seurauksia. Jos huutelet netissä, että yritys A on huijarifirma ja selität siihen itsekeksimääsi huijaustarinaa, niin yritys voi tehdä rikosilmoituksen. Jos yritys esim. menettää asiakkaita mustamaalauksen vuoksi, niin mustamaalaaja joutuu korvaamaan menetetyt tulot.
No tuohan on hänen tekemä kunnianloukkaus, ja törkeä tekomuoto kun netissä huutelee. Todisteet talteen ja nämä henkilöt tai yhdistys ketä syyttää vie asian poliisille.