Mikä sellaisia ihmisiä vaivaa, jotka eivät yhtään pysty ajattelemaan asioita toisen ihmisen kannalta?
Yllättävän usein törmää tuollaisiin ihmisiin vielä.
Kommentit (37)
he eivät ole empaattisia eivätkä sympaattisia.
Etkö sinäkään siis osaa ajatella asioita toisen ihmisen puolelta?
Kukaan ei siihen pysty että toisen kannalta osaisi ajatella, mutta tietysti jonkinlaista sosiaalista älkkyytttä voi omata , että osaa kuvitella mahdollisia skenaarioita. Sosiaalisesti älykkäitä taas on aika harvassa.
Jos itse osaisit, niin silloinhan tätä aloitusta ei olisi tarvinnut tehdäkään. Mieti siis mikä itseäsi vaivaa.
Useimmat ihmiset pystyy jos ne haluaa. Psykopaatteja on harvassa. Hei kaikille ja voimia päiväänne.
Se vaivaa, ettei kukaan ole ajatellut minunkaan kannaltani yhtään mitään. Miksi minun pitäisi vaivautua?
Vai ajattelisitko minut nähdessäsi, miltä minusta mahtaa tuntua? En usko että sinua kiinnostaa pätkän vertaa. Mutta minun pitäisi arvata mitä sinä mietit?
Korkeat psykopaattipisteet. Vain psykopaateilta puuttuu empatia.
Ei heitä mikään vaivaa. He eivät halua tekeytyä mentalistiksi.
Minä minä kulttuuri. Minäkin tajusin että omaan pussiin on parasta pelata.
Exäni on siitä jännä, kun hän ei näytä pystyvän tuohon, eikä paljon muuhunkaan suurempaan kokonaisuuksien ymmärrykseen mutta pärjää silti elämässä kohtalaisesti.
He ovat itsekkäitä, kylmiä ja empatiakyvyttömiä ihmisiä.
ovat yksinkertaisia ihmisiä jotka omaavat todella kapeakatseisen maailmankuvan.
ÄÖ.
Ovat yksinkertaisesti hölömöjä.
Tuskinpa asia on niin mustavalkoinen, ettei kykenisi. Useimmilla on kyky ajatella asioita ja tilanteita toisenkin kannalta. Tämä liittyy myös samaistumisen kykyyn. Kyky vaihtaa näkökulmaa ei kuitenkaan tarkoita toisen tahtoon taipumista tai muuttumista vain miellyttämisen tarpeesta. Kokemukseni perusteella suurin osa tahtoo kyllä tulla kuulluksi ja ymmärretyksi, mutta kun ovat saaneet empatiaa, niin häipyvät ja kokevat vielä tehneensä palveluksen, kun ovat kaataneet näkökulmansa ja taakkansa kuuntelijan niskaan. Ovathan he tarjonneet mahdollisuuden olla avuksi. Tarpeeksi vastaavia kokemuksia, niin oppii rajoittamaan empatian ilmaisuaan tai sääste ne heille, jotka ovat vastavuoroisia vuorovaikutuksessa.
Ulkoapäin, kun toisen ajatuksia tai tunteita ei pysty lukemaan, ellei hän tahdo ilmaista kumpiakaan.
Vierailija kirjoitti:
Useimmat ihmiset pystyy jos ne haluaa. Psykopaatteja on harvassa. Hei kaikille ja voimia päiväänne.
Psyköpaattia on vallan huipulla eniten. Joku orpo, vartiainen tai haavisto.
Vierailija kirjoitti:
Jos itse osaisit, niin silloinhan tätä aloitusta ei olisi tarvinnut tehdäkään. Mieti siis mikä itseäsi vaivaa.
Ei empatia ole sama kuin selvännäkijä.
Empatian puute, ovat siis psykopaattisia, usein kokoomuslaisia.