Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommunikoin lapseni kanssa lähinnä whatsapin avulla

Vierailija
08.10.2022 |

Poika lähti äsken ulos ja hetken päästä mulle tuli ääniviesti häneltä joka loppui "en sit haluu puhuu tästä ku tuun kotiin". Lähetin hänelle viestin takasin jossa kerroin muun muassa siitä, miten rakas hän on. En saanut mitään vastausta. En yhtään tykkää kommunikoida näin, mutta ilmeisesti tämä hänelle helpoin tapa ja arvostan että uskaltaa edes viestillä mulle kertoa että kaikki ei oo ok. Silti vaihtaisin tämän milloin tahansa kasvokkain tapahtuvaan keskusteluun.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeastiko?

Vierailija
2/12 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin kun sanoit, hyvä että puhuu edes noin. Se on hänelle sopiva tapa juuri nyt. Voihan olla, että se vielä jossain vaiheessa muuttuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistavaa tuollainen että pitää olla koko ajan tavoitettavissa.

Vierailija
4/12 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeastiko?

Ap on ilmeisesti niin huono äiti että lapsi ei uskalla kertoa murheitaan suoraan. Ehkä hän huutaa, syyllistää tai heittäytyy marttyyriksi.

Vierailija
5/12 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on hyvä, että pystyy edes viestein kertomaan pahasta olosta.

Oma lapseni on kärsinyt masennuksesta ja hänelle myös oli todella vaikeaa puhua kasvokkain. Huomasin kyllä aina, että kaikki ei ole hyvin, mutta lapsi vakuutteli aina ettei mitään hätää.

Jossain vaiheessa rupesi wapin kautta kertomaan ongelmistaan ja keskusteltiin sen kautta paljon. Ja sen jälkeen pystyi jo kasvokkainkin juttelemaan.

Nyt pari vuotta myöhemmin on asiat jo mallillaan, terapiat ja muut on käyty läpi.

Vierailija
6/12 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihan hyvä olla lapsensa tavoitettavissa.

Kun oltiin itse lapsia ja nuoria, me taidettiin käydä samoja keskusteluja kynän ja paperin kanssa. Meillä ainakin jätettiin joskus viestejä keittiön pöydälle.

Vierailija
7/12 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen omalle lapselleni aina tavoitettavissa. Aina.

Ja ehkä olen sinusta huono äiti, joka niin sanoit. Itse kuitenkin ajattelen, että olen pirun hyvä, kun lapseni uskaltaa mulle kertoa tuollaisenkin asian. Edes viestillä. Toivottavasti sunkin lapsi sulle. AP

Vierailija
8/12 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi opettaa lapselle maailmankuvan kehittämistä niin teininä ei sitten vaeltele psykoosissa luulojensa ahdistelemana.

Vierailija
9/12 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ehkä olen sinusta huono äiti, joka niin sanoit. Itse kuitenkin ajattelen, että olen pirun hyvä, kun lapseni uskaltaa mulle kertoa tuollaisenkin asian. Edes viestillä. Toivottavasti sunkin lapsi sulle. AP

Miten sitten toimit jos sun pitää oikeasti reagoida johonkin asiaan ja sun lapsi kieltää siitä puhumisen?

Vierailija
10/12 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tullu bänät? 😂

Vierailija
11/12 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sitten toimit jos sun pitää oikeasti reagoida johonkin asiaan ja sun lapsi kieltää siitä puhumisen?

No sitten sanoisin hänelle että hänen ei tarvitse sanoa mitään, mutta kertoisin oman huoleni ja tarvittaessa sen että haetaan hänelle apua. Yksin en jätä. AP

Vierailija
12/12 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko tullu bänät? 😂

Ja mitä hauskaa siinä on?

Ap hyvä että lapsesi kommunikoi kuitenkin jotenkin sulle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme