Kuuluuko valmistamaasi makaronilaatikkoon
Kommentit (54)
Laitan purkillisen pippurikermaa munamaidon sijaan. Nam.
Ei kuulu. Inhoan munamaitoa yli kaiken.
Joko laitetaan tai ei. Ei se pakosti kuulu.
En ole koskaan laittanut kananmunaa, maitoa kyllä.
Olen jättänyt pois. Makuasioita. Äitini teki aina munamaidolla ja minäkin aluksi. Sitten vaihdoin sen ruokakermaan. Tykkään enemmän ilman munamitoa.
Ei munamaitoa mihinkään laatikkoon tai uuniruokaan. Meillä koti-kotona äiti laittaa aina, mutta minä en pidä ulkonäöstä ja lisäksi se on turhankin tukevaa näissä ruuissa. Eli laatikot aina ilman munamaitoa, kiitos, jos itse olen kokkaamassa tai ystävä kysyy, miten laitetaan. Jos olen äidin luona syömässä, en tietenkään kitise vaan lappaan lautaselle ja syön tyytyväisenä. Äidin laatikot ovat siis kyllä tosi hyvänmakuisia, mutta... munamaito vie myös osan täyteläisestä mausta, joka haudutetuissa laatikoissa ja padoissa muuten olisi.
Ei kuulu. Maustan ja paistan jauhelihan. Sekoitan raa'at makaroonit sekaan. Voitelen vuoan ja kaadan seoksen siihen. Lihalientä pintaan asti ja juustoraastetta päälle ja uuniin. Makaroonit kypsyy nesteessä uunissa.
Suomalaiseen makaroonilaatikkoon kuuluu munamaito. Ilman munamaitoa ei koko sapuskassa ole proteiinia kuin hiukkasen verran juustosta. Kreikkalaiset ja italialaisen mm. tekevàt makaroonilootansa tomaattien kanssa, mutta heillä se ei olekaan pöydän ainoa ruoka tai pääruoka. Lisäksi syödään monenlaista muuta, joissa proteiinia päivän annos.
Munamaito tai lihaliemi,miten milloinkin.
Laitan yleensä sulatejuustoa, siis sitä juoksevaa, toimii yhtä hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiseen makaroonilaatikkoon kuuluu munamaito. Ilman munamaitoa ei koko sapuskassa ole proteiinia kuin hiukkasen verran juustosta. Kreikkalaiset ja italialaisen mm. tekevàt makaroonilootansa tomaattien kanssa, mutta heillä se ei olekaan pöydän ainoa ruoka tai pääruoka. Lisäksi syödään monenlaista muuta, joissa proteiinia päivän annos.
Jauhelihassa on proteiinia.
Ihan fiiliksen mukaan teen aina erilailla. Joskus muna-maito. Joskus muna-vesi. Joskus myös sipulia, joskus keitän makarooneja eka, joskus raakana. Joskus ei munaa. Joskus maitoa ja kermaa.
Vaihtelee. Menee tylsäksi jos on aina sama sotku. Jos on kaapissa menossa vanhaksi maitoa ja tai munia. Niin silloin munamaidolla mennään. Eli ehkä joka kolmas tai neljäs kerta.
Lapsiperheiden osalta lastensuojelu on aika tarkkaan määrännyt sen, että millaista makaronilaatikon tulee olla. Vääränlainen makaronilaatikko on lasun paikka.
Kuuluu tiätysti!