Hautausluvassa ei ole kuolinsyytä
Jotkut hautausalalta, nuo toisinajattelijat, kertovat näkevänsä hautausluvasta ihmisen kuolinsyyn.
Niin ei ole. Enkä usko että kylmiönkään hoitajat näkevät sairauskertomuksia.
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Oletko nähnyt sen hautauslupalomakkeen? Tietenkään sen lomakkeen teksteissä ei muuta ole kuin se että voidaan haudata.
Hautauslupa voidaan antaa vaikkei itse kuolintodistus vielä olisikaan valmis eli se olisi vielä keskeneräinen, mutta sen keskeneräisyyden vuoksi vainajan ruumista ei enää tutkimuksiin tarvita. Kuolinsyydiagnoositkin ovat yksityisasioita, ei julkisia. Hautaustoimisto ei dg-tiedoilla tee mitään.
Olen nähnyt monestikin, nelhät hautajaiset olen järjestänyt.
Avausoöytäjirja on tullut kotiin monta viikkoa hautajaisten jälkeen.
Mutta kaikki ei ole nähneet kun toistavat jonkun hauturin videota että hän näkee hautausluvasta kuolinsyyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Oletko nähnyt sen hautauslupalomakkeen? Tietenkään sen lomakkeen teksteissä ei muuta ole kuin se että voidaan haudata.
Hautauslupa voidaan antaa vaikkei itse kuolintodistus vielä olisikaan valmis eli se olisi vielä keskeneräinen, mutta sen keskeneräisyyden vuoksi vainajan ruumista ei enää tutkimuksiin tarvita. Kuolinsyydiagnoositkin ovat yksityisasioita, ei julkisia. Hautaustoimisto ei dg-tiedoilla tee mitään.Olen nähnyt monestikin, nelhät hautajaiset olen järjestänyt.
Avausoöytäjirja on tullut kotiin monta viikkoa hautajaisten jälkeen.Mutta kaikki ei ole nähneet kun toistavat jonkun hauturin videota että hän näkee hautausluvasta kuolinsyyt.
Tulipa näppäilyvirheitä. Neljät hautajaiset.
Nyt ne ovat sotkeneet asioita, kuolintodistus ja hautauslupa kyllä saattavat tulla samassa kuoressa. Ei sitä kuolintodistusta tarvitse hautaustoimistoon eikä seurakuntaan viedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hautauslupa voidaan antaa vaikkei itse kuolintodistus vielä olisikaan valmis eli se olisi vielä keskeneräinen, mutta sen keskeneräisyyden vuoksi vainajan ruumista ei enää tutkimuksiin tarvita. Kuolinsyydiagnoositkin ovat yksityisasioita, ei julkisia. Hautaustoimisto ei dg-tiedoilla tee mitään.Olen nähnyt monestikin, nelhät hautajaiset olen järjestänyt.
Avausoöytäjirja on tullut kotiin monta viikkoa hautajaisten jälkeen.Mutta kaikki ei ole nähneet kun toistavat jonkun hauturin videota että hän näkee hautausluvasta kuolinsyyt.
Hautausluvassa ei näy kuolinsyitä!
Nyt olet kuunnellut videota huolimattomasti tai siellä on käytetty huolimasti termejä.
Hautausluvassa ei ole mitään muuta tietoa kuin se, että vainaja voidaan haudata. Ja totta kai vainajan henkilötietoja. Mutta ei dg-tietoja.
Sun on turha vängätä, koska minä olen nähnyt niitä hautauslupia enemmän kuin neljä. Mutta hautaustoimistossa en kyllä töissä ole.
Hautauslupa voidaan antaa vaikkei itse kuolintodistus vielä olisikaan valmis eli se olisi vielä keskeneräinen, mutta sen keskeneräisyyden vuoksi vainajan ruumista ei enää tutkimuksiin tarvita. Kuolinsyydiagnoositkin ovat yksityisasioita, ei julkisia. Hautaustoimisto ei dg-tiedoilla tee mitään.