Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Monien luottotiedot puhdistuvat joulukussa, myös minun!

Vierailija
08.10.2022 |

Vasta nyt luin tämmöistä :) Olenhan minä jo aiemmin lukenut että asiaa käsitellään eduskunnassa, mutta vasta nyt luin että se astuu voimaan joulukuun 1. päivä. Eli minäkin saan puhtaat luottotiedot, koska minulla on ollut ref-merkinnät maksuhäiriömerkintöjen perässä jo yli vuoden. Jotain positiivista kaiken muun ikävän keskelle. :)

https://www.msn.com/fi-fi/uutiset/other/jopa-25-000-suomalaiselle-luvas…

https://www.asiakastieto.fi/web/fi/asiakastieto-media/uutiset/luottotie…

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
2/16 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja taas asiansa hoitavat vuokran antajat siirretään maksajiksi kerran paska aina paska.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuokrauksessa melkoinen riski kirjoitti:

ja taas asiansa hoitavat vuokran antajat siirretään maksajiksi kerran paska aina paska.

Jokaisessa sijoituksessa on riskinsä. Eikä luottotiedot takaa hyvää vuokralaista.

Vierailija
4/16 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa puhdistuu vasta kesäkuussa 2024.

Vierailija
5/16 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, pitää tiettävästi pyytää ensi sijassa velkojaa ilmoittamaan Asiakastiedolle. Jos taas on ollut pitempi ulosotto, niin täytyy pyytää ulosottoa poistattamaan siitä aiheutunut maksuhäiriömerkintä. Nämä jutut toki kannattaa tarkistaa ko. instansseilta.

Vierailija
6/16 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, pitää tiettävästi pyytää ensi sijassa velkojaa ilmoittamaan Asiakastiedolle. Jos taas on ollut pitempi ulosotto, niin täytyy pyytää ulosottoa poistattamaan siitä aiheutunut maksuhäiriömerkintä. Nämä jutut toki kannattaa tarkistaa ko. instansseilta.

No, itselläni on ollut ref-merkinnät jo yli vuoden kaikkien velkojen perässä, eikä siellä montaa merkintää enää ole. Ne pari olisivat kuitenkin kestäneet peräti kevääseen 2024, mikä olisi ollut kohtuuttoman pitkä rankaisuaika kun velat maksettu pois ajat sitten eikä uusia merkintöjä ole tullut. 

Ne, jotka nyt maksavat jonkun velan kokonaan ja pyytävät ref-merkintää, niin sen ref-merkinnän pitää olla ollut vähintään 30 päivää, ennen kuin ko. velan maksuhäiriömerkintä poistuu kokonaan. 

Ap

Vierailija
7/16 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatko velat maksettua vasta siihen mennessä? Jos et kerta ref-merkintöjä saa nyt

Vierailija
8/16 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saatko velat maksettua vasta siihen mennessä? Jos et kerta ref-merkintöjä saa nyt

Joo, velkajärjestely päättyy silloin.

Vierailija
9/16 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, velkajärjestely päättyy silloin.

Onneksi olkoon! Hieno homma. :)

Vierailija
10/16 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on se ref...?

Vierailija
11/16 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisesti ottaen näissä olisi hyvä katsoa jokainen tapauskohtaisesti jos haluaa välttää ongelmia. Esimerkiksi minulla meni nuorempana luottotiedot äkillisten suurien menojen vuoksi. Myöhemmin olen vakkariduunissa ja pystyin hyvin maksamaan laskut ja lyhentämään lainaa. Mutta valitettavasti tuo käänne pysyi pitkään isona painolastina, että oikein harmitti. Luottutietojen menetys ei automaattisesti tarkoita etteikö henkilö voisi olla sillä hetkellä kykeneväinen hoitamaan vuokriaan. 

Vierailija
12/16 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo yhdyssanavirheistäsi huomaa, että et taida olla kovin terävä johtopäätösten tekijä. 

Vierailija
13/16 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

REF? kirjoitti:

Mikä on se ref...?

Referenssi (=viittaus johonkin)

Vierailija
14/16 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti pikavippiä sitte ja dubaihi  samantien.

Vierailija
15/16 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

heti pikavippiä sitte ja dubaihi  samantien.

Mä en varmaan saisi vippiä mistään, kun olin velkaa ties kuinka monelle firmalle ja ne menivät ulosottoon. Ellei tänä aikana ole syntynyt uusia firmoja, ja onhan niitä varmaan. Mutta siihen kierteeseen en enää koskaan halua, joten on elettävä varojensa mukaan ja laitettava säästöön. 

Vierailija
16/16 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäänhän tämmöisenkin asian edistämiseen ja päättämiseen meni. Maksuhäiriöaika on varmaan pidempi rangaistus kuin mitä vaikka pahoinpitelystä tai raiskauksesta tulee

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi