Tomaatin hinta 10€ kilolta! Meneekö elämäsi pilalle,jos et saa tomaattia!
Kommentit (52)
En mä raaski ostaa tällä 4 e kg hinnallakaan saati kympillä.
Talveksi vaan tomaattimurskapurkkeja kaapin ylähyllylle ja se on siinä. Muuten en tomaatteja kaipaa, ei ne "tuoreet" tomaatit talvella miltään edes maistu.
Kurkku oli eilen 4,89 kg ja tomaatti. 3,70. Ostin kyllä molempia, mutta onhan tuo nyt jo aika hinnoissaan 🤔
Purkkitomaatit on terveellisempiä.
Talvella syön kirsikkatomaatteja, maistuvat paremmalle. Ne on kokoajan olleet jotain 15€/kg.
Olen allerginen tomaateille, joten ei haittaa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Talvella syön kirsikkatomaatteja, maistuvat paremmalle. Ne on kokoajan olleet jotain 15€/kg.
Joo, mäkin tuoreista niitä, koska muissa juuri ei ole tosiaan makua.
Ja ostan harvemmin.
En osta tomaattia kiskurihinnoilla. Tomaatti ei ole välttämätöntä. Syön kyllä paljon silloin kun hinta on kohdillaan.
Olenkin allerginen tomaatille niin ei tule muutenkaan moista ostettua
Ostaisin nyt kesäkurpitsaakin, mutta en 5 € / kg hinnalla. Onneksi on 300 litran pakastin täynnä marjoja. Eiköhän niistä saa vitamiinit niin voi keskittyä ostamaan halvinta ruokaa, tai siis ellaista halvinta, joka omaan ruokavalioon sopii. Tomaatteja ostaisin mutta raja menee n. 4 eurossa kilo tai pikkutomaattirasiassa vajaassa 2 eurossa kilo. Ilmankin pärjää.
Ostan niitä yhä. Rakastan tomaatteja ja ruokavalioni on muutenkin keitto- ja salaattipainotteinen, joten budjetti kestää satunnaiset tomaatit ja vastaavat muut.
Vierailija kirjoitti:
Ostaisin nyt kesäkurpitsaakin, mutta en 5 € / kg hinnalla. Onneksi on 300 litran pakastin täynnä marjoja. Eiköhän niistä saa vitamiinit niin voi keskittyä ostamaan halvinta ruokaa, tai siis ellaista halvinta, joka omaan ruokavalioon sopii. Tomaatteja ostaisin mutta raja menee n. 4 eurossa kilo tai pikkutomaattirasiassa vajaassa 2 eurossa kilo. Ilmankin pärjää.
Pikkutomaateissa siis 2 € / rasia.
Porkkana on halapaa naposteltavaa ja keitettynä paremmin imeytyy vitamiinit.
Syön satokausien mukaan, ostan kun laatu, maku ja hinta ovat parhaimmillaan.
Läpi vuoden käytån erilaisia tomaattisäilykkeitä useammankin kerran viikossa mutta tuoretta ja kotimaista lähinnä vain kesäkaudella. Nyt syksyllä olen ostanut ja syönyt muutaman kerran viikossa kun ovat olleet niin hyviä.
Talvella en tomaatteja osta kotiin, ellei ihan älytön himo iske, silloin esim. kotimaisia luumutomaatteja eikä se hinta ole silloin ratkaiseva tekijä vaan maku.
Olen jo lopettanut tomaatin ja kurkun ostamisen. Hinta/laatu/ravintoarvo ei vaan kohtaa.
Käytän tomaattini vain tomaattimurskana.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä taas vedätys.
Miten ihmeessä joku Unkarin sota nostaa espanjalaisen tomaatin hintaa?
Ei saakeli! Onko Unkarissakin sota? 😱
Jos tomaattimurskan hinta nousi tosi paljon , olisin kyllä harmissani. Käytän sitä paljon ruuanlaitossa, mietin juuri, että pitäisi tehdä isosatsi tomaattikastiketta nyt ja pakastaa.
Onko joku kokeillut leivinuunissa kastikkeen tekemistä ? Ajattelin, että siellä saisi mausteiden kanssa hyvin hautua kokoon