Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

15v tuli kaljapäissään kotiin

Vierailija
07.10.2022 |

Hyvä että tuli näinkin aikasin kotiin eikä jäänyt enemmän ottamaan mutta en ole ylpeä. Melko kännissä on.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies oli tuollainen jotain 14-15-vuotias, kun kerran kaljoitteli tai  mitä nyt joi sen verran, että kaverit kantoivat kotiin. Nykyään se on viisikymppinen ja juo kaksi kaljaa, toisen juhannuksena ja toisen jouluna.

Vierailija
22/41 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieruimuri kirjoitti:

Ap voisitko piereskellä mun naamaan ja suuhun? Haluaisin haistella ja maistella sun pieruja. Mitä pahempi haju sen parempi😋

Moi pieruimuri. Oon tosi otettu et haluat nauttia mun pieruista!! Tottakai voin piereskellä naamaasi ja suuhusi. Ota pian yhteyttä aippa896@gmail.com

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies oli tuollainen jotain 14-15-vuotias, kun kerran kaljoitteli tai  mitä nyt joi sen verran, että kaverit kantoivat kotiin. Nykyään se on viisikymppinen ja juo kaksi kaljaa, toisen juhannuksena ja toisen jouluna.

Se on sitten jouluna putki päällä :)

Vierailija
24/41 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita tyttö kotiarestiin!

Vierailija
25/41 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tulin 13 vuotiaana kaljapäissäni kotiin. ihme ettei kukaan huomannu/haistanu paitsi ehkä siskoni poikaystävä joka sattui olemaan meillä silloin illalla.

Vierailija
26/41 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulehan pieruimuri. Sen verran vielä että voin myös ulostaa ja virtsata suuhusi, jos haluat. Ulostan monta kertaa päivässä yleensä löysähköä ulostetta. Joten saisit paljon ulostetta syödäksesi.

Ap

Vierailija
27/41 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ap. Nautin mielelläni myös sun pissasta ja kakasta. Otan seuraavaksi suhun yhteyttä antamaasi sähköpostiosoitteeseen.

T. Pieruimuri

Vierailija
28/41 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskalsi sentään tulla kotiin. Siitä sun pitää sitä kehua.

"Mahtavaa poikani kun löysit kotiin. Sun pitäis voida ottaa useamminkin kun sulla pysyy näköjään toi homma lapsessa"

Vierailija
29/41 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä. Anna huomenna pieni sanktio, sano ettet hyväksy juomista, mutta arvostat, että tuli kotiin.

Vierailija
30/41 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet varma että oli ottanut vaan kaljaa eikä esim viinaa?

Mitä merkitystä sillä on? vaikuttava aine on molemmissa sama.

Vierailija
31/41 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yh siitä lähtien, kun lapseni olivat 3-, 5- ja 8-vuotiaat. Exästä ei henkisen sairauden vuoksi ollut huolehtimaan edes itsestään, joten olin täysin yh. Olin vahtimassa toisten nuoria Nuorten Palvelun  katupartiossa silloin, kun omat olivat teinejä. Omani eivät silloin kaupungille päässeet. Minun lapsillani oli rajat ja rakkautta. Kumpikin pojista tuli 18.vuotiaana ympärikännissä kotiin. Heidän luonteensa eroavuus tuli tilanteessa hyvin esiin. Vanhemman pojan kaveri tyrkkäsi pojan ovesta sisään ja häipyi. Onneksi toi kotiin. Hämmästyin niin, että kaisoin ensin, että onko poika sairas. Sitten käytin vessassa ja peittelin sänkyyn. Aamulla sitten nuhdesaarna ja poika pyysi koko päivän anteeksi, että aiheutti minulle huolta ja surua. Nuorempi poika uusi saman tempun kolmen vuoden päästä. Tuli vappuna polkupyörällä niin, että housunlahkeet olivat märkänä polvia myöten. Missä lie ojanpohjilla jyrynnyt. Sama kohtelu kuin vanhemmalle veljelle, nuhdesaarna  aamulla , mutta  katumusta ei näkynyt. Hän sanoi, että mitäs olet tuollainen nirppanokka. Joisit niin kuin muutkin. Minä sanoin, että et tiedäkään monen yh-äidin elämästä mitään. Minäpä rupean samaan tyyliin, tuon 3-4 ukkoa matkassani kotiin ja olohuoneessa ryypätään koko yö. Ehkä sitten arvostat raitista äitiä.  Poika oli entistä kalpeampi ja sanoi, että ole äiti vaan niin kuin tähänkin asti.  En tarvinnut uusia puhuttelua kummankaan pojan kohdalla. 

Vierailija
32/41 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että tuli kotiin. Olet sentään jossain onnistunut. Hänellä on turvallinen koti.

Omille lapsille sanoin aikoinaan että kotiin voi tulla missä kunnossa vain. Parempi niin kuin se ettei uskaltaisi tulla. Toki huomenna kannattaa jutella, että nyt kun tietää miltä maistuu ei tarvitse sitten ottaakaan kuin aikuisena jos mieli tekee.

Vierailija
33/41 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä. Anna huomenna pieni sanktio, sano ettet hyväksy juomista, mutta arvostat, että tuli kotiin.

Eipä pienillä sanktioilla ole mitään virkaa, kun kännin tuottama ilo on paljon suurempi kuin sanktion tuottama ikävyys.

Vierailija
34/41 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lady M kirjoitti:

Olin yh siitä lähtien, kun lapseni olivat 3-, 5- ja 8-vuotiaat. Exästä ei henkisen sairauden vuoksi ollut huolehtimaan edes itsestään, joten olin täysin yh. Olin vahtimassa toisten nuoria Nuorten Palvelun  katupartiossa silloin, kun omat olivat teinejä. Omani eivät silloin kaupungille päässeet. Minun lapsillani oli rajat ja rakkautta. Kumpikin pojista tuli 18.vuotiaana ympärikännissä kotiin. Heidän luonteensa eroavuus tuli tilanteessa hyvin esiin. Vanhemman pojan kaveri tyrkkäsi pojan ovesta sisään ja häipyi. Onneksi toi kotiin. Hämmästyin niin, että kaisoin ensin, että onko poika sairas. Sitten käytin vessassa ja peittelin sänkyyn. Aamulla sitten nuhdesaarna ja poika pyysi koko päivän anteeksi, että aiheutti minulle huolta ja surua. Nuorempi poika uusi saman tempun kolmen vuoden päästä. Tuli vappuna polkupyörällä niin, että housunlahkeet olivat märkänä polvia myöten. Missä lie ojanpohjilla jyrynnyt. Sama kohtelu kuin vanhemmalle veljelle, nuhdesaarna  aamulla , mutta  katumusta ei näkynyt. Hän sanoi, että mitäs olet tuollainen nirppanokka. Joisit niin kuin muutkin. Minä sanoin, että et tiedäkään monen yh-äidin elämästä mitään. Minäpä rupean samaan tyyliin, tuon 3-4 ukkoa matkassani kotiin ja olohuoneessa ryypätään koko yö. Ehkä sitten arvostat raitista äitiä.  Poika oli entistä kalpeampi ja sanoi, että ole äiti vaan niin kuin tähänkin asti.  En tarvinnut uusia puhuttelua kummankaan pojan kohdalla. 

Jos teini tulee pikkuhumalassa (?, sitä tässä ei mainittu) housunlahkeet märkänä vappuna polkupyörällä kotiin, niin miksi äidin vastaveto on, että jos hän olisi yöllä tuonut neljä miestä kotiin naimapuuhiin ja ryyppäämään, niin se olisi sama asia??

Pikkuisen realiteettia näihin vastauksiin.

Vierailija
35/41 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita tyttö kotiarestiin!

Kotiarestia ei enää suositella. Nykyisin käytetään puhelimen takavarikointia tai pelikieltoa jos halutaan rangaista.

Vierailija
36/41 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että tuli kotiin. Olet sentään jossain onnistunut. Hänellä on turvallinen koti.

"sentään jossain onnistunut"? Olipa ikävästi sanottu.

Vierailija
37/41 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"sentään jossain onnistunut"? Olipa ikävästi sanottu.

Nönnönnöö.

Vierailija
38/41 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän sitä tuon ikäisenä ja maisteltiin kaljaa ja kavereiden kaluja ja pyllyjä. Annat vaan sille ens kerralla kortsuja ja rasvoo mukkaan.

Vierailija
39/41 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipähän tullut huumeissa niinkuin itse aikoinaan samassa iässä, ei se maailmanloppu ole. 

Vierailija
40/41 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoruusiässä aivot ovat erityisen herkkiä alkoholin aiheuttamille vaurioille. Toistuva alkoholinkäyttö voi häiritä mesokortikolimbisen järjestelmän toimintaa ja aiheuttaa prefrontaalikorteksin ja hippokampuksen degeneroitumista. Humalahakuinen juominen (binge drinking) vaurioittaa laaja-alaisesti aivojen valkoisen aineen radastoja. Muisti ja oppimiskyky voivat heikentyä pysyvästi.

Alaikäisenä aloitettu alkoholinkäyttö häiritsee aivojen kypsymisprosessia. Prefrontaalikorteksin ja hippokampuksen vajaatoiminta lisää impulsiivisuutta ja altistaa alkoholiriippuvuudelle. Alle 15 vuoden iässä alkoholia kokeilleilla onkin moninkertainen riski myöhemmän riippuvuuden kehittymiseen, verrattuna niiden riskiin joiden ensikosketus alkoholiin tapahtuu vasta täysi-ikäisenä. Mitä myöhempään ikään ensimmäiset ”pakolliset” alkoholikokeilut saadaan siirrettyä, sitä parempi aivojen kannalta.