Miten konpensoitte "oravanpyörää" jossa kaikki olemme?
Oravanpyörällä nyt tarkoitan ihan työelämää. Kulut nousee, laskuja tulee jatkuvasti, vapaapäivät menevät äkkiä jne. Sängystä nouseminen on helppoa kun jonkun on laskut maksettava. Monilla on lapsia ja niiden perään on katottava ja kustannettava niidenkin eläminen.
Tälläinen syö henkistä ja fyysistä jaksamista hirveästi. Miten rentounutte tai kompensoitte hektistä arkea mitä elämme nykyään?
Kommentit (12)
Rahaa on se verran että voisin jäädå kotiin 10 vuodeksi nykyisillä kuluilla. Työkkäristä saadut rahat pidentäisi tuota aikaa varmaan eläkeikään asti.
Olisi edes pyörä, mut kun sekin on neliskanttinen.
No viinallahan tästä selviää. Kun saunassakaan ei saa enää käydä.
Paitsi tänään.
Meidän perhe ei ole oravanpyörässä. Työ on rentoa eikä niitä voi tuoda kotiin.
Miten niin nykyään?
Ihan normaalilta elämältä tämä näyttää nelikymppisen silmiin. Itse teen töitä (ihan perusduunia) vain puolet vuodesta ja käytän aikani asioihin joista oikeasti nautin. En tilaile mitään laskulle. Kuukausittaiset kulut aina samat. Hyvin olen pärjäillyt minimituloilla ja oma velaton talokin on.
Oravanpyörään uskominen on oma valinta.
hillitsen kulutusta, keskityn mukaviin asioihin, yritän pitää huolta itsestä ja läheisistä.
En ole somessa missään, mistä "pitäisi" raportoida kuvien kera perheen kuulumisia.
Suosittelen muillekin mikäli kokee moiset suorituksena tai velvoitteena yms.
Myös lasten elämän suojelu kuuluu minusta tuohon, eihän esim 1-vuotias osaa vastata saako hänestä laittaa kuvia someen.
Vaihdoin koulutustani vastaavan työn osa-aikatöihin alalla, joka ei vaadi koulutusta. Ei ole lapsia elätettävänä, joten pärjään ja vapaa-aikaa jää mukavasti.
Nautin tästä ajasta jonka täällä olen. Teen niin vähän töitä kun vain mahdollista ja sielläkin yleensä silloin vain minimin. Ei kiinnosta haalia ylimääräistä rahaa sen ihmeemmin, kunhan kaikki tarvittava löytyy. Lapsettomana ihmisenä kulut eivät ole järkyttävän suuret, luojan kiitos.
Perusduunia max 8 kk vuodesta. Ei tällä palkkatasolla kannata repiä.
No on mulla rankempiakin aikoja ollut kuin tämä.