Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pakko keksiä joku uusi työura tai ammatti, auttakaa!

Vierailija
07.10.2022 |

Olen humanistimaisteri (kirjallisuus) enkä tee tuolla tutkinnolla oikeastaan mitään. Olen myös opiskellut ammattitutkinnon sen jälkeen viestinnästä, silläkään ei juuri mitään tee, kun kaikilla kilpailevilla viestinnän ihmisillä on joku korkeampi alan tutkinto. Nyt on pakko keksiä jotain uutta suuntaa työelämälle mutta miten?

Koodari tai palkanlaskija ei ole mun juttuni lainkaan. Olen enemmän humanisti siten, että jos saisin nyt valita mitä vain, ryhtyisin vaikka terveydenhoitajaksi. Sitä en voi opiskella, kun kaikki opintotukikuukaudet on käytetty. Myös sisustaminen, kirjallisuus, lasten ja nuorten hyvinvointi (ei päiväkotityötä) ja akateeminen maailma kiinnostavat. Mutta pitäisikö unohtaa nuo kiinnostukset ja pyrkiä kohti jotain alaa, jolla riittää töitä?

Haluaisin osa-aikaisen virastotyöaikatyön, jolla olisi jotain merkitystä. Rahan perässä en sinänsä juokse mutta ok palkka olisi kyllä tarpeen.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi oletat aikuisena, että sun pitäisi saada opintorahaa? Käy töissä opintojen ohella. Vai etkö saa mitään töitä? Jos opiskelet työttömyysrahoilla? Jollainhan sä nytkin elät?

Vierailija
2/12 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kestät korkeita paikkoja niin ryhdy nuohoojaksi. Työt eivät ole ihan heti loppumassa eivätkä siirry Kiinaan.  Kirjat ja taiteet voivat jäädä siten harrastukseksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä (ei oman alan eikö kiinnostuksenkaan) mutta tätä työtä ei voi tehdä osa-aikaisena. Haluaisin muutenkin keskittyä opiskeluun ja minulla on pieniä lapsia joten täyspäiväinen opiskelu ja työ ja sen lisäksi perhe on tällä hetkellä mahdoton yhtälö.

Vierailija
4/12 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onlyfans.

Vierailija
5/12 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaatko myydä? LKV-tutkintoa voisit ajatella.

Vierailija
6/12 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupea lähäriksi. Niin kaikki muutkin naiset tekevät joiden pitää vaan löytää joku työ.

Vierailija
7/12 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastonhoitaja. Kustantamo Otava, Wsoy ym.

Vierailija
8/12 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää työttömäksi ja opiskele työkkärin rahoilla

Vierailija
9/12 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kirjastonhoitajaksi vaadita sen alan yliopistotutkinto? Kirjastotyö olisi ihan unelma.

Mites laborantti, onkohan tuo ihan liian kemiallis-matemaattista työtä tällaiselle humanistille?

Vierailija
10/12 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kirjastonhoitajaksi vaadita sen alan yliopistotutkinto? Kirjastotyö olisi ihan unelma.

Mites laborantti, onkohan tuo ihan liian kemiallis-matemaattista työtä tällaiselle humanistille?

Näin jokunen kuukausi sitten oppisopimusilmoituksen kirjastotyöhön. Ihmettelin sitä itsekin, kun eikö sitä yleensä opiskella ihan yliopistossa.

Kirjastotyö on yleensä vuorotyötä ja viikonloppujakin joutuu tekemään, joten sen suhteen se ei sovi sinulle.

Vierailija
11/12 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat enemmän keskittyä siihen, miten et voi oikeastaan tehdäkään mitään, kun on vaikea opiskella ja työt eivät varsinaisesti kiinnostakaan. Ennustan, että jäät loukkuusi pyörimään.

Vierailija
12/12 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen ihminen: yleisalan yliopistotutkinto on vain tyypillinen, mutta ei edes useinkaan pakollinen vaatimus, että voi hakea tiettyä työtä. Sinulla se on, joten keskity siihen mitä sinä osaat tehdä? Tuo on täysin lappusilmäistä yliopistokuplan synnyttämää harhaa, että jokaiseen työhön pitäisi olla suorittanut juuri tietty tutkinto (pl. professiokoulutukset). Hanki työkokemusta, älä lisäkoulutusta varsinkaan julkisella rahalla maksettua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän