Mitä sinä näet tässä? Somessa hämmästellään yli 100 vuotta vanhaa maalausta - selaako tyttö äöypuhelinta?
https://www.is.fi/viihde/art-2000009116453.html
Voi luoja sentään. En halua elää tällä planeetalla enää.
Kommentit (61)
Tuli heti mieleen, että tytön kädessä on joku rukouskirja
Ei tuo kyllä kirkkoon ole menossa. Tinderissä ompi selvästi.
Minä näen tuossa kuvassa tytön huutavan "Nyt **ttu lopetat tuon stalkkaamisen, mulla on tässä hätänumero valmiina."
Saahan tuossa kukin nähdä mitä tykkää. Se on taiteessa hyvin olennaista. Oudointa minusta on, että miksi tuolla on silmät kiinni kävellessä.
Olipas taas hiton tyhmä juttu, niin kuin mainittiin sata varmasti rukouskirja tai virsikirja. Ei pysty ymmärtämään meikäläinen...
Eniten minua ihmetyttää toimittelijaksi itseään luulevan riia.frost@iltasanomat.fi osaamattomuus. Jutun oikeakielisyys on kouluarvosanalla arvostellen 0, asteikon ollessa 4-10. Riia kulkee nyt hyvin ohuella polulla. Kannattaa siirtyä edes kapealle polulle. #mistänäitäääliötoimittelijatyttösiäoikeinsikiää
Vierailija kirjoitti:
Eniten minua ihmetyttää toimittelijaksi itseään luulevan riia.frost@iltasanomat.fi osaamattomuus. Jutun oikeakielisyys on kouluarvosanalla arvostellen 0, asteikon ollessa 4-10. Riia kulkee nyt hyvin ohuella polulla. Kannattaa siirtyä edes kapealle polulle. #mistänäitäääliötoimittelijatyttösiäoikeinsikiää
Samaa katsoin, herrasiunaa, eikö ihmiset osaa enää kirjoittaa vaikka lehdessä ovat töissa.
Mitä sinä näet näissä kuvissa? Aivan selvästi adidaksen tennarit ja mies räpläämässä puhelinta, jos kysytään 2000-luvulla syntyneiltä.
Vierailija kirjoitti:
en tiiä tästä kuvasta mut maailmalla on ihan päteviäkin kuvia missä on nähty ihminen ihan puhumassa luuriin jossain ikivanhassa kuvassa missä puhelimia ei ollut vielä keksitty ollenkaan....jossain oli se yks mies kuka ei mätsäny yhtää joukkoon, oli nykyajan vaatteet päällä ja kamera entisajan ihmisten väkijoukossa... ja nää on siis todettu aidoiks kuviks.
aikamatkustus?
Lähdettä saisiko?
Katsokaa ja ihmetelkää. Tapauksia on monia varsinkin urheilutapahtumien yhteydessä. Mm. Mike Tysonin ottelu ja jalkapallon mm-kisat.
Tottakai selaa. Tuolloin tietääkseni puhelimet ladattiin hankaussähköllä. Gps mastot naamioitiin puihin ja datakeskukset sijaitsi kallioluolissa.
Ja tätä kutsutaan jutussa 'illuusioksi' aaargh... Ei se ole mikään illuusio!!
Kyykkymies odottaa vuoroaan päästä pirauttamaan.
Ja some ei muka vie älyä mennessään. Kyseessä on tietysti joko rukous- tai virsikirja. Järkyttävää miten heikko yleissivistys ihmisillä on.
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan pulassa jos tulevat historian tutkijat on näin taukkeja.
Jospa kännykkä tunnettiin jo 1860-luvulla, mutta kyseinen tieto ja teknologia menettiin jossain vaiheessa esimerkiksi kun siitä ei tullut suurta kaupallista menestystä. Tai vaihtoehtoisesti kyseisellä tytöllä oli käytössä nykyistä 2020-lukua kehittyneempää teknologiaa, joten kyseessä on itse asiassa aikamatkailun mahdollistava laite ja tyttö on lähtöisin tulevaisuudesta. Taiteilija on vain ikuistanut oman näköhavaintonsa maalaukseen, sillä hänelle ei ollut käytössä valokuvakameraa.
Mä katoin, että sillä on take away -kahvi
Vierailija kirjoitti:
Onkohan "internet" edes tajunnut ettei tuo ole valokuva vaan maalaus.
Ennen 1840-lukua eläneistä ihmisistä ei ole olemassa aitoja valokuva, joten niinkin kuuluisa henkilö kuin Napoleon Bonaparte tunnetaan vain maalausten perusteella miltä hän näytti.
https://www.bbc.com/news/uk-england-berkshire-24305144
Abraham Lincolnista löytyy jo valokuva 1860-luvulta.
https://www.whitehouse.gov/about-the-white-house/presidents/abraham-lin…
Vierailija kirjoitti:
Ja some ei muka vie älyä mennessään. Kyseessä on tietysti joko rukous- tai virsikirja. Järkyttävää miten heikko yleissivistys ihmisillä on.
Kansanradio - juttupaikka tosikoille ja veitikoille!
Vierailija kirjoitti:
Tuli heti mieleen, että tytön kädessä on joku rukouskirja
Toivottavasti hän lukee oman aikansa kaunokirjallisuutta taskukirjan muodossa uskonnollisen hömpän sijasta.
Eikä huomaa tuota kutosen poikaa. Ei tuo tyttökään ole kuin korkeintaan seiska, kun katsoo tarkemmin. Ehkä kuusi sekin.