Minkälainen ihminen ei usko MIHINKÄÄN meitä suurempaan tässä elämässä ja maailmankaikkeudessa?
ovatko tälläiset ihmiset yksinkertaisia vai omaavatko he vain alhaisen ÄÖön?
Tarkoitan siis ihmisiä jotka kirjaimellisesti suuttuvat esim jos sanot että me ei varmasti olla ainut älykäs elämänmuoto tässä maailmankaikkeudessa.. Tai jos puhut esim toisista "ulottuvuuksista" omamme rinnalla, kai he tietävät että nämä ovat ihan tutkittuja juttuja?
Miksi he suuttuvat ja ottavat itseensä kaikesta? pelkäävätkö että heidän maailmankuva saattaa muuttua? vai ovatko vain yksinkertaisia?
Sama koskee myös kaikkea muutakin esim "yliluonnollisia" asioita, ihminen ei ole edelleenkään pystynyt selittämään miksi näitä sattuu, mutta se tiedetään että sattuu...
Luulevatko nämä kaiken torppaavat ihmiset että me todellakin tiedämme kaikesta kaiken?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä yleensä lahjakkaat ihmiset uskovat johonkin korkeampaan voimaan. Eli, ne jotka eivät usko mihinkään tuollaiseen ovat vähälahjaisia.
Sinä puhut jostain jumala-näkemyksestä ja siinä harhassa sinä olet se vähälahjainen, josta muita syytät.
Tähän jumala-aiheeseen liittyen, minä olen ignostikko, eli en usko mihinkään tieteellisesti todistamattomaan ilmiöön, henkiolentoon, tai mihinkään uskoa vaativaan asiaan.
Maailmankaikkeuden mittakaavassa on naiivia olettaa, että me olemme ainoa älyllinen olento.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkia ei kiinnosta huuhaa🥱
Joskus 70-80 luvulla avaruushuuhaahan tungettiin miljardeja.
Nyt et pääse enää perille ilman sitä avaruushuuhaata, etkä loppujen loppuksi edes ymmärrä miten se avaruushuuhaa, josta olet riippuvainen toimii.
Enää häviävän pieni osa planeetan ihmisistä tietää, miten niiden laitteet oikeasti toimii. Loput on ikävä kyllä muuttumassa huuhaata hokevaksi ihmisjätteeksi.
No seuraavaksi se jumalaosio aivoissasi vääntää sen sun älypalikan tekniikan palikaksi ja sitten ymmärrätkin täydellisesti miten se toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä yleensä lahjakkaat ihmiset uskovat johonkin korkeampaan voimaan. Eli, ne jotka eivät usko mihinkään tuollaiseen ovat vähälahjaisia.
Sinä puhut jostain jumala-näkemyksestä ja siinä harhassa sinä olet se vähälahjainen, josta muita syytät.
Tähän jumala-aiheeseen liittyen, minä olen ignostikko, eli en usko mihinkään tieteellisesti todistamattomaan ilmiöön, henkiolentoon, tai mihinkään uskoa vaativaan asiaan.
Maailmankaikkeuden mittakaavassa on naiivia olettaa, että me olemme ainoa älyllinen olento.
"en usko mihinkään tieteellisesti todistamattomaan"
"on naiivia olettaa, että me olemme ainoa älyllinen olento."
Kuulostat ignistikon sijasta skitsofreenikolta.
Uskon että avaruudessa on vaikka minkälaisia olioita, ja että henkimaailman asioita ymmärretään hyvin heikosti. Mutta noilla asioilla ei juuri ole merkitystä tavallisessa elämässä. Mitä väliä sillä oikeasti olisi, vaikka kaikki olisi simulaatiota? Silti tässä vaan puurrettaisiin menemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"en usko mihinkään tieteellisesti todistamattomaan"
"on naiivia olettaa, että me olemme ainoa älyllinen olento."
Kuulostat ignistikon sijasta skitsofreenikolta.
Sana on ignostikko.
1. "en usko mihinkään tieteellisesti todistamattomaan".
Olet irrottanut nuo viisi sanaa kontekstistaan, joka on; Tähän jumala-aiheeseen liittyen, minä olen ignostikko, eli en usko mihinkään tieteellisesti todistamattomaan ilmiöön, henkiolentoon, tai mihinkään uskoa vaativaan asiaan.
2. "on naiivia olettaa, että me olemme ainoa älyllinen olento."
Tämäkin on irrotettu kontekstistaan, joka on; Maailmankaikkeuden mittakaavassa on naiivia olettaa, että me olemme ainoa älyllinen olento.
Tekstistä kirsikoiden poimiminen on typerää. Mutta pisteet siitä, että sinä auliisti todistit vähä-älyisyytesi, siihen ei moni pysty.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen joka pelkää tuntematonta.
En usko, että sinänsä äo:lla on uskon kanssa mitään tekemistä. Uskohan syntyy yleensä kokemuksesta. Silloin ei voi enää olla uskomatta, onpa sitten tyhmä tai älykäs.
Uskohan ei synny kokemuksesta. Tiede syntyy. Ihminen tarvitsee uskoon vain joidenkien sepusteleman kirjan ja ehkä papin kertoilemaan tarinoita. Ja sisältöä elämäänsä hakeva ihminen saattaa alkaa uskoa niihin.
Se, että mitä ihmeellisempiä ajatuksia heitetään ilmaan, niin kaikkihan niistä voisivat pitää paikkansa, jos todisteita päinvastaisesta ei ole. Mutta aika paljon helpompi on vain pitää elämänkatsomusta sellaisena, että vain niihin asioihin luottaa, joista löytyy tieteelliset todisteet.
Tieteessäkin usein luodaan teorioita, mutta sen päälle sitten pyritään katsomaan toteutuuko tuntemassamme maailmassa ne teoriat. Jos ei toteudu, teoria hylätään tai sitä jatkokehitetään. Tiede on jatkuvaa prosessia, jossa korjataan vanhoja virheitä ja tarkennetaan ja kehitetään uutta. Lähes jokaikinen uskonto on kiveenhakattu, eikä kehity minnekään. Ja yleensä kiveenhakattu vielä tuhansia vuosia sitten.
Jos löytyy vaikka todisteet, että eletään simulaatiossa, jota pyörittää se, mitä jotkut ovat kutsuneet jumalaksi, niin kyllä tieteellisen maailmankatsomuksen omaavat henkilöt alkaa siihen jumalaankin sitten uskoa, vaikka eivät ehkä käyttäisi todisteiden jälkeen uskoa-verbiä.
Puhuu yksinkertaisuudesta - Kirjoittaa ÄÖön.
Toinen ääripää on tämä, että uskotaan kaikki mitä Raamatussa tai jossain muussa kirjassa lukee. Itse kyllä uskon, että on jonkinmoinen korkeampi tietoisuus ja tarkoitus, mutta ihminen ei todellakaan pysty sitä selittämään tai ymmärtämään jonkun ikivanhan kirjan avulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me tiedämme 5% maailmankaikkeuden rakennusaineista, en kyllä hirveästi vouhottaisi tuolla tietomäärällä.
Me emme tiedä maailmankaikkeudesta juuri mitään emmekä koko elämästä, varsinkaan mitä sen jälkeen tapahtuu. Siksi jokaisen pitäisi tajuta, että hyvin suurella todennäköisyydellä muuallakin on elämää ja että "tuolla jossain" on jotain mitä me emme pysty käsittämään vaikka näkisimme sen.
Siis millä perusteella kaikkien pitäisi tajuta että "tuolla jossain" on jotain?
Riippuu, mitä tarkoitat meitä suuremmalla. Jos esim. puhutaan jumaluuksista, älykkäät ja rationaaliset ihmiset ei usko raamatun tarinoihin, eikä pidä sitä absoluuttisena jumalan sanana, eli ei usko raamatun jumalaan. Jos taas tarkoitetaan alieneita ja elämää maapallon ulkopuolella, vähemmän älykäs, rajoittuneen käsityskyvyn omaava, ei voi kuvitella, että elämää olisi muuallakin, koska ei mitenkään käsitä edes ajatuksen tasolla maailmankaikkeuden laajuutta. En ole kyllä koskaan kuullut, että alieneihin viittaisiin "meitä suurempina", vaan ensimmäisenä tuli mieleen juuri jumalolennot.
Ovathat myrskyt ja tuulet ihan tosiasioita,tai vesiputouksen voima. Samoin puunsiementen kasvuvoima jne.
Tulivuorten purkauksista ta tsunameista nyt puhumattakaan.
Karhullakin on jo voimaa enemmän kuin ihmisellä .
Puhumattakaan valaista ja norsuista.
Keinoillaan ihminen voi kyllä tappaa ja tuhota luontoa, mutta aika vähän tehdä sen puolesta tai eteen ,jotta maailma ja sen luonto täällä pelastuisi.
Oikeastaan ihmislaji kokonaisuudessaan tuntuu pikemminkin olevan kuin maapallon syöpä ja tämän planeetan tuho itse.
ap kerro millä saat pääsi noin sekaisin juotko kärpäs sieni pontikkaa vai mitä lääkkeitä nautit
Kaikkia ei kiinnosta huuhaa🥱